Adut zmogljivosti. – Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD Elegance Top

Nakup avtomobila je eno samo tekmovanje, prvenstvo, kjer se iz množičnega nabora tekmecev prebijejo le najboljši. Občasno pa so na teh prvenstvih tudi tekmeci, ki znajo presenetiti še tako vrhunske nasprotnike. Veste kaj mislim?

Ti nepredvidljivi tekmeci, ki jim zaradi nekakšnega naključja, recimo poravnave ozvezdja, uspe priti med najboljše ali pa celo osvojiti prvenstvo, stavničarji poimenujejo ”underdogi”. Eden takšnih je bil recimo Porto leta 2004, ki je s Josejem Mourinhom na čelu osvojil ligo prvakov. Leta 2007 je Grčija presenetila Slovenijo – izgubljenih 12 točk v treh minutah. Na smukaški preizkušnji sta zmagala slovenska ”underdoga”, Ilka Štuhec ter Boštjan Kline, od katerih nihče od Slovencev – po končani karieri Tine Maze – ni pričakoval kaj več kot uvrstitev v deseterico ali pogojno stopničke v določenih kategorijah. Vsekakor pa ne zmage v kraljevi disciplini, smuku. Zadnji večji underdog pa je reprezentanca Slovenije, ki je osvojila evropsko prvenstvu v košarki.

Vsi ti pripetljaji me pripeljejo do trenutnega dogajanja na trgu mestnih športnih terencev, križancev, crossoverjev ali kakor koli hudiča jih že poimenujemo. Med temi novodobnimi prevoznimi sredstvi, ki si jih večina dandanes kupi, želi oziroma o njih samo sanja, se pri nakupu bije ognjevito tekmovanje. Zapleteno prvenstvo. Komentatorji in stavničrji – čeprav za slednje nisem prepričan, da se smatrajo kot strokovnjaki, že vnaprej napovedo zmagovalce, kateri imajo ponavadi zelo nizke kvote. V ”križarskem prvenstvu” bi to bili Mazda CX-3, prihajajoča Škoda Karoq, Toyota CH-R, Opel Mokka ter pionir iz višjega segmenta, Nissan Qashqai.


Žal tudi Brazilija že dolgo ni več nogometna velesila.

Enostavno je konkurenca prehuda. Podobno je tudi pri križancih. Mnogi ne ponujajo štirikolesnega pogona, so premajhni ali pa ob izboru dodatne opreme postanejo težko dostopni. Zaradi takšnih in drugačnih šibkosti ”favoriziranih” tekmecev, je potrebno preveriti še tako imenovane underdoge. Eden izmed teh je definitivno Suzuki SX4 S-Cross, ki zna marsikoga prepričati s suverenim štirikolesnim pogonom, zajetno in pestro ponudbo opreme za dostopno ceno.

Res, da SX4 ni oblikovan po zadnjih milanskih muhah, vendar tudi večina tekmecev ni, čeprav se kitijo s tisoči lepotnimi nazivi. Ponuja pa izjemen štirikolesni pogon, ki ni namenjen samo za barsko debato, ampak tudi zmore hudiča pa pol. Nudi popolno zaporo diferenciala, ki moč prenese v razmerju 50:50 med sprednjo in zadnjo osjo.

Če pa za štirikolesni pogan ni potrebe, pa gumb na sredinskem grebenu enostavno obrnete v 2WD. S to potezo se še dodatno zniža poraba goriva že tako učinkovitega 1,4-litrskega turbo motorja, ki s svojimi 140 ”konjiči” prepriča tudi zahtevnejše kupce. V povezavi z 6-stopenjsko avtomatiko pa se motorizacija pokaže še v udobnejši luči. In ne mislite, da turbo benciner ”oprežen” s štirikolesnim pogonom ter avtomatiko pije kot žolna. V povprečju se je na testu zadovoljil s 5 do 6 litri goriva na 100 prevoženih kilometrov.


Glede na to, da znamka prihaja s kontinenta, kjer domuje tehnologija, le te ne manjka v potniški kabini. Sploh v tejle, ta hudi, najbolje opremljeni različici avtomobila. Radarski tempomat, opozorilo za mrtvi kot, opozorilo za zapuščanje voznega pasu, parkirni senzorji, velik zaslon na dotik, ki se lahko preslika v CarPlay ali Android Auto, samodejno to, avtomatsko ono… Ta tehnologija pa je lepo zapakirana. Usnjeni ogrevani sedeži, sončna streha, zatemnjena stekla, velika aluminijasta platišča ter kovinska barva.

In zakaj je po vsem tem opisu Suzuki SX4 S-Cross underdog? Ker za takšen primerek kot je testni ne boste odšteli več kot 25 tisoč evrov oziroma boste z modelom SX-4 dobili najboljše razmerje križanca med ceno in dobljenim. Kvota: 6,80.

Specifikacije – Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD Elegance Top
Mere vozila: 4.300 mm x 1.785 mm x 1.585 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Masa vozila: 1.260 kg
Prostornina prtljažnika: 440-1.269 l
Motor: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina: 1.373 ccm
Moč: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 10,5 s
Poraba na testu: 5,9 l/100 km
Rezervoar: 47 l
Cena osnovnega modela: 16.700 EUR
Cena testnega modela: 24.500 EUR

Misterij prostora – Suzuki Ignis 1.2 Elegance Allgrip

Le kdo bi še na roke? – Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet AT

Suzuki Swift – razširjeni evropski samuarai