Številka ena…na svetu! – Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Pri prodaji avtomobila ima zelo velik vpliv marketinški oddelek. Slednji me vedno znova fascinira z opisi. (karikiram) ”Najboljši avto v svojem segmentu!, Prvi avtomobil z rumenimi platišči!, Najhitrejši model na rondoju Tomačevo!, Tako varčen, da v bistvu proizvaja gorivo!”

No, pri Toyotinem oddelku za lansiranje Corolle se teh izza las privličenih fraz ni potrebno zmišljevati. Preprosto zapišejo – To je najbolj prodajan avtomobil na svetu!

Toyota Corolla ima za sabo že več kot pol stoletja zgodovine. V njenih 51 letih je bilo izdelanih več kot 43 milijonov primerkov, Po svetovnih cestah pa naj bi se jih vozilo še preko 26 milijonov. Letno jih izdelajo več kot pol milijona, zato je razumljivo, da potrebujejo kar 16 tovaren širom sveta. In kaj je na Corroli tako privlačnega, da je najbolj priljubljen množični avtomobil?
Enostavnost. Corolla je enostaven avtomobil. Namenjen udobnemu ter varnemu prevozu potnikov. Nudi dobro mero prostora tako za potnike kot prtljago, vsebuje vso potrebno opremo ter lastnika razveseljuje z odlično gospodarnostjo. Zapisano z drugimi besedami. Malo pije ter ne zahteva veliko popravil. Navsezadnje je Corolla zelo dobra v vlogi taksi vozila v vzhodnih državah. Pred Yarisom, pa je kraljevala na neutrjenih podlagah – reliju.


Zvesta limuzinski tradiciji

Corolla je kasneje, v deseti generaciji, ostala strogo klasična štirivratna limuzin. Petvratna kombilimuzina in karavan pa sta, prvenstveno za zahtevne in vse bolj razvajene Evropejce, dobila bolj zveneče ime Auris ter drugačno podobo. Tehnika pa je skupna obema. Enajsta generacija Corolle je kar nekaj centimetrov daljša od desete, temu primerno pa so oblikovalci poskrbeli za osvežitev zunanjega videza.
Zunaj in znotraj Corolla oblikovno nikoli ni in tudi danes ne razburja. Pravzaprav deluje ob njeni vsesplošni zadržanosti še najbolj sodobno osrednji večopravilni in na dotik občutljiv zaslon sredi armaturne plošče, preko katerega uporavljamo z mulitimedijo, navigacijo ter ostalimi nastavitvami vozila. Posrečena je tudi enota samodejne klimatske naprave, ki deluje zelo skladno in uporabniku prijazno. Ergonomija sedenja spredaj je dobra, enako velja tudi za ergonomijo splošne ureditve voznikovega delovnega prostora.

Corolla ostaja ena redkih Toyot brez opcije hibridne zasnove pogonskega sklopa. Ob dveh klasičnih atmosferskih bencinarjih, ki sta prvenstveno namenjena vzhodnimevropskim trgom, je na zahodne cenike primaknjena še turbodizelska opcija. 1,4-litrski dizelski motor z močjo 90 konjev se dobro obnese v japonski limuzini tudi takrat, ko je ta polno natovorjena. Delovanje motorja zaznamuje miren in nadvse kultiviran tek, dobra prožnost nad približno 1.750 vrt/min in ugodna poraba plinskega olja. Za povrh je vožnja nastavljena na stran udobja, kar pomeni, da tudi daljše poti ne bodo ovira za Corollo.

Toyota Corolla je še ena v vrsti izredno kompetentnih, do uporabnika prijaznih in nenapornih ter odlik polnih kompaktnih limuzin. Res škoda, da meje mislenosti povprečnega evropejca sežejo le do prepotetnega ljudskega vozila.


Specifikacije – Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna
Mere: 4,620m × 1,775m × 1,465m
Medosna razdalja: 2,700 m
Prtljažnik: 530 l
Masa: 1.200 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.364 ccm3
Moč: 66 kW (90 KM) pri 3.800 vrt./min.
Navor: 205 Nm pri 1.800 vrt./min.
Pogon: sprednji pogon
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 12,5 s
Poraba na testu: 5,2 l/100km
Rezervoar: 55 l
Cena osnovnega vozila: 12.950 EUR
Cena testnega vozila: 21.910 EUR

Druga smer. Kamela! – Toyota Hilux 2.4 D-4D AT 4×4 Executive

To je avtomobil, ki je zarisal nove smernice mobilnosti! – Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Sol

Prenovljena Toyota Yaris ima za 90 milijonov dolarjev sprememb