Nasvet iz prve roke! – BMW 540i

Spet je tisti čas v letu, ko me ljudje kontaktirajo za mnenje pred nakupom avotmobila. Večini odgovorim enako, da naj raje pešačijo ter se v službo vozijo s kolesom. V tem primeru bodo namreč največ ”prišparali”.

Mnogi se po tem odgovoru obrnejo oziroma odvržejo slušalko, vendar, če si nalijemo čistega vina, bomo največ prihranili, če avtomobila že na začetku ne kupimo in si način življenja splaniramo z drugimi prevoznimi sredstvi. No, seveda pa na liniji ostane nekaj pogumnih, takšnih, ki želijo od mene izvedeti več in jih moj naslednji odgovor, da si naj kupijo takšen avto o katerem govorijo ter sanjajo, ne odvrne.

Vsem tem osebam, natančneje trem do sedaj, sem svetoval dobro. In ker so me poslušali so z izplenom bili več kot zadovoljni. Konec koncev imamo avtomobilski kritiki to možnost, da preizkusimo vse kar leze po cestah in potem o tem bentimo po dolgem in počez v svojih zapisih. Valda se mora ta kilometrina nekje pozat. Kljub temu pa sem nedavno bil postavljen pred največji izziv doslej – menjava domačega vozila. Do zdaj nam je zvesto služila serija 5, generacije e39. Še vedno služi, vendar zob časa in tehnološki napredek nekako kliče po zamenjavi.


Kljub mojemu zajetnemu poznavanju avtomobilov in po več zapravljenih dnevih življenja na spletnih konfiguratorjih avtomobilov, sem pristal na BMW seriji 5. Ne glede na to kaj sem obkljukal…zadnji zadetek je vselej bila bavarska petica. In iskreno me niti ne preseneča, saj je serija 5 ultimativno vozilo. Kot prvo je BMW, ker vsi vemo, da se pravi bavarci začnejo šele pri številki 5. V limuzinski izvedbi ponuja poslovno eleganco, Touring pa postreže z družinsko vsestranskostjo.

Z dvolitrskim dizlom v nosu je varčna, v izvedi iPerformence piha na dušo okoljevarstvenikom, njeni bencinski stroji pa s specifikacijami posegajo v področje športnih avtomobilov. Mislim, zakaj bi še kdo sploh kupil kos pločevine iz italijanskih južnih pokrajin, če lahko velikoserijska limuzina v civilni konfiguraciji dosega konkurečne pospeške in hitrosti potovanja ter obenem nudi udobje križarke Harmony of the Seas. Trilitrski benciner podprt z dvema turbinama razvije 340 konjičev, dovolj, da skoraj dvotonska limuzina z mesta do 100 km/h pospeši v dobrih petih sekundah ter se precej hitro pripelje do elektronsko omejenih 250 km/h.


Razumem, da boljši športni avti do stotice prilomastijo v razpolovljenem času ter da je končna hitrost limitirana na šoferjev pogum, vendar, vse to deluje zgolj na domačih tleh avtomobila. Dirkališču. V vsakodnevnem prometu so rezultati neulovljivi ter posledično porazni. Na drugi strani pa tale serija 5 čisto nič ne izstopa, kar se videza tiče. Navadna limuzina, ki se ob zeleni luči na semaforju odpelje večini jeklenih kolib. Zmogljivost, ki jo je možno uporabiti, čeprav jo je težko držati pod nadzorom. No, le predstavljajte si ukrotiti 340 razuzdanih konjev. Se mi je zdelo…

Ima pa petica tudi drugo plat. Premium, luksuz, ki ga je serija 5 G30 prevzela z večje serije 7, zato ni nič narobe, če v katerih kotih potniške kabine zaznate pridih bavarske admiralske ladje. CarbonCore zasnova je avtu odvzela nekaj kilogramov, Adaptive drive s pomočjo kamer omgoča najboljšo možno vozno udobje brez tresljajev, Connected Drive pa je tako doveršen, da se petica pelje skoraj že sama. O kvaliteti usnja, digitalizaciji notranjosti, zabavnih in varnsotnih bombončih nima smisla razpravljati, saj je za skoraj stotisočakov, nabor opreme zajet na petih priloženih straneh. Mogoče bi sam izbral le nekoliko manjši premer litih platišč, saj so 20-palčna na momente nekoliko hrupna.

Vse ostalo je na seriji 5 odlično. Pravzaprav več kot odlično. Perfektno je in ultimativno. Čeprav bi za takšno ceno bilo bolj smotrno kupiti stanovanje, denar investirati v kakšno kovino ali pa zaštartati poslovno idejo, pa so v tem primeru sanje tiste, ki odtehtanjo. Konec koncev se le enkrat živi!

Specifikacije – BMW 540i

Mere: 4,936m x 1,968m x 1,456m
Medosna razdalja: 2,975 m
Masa: 1.670 kg
Motor: turbobencinski, šestvaljnik
Prostornina: 2.998 ccm3
Moč: 259 kW (340 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 450 Nm pri 1.380 vrt./min.
Pogon: zadnji pogon
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,1 s
Poraba na testu: 8,2 l/100km
Cena osnovnega vozila: 66.550 EUR
Cena testnega vozila: 98.358 EUR

Hiteči blisk. – BMW 535d xDrive

Ali je to resnično najboljši koktajl? – BMW 530d GT xDrive

Klasika. – BMW 520d xDrive