Boljši kot sosedov! – Mazda CX-3 CD105 AWD Revolution

Avtomobil ljudem že od nekdaj predstavlja svobodo. No, vsaj do prvega dela na cesti ter posledično večkilometrskega zastoja. In čeprav se nam zdi, da z avtomobilom iz leta v leto prevozimo vse več kilometrov, pa statistike tolmačijo ravno obratno. Zakaj bi torej sploh še kdo kupil dizla in to s štirikolesnim pogonom?

Opažam, da se bodoči lastniki novih vozil prevečkrat brezglavo zaletijo v nakup avtomobila. V bistvu kupijo boljšega od soseda. To pomeni, da je lahko dejansko boljši, kar pomeni dražji. Ali pa, da je večji, bolj ogromen kot sosedov. Ima več dodatne opreme. Mogoče tudi boljši motor, štirikolesni pogon oziroma si ga dobil za boljši denar kot sosed. V glavnem, le da je tvoj boljši kot sosedov. In ravno iz tega razloga prevečkrat v garažo postavimo ”tuj” avtomobil. Takšen, kot ga s svojim razumom enostavno ne bi kupili.

Redko kateri Slovenec potrebuje dizla, ko govorimo o fizičnih osebah. Enostavno naredimo premalo kilometrov, da bi se dolgoročna računica izplačala. Mnogim je namreč pomembna zgolj cena polnega rezervoarja, na dolgoročne stroške pa pozabimo. Poleg gospodarnega vidika, pa je v zadnjem obdobju nakupovalni hit postal štrikolesni pogon, katerega najdemo že skoraj na slehernem avtomobilu. Zanimivo dejstvo pa je, da le tega potrebujemo 2-3 krat na leto. Pa še to le za nekaj ur. Skupno malo več kot 100 kilometrov.

Nenavadna razvada.

Vozniško razvado je Mazda dopolnila s perfektnim vozilom za slovenske razmere. Model CX-3 s super poskočnim in super varčnim 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 105 konji, ki preko natačnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika moč prenaša na vsa štiri kolesa. Idealen recept za slovenskega kupca, ki odlično deluje. Kljub temu, da ima štirikolesni pogon, se ta razporeja glede na potrebe oziroma razmere na cestišču. V praksi pomeni, da je takšen CX-3 v osnovi gnan na sprednji kolesni par, ki po potrebi vklopi še zadnji par koles. Sistem se odlično izkaže na mokrem ali zasneženem cestišču, kjer poskrbi za dodatno trakcijo ter s tem vozniku daje občutek varnosti.


Po drugi strani pa lahko z izkolpom elektronike poskrbimo za nasmeh na obrazu, saj je z dinamično naravnanim križancem, z malo predhodne vaje seveda, mogoče zelo fletno drseti. Poplesavati z zadnjico, če že želite. V tem momentu pa takšen recept blesti. No, ker sem zbirčen, bi raje videl ter slišal, da bi se pod pokrovom vrtel kakšen atmosferski benciner.

Preostalo pa je v Mazdi CX-3 že bolj ali manj poznano. Dobra ergonomija, bogata oprema ter zelo solidna kvaliteta končne izdelave. Da o bombastičnem izgledu ne govorim. Mogoče bo kdo iz favšije pripomnil, da ima premalo prostora na zadnji klopi ter da je malenkost dražja kot tekmeci. Vendar s tem pristanemo spet na začetku, da se v avtomobilu najpogosteje vozi ena ali dve osebi ter da morate imeti boljši avto od soseda.

Specifikacije – Mazda CX-3 CD105 AWD Revolution
Mere: 4,276m × 1,765m × 1,535m
Medosna razdalja: 2,670 m
Prtljažnik: 350 l
Masa: 1.350 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.499 ccm3
Moč: 77 kW (105 KM) pri 4.000 vrt./min.
Navor: 270 Nm pri 1.600 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,5 s
Poraba na testu: 6,2 l/100km
Rezervoar: 45 l
Cena osnovnega vozila: 15.490 EUR
Cena testnega vozila: 24.040 EUR


Razlogi, zakaj se je dobro zaleteti z Mazdo! – Mazda CX-3 G120 Revolution

Najlepša, kaj pa najboljša? – Mazda CX-3 G120 Revolution

V oblubljeno deželo z Mazdo CX-3 G120 Revolution