Ali študentski avto še obstaja? – Mitsubishi Space Star ClearTec 1.2 Intense

Nedolgo nazaj sem še gulil univerzitetne klopi in po Newtnovem zakonu, da reakcija sproži reakcijo, v šestih letih preživel kar nekaj družabnih študentskih večerov v ljubljanskih študentskih naseljih. Hobij deformacija pa me je silila, da sem med obiski dodobra prečekiral vozne parke nadobudne mladine.

In če sem čisto iskren se avtomobili na parkiriščih pred študentskimi domovi čisto nič niso razlikovali od tistih službenih voznih parkov gospodarskih dejavnosti. Res je, da niso študentski avti lanski letnik, ampak vseeno so to avtomobili, ki spadajo v kategorijo ”težkih” avtomobilov, kot jih poimenuje moja babica.

”Težek” avtomobil pomeni večji avtomobil, z večjo prostornino motorja ter posledično višjimi stroški vzdrževanja. Čeprav so takšna prevozna sredstva, stara zgolj nekaj let, danes siloma dostopna (stanejo od 5-10 tisoč evrov) pa so stroški vzdrževanja posledično višji, kot denimo pri nakupu malce dražjega, novega vozila.

Na tem mestu vstopi v zgodbo Mitsubishi Space Star, avtomobil, katerega sem po parih kilometrih okitil z nazivom študentski avto. Brez globjega pomena ter statistične raziskave, zgolj po prvem vtisu. Dopadla se mi je enostavna zasnova, zapakirana v prikupno obliko. V takšni viola barvi bo sigurno prepričal kakšno študentko, kateri bodo simpatični še bombončki v stilu varnostnih in zabavnih tehnologij.

ESP z vsemi podprogrami, zračne blazine z zavesami, tempomat z omejevalcem hitrosti, modri zob, usb vhod, samodejna klimatska naprava, biksenon žarometi, multifunkcijski volan, prostoročni dostop v avtomobil ter gum za zagon motorja. To je oprema, ki se je spomnim iz glave in za nekaj več kot 10 tisočakov jo je veliko.

Za avto krajši od štirih metrov je v prtljažniku prostora za kovček z oblačili, zapiske, računalnik ter mamine dobrote iz domače kuhinje. Kabina pa brez težav sprejme še tri prijatelje ali znance s Prevozov.org. Da bo vse skupaj ”potegnilo” v Ljubljano, bo poskrbel 1,2-litrski trivaljnik z 80 konjskimi močmi. Ta povsem zadosti veličini ter težini avtomobila hkrati pa ne bo posrkal zadnjega evra iz denarnice, saj je povprečna poraba na 100 prevožnenih kilometrov znašala dobrih 5 litrov.

Podvozje Space Starja je nastavljeno v udobno smer, kar je prav, saj je na trgu že tako ali tako preveč avtomobilov, ki si želijo biti Hamiltonov dirkalnik. Posledično se avtek dobro obnese na famoznih slovenskih asfaltnih podlagah, ker s kolesi ne šteje udarnih jam. Prav tako se Space Star povsem solidno pelje na avtocesti, kjer s svojo peresno maso ni tako občutljiv na bočni veter ter se kar dobro kosa z dušenjem hrupa.

In če še odgovorim na zastavljeno vprašanje, ali študentski avto še sploh obstaja. Da, obstaja in Mitsubishi Space Star je eden izmed bolj prikupnih, ki bo kmalu na voljo še s 7-palčnim zaslonom na dotik ter povezljivostjo z Apple CarPlay in Android Auto – stvar, ki je za voznika v teh letih nujno zlo. Če pa to študente še zmeraj ne prepriča, pa še dodajam še malo računice.

Za ceno Micke SS dobimo malo manj kot deset let staro švabsko limuzino, ki pa ima na leto 100 evrov višjo cestnino, za 500 evrov višjo premijo zavarovanja ter popije za vsaj 450 evrov več goriva, ob predpostavljeni dvolitrski višji porabi. Če sem prištejemo še stroške vzdrževanja…hja, jalavi status pač zahteva svoje…Torej, študentje?

Specifikacije – Mitsubishi Space Star ClearTec 1.2 Intense
Vrsta motorja: Bencinski, trivaljni
Prostornina motorja: 1.193 ccm
Moč motorja: 59 kW (80 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 106 Nm pri 4.000  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 11,7 s
Poraba na testu: 5,9 l/100 km
Mere vozila: 3.795 mm x 1,665 mm x 1.505 mm
Medosna razdalja: 2.450 mm
Prostornina prtljažnika: 235-912 l
Cena osnovnega modela: 8.990 €
Cena testnega modela: 11.990 €

V Slovenijo zapeljal prenovljeni križanec Mitsubishi ASX

Mitsubishi L200 Double Cab

Mitsubishi Outlander MY16