”Janez” bi ga še dodatno začinil! – MINI Countryman John Cooper Works

Gospod John Cooper je bil dirkač z mnogimi zmagami ter ustanovitelj podjetja Cooper Car Company, ki se je ukvarjalo s popravili ter predelavo dirkalnih avtomobilov. BMW Group je pred 17 leti odkupil znamenito ime ter ga prihranil za najbolj nabrite modele znamke MINI.

Leta 2000 je ‘’garaža JCW’’ po zaslugi sina Mike-a izdelala prvi tjuning kit za model MINI Cooper. Manjši prirastek moči s pomočjo športnega filtra, spremenjene glave motorja ter novega ECU programa. Dodan je bil izpušni sistem ter nekaj dekorativnih nalepk. Lastniki so bili nad dodatki tako navdušeni, da so maloserijsko izdelavo dodatkov John Cooper Works, odgovorni bili primorani pohitriti s serijsko proizvodnjo leta 2008.

Od tistega leta naprej, pa lahko opremo JCW najdemo tudi na preostalih modelih znamke MINI. Med zadnjimi jo je prejel Countryman, ki skuša ostati zvest ‘’garažni’’ tradiciji. Večja moč, ostrejši zvok ter dirkalen izgled. Te kriterije avto izpolnjuje in jih v vseh pogledih prekaša. Nostalgična barvna kombinacija – Britanska dirkalno zelena barva z rdečimi črtami, velika platišča, še večje zavore z rdečimi čeljustmi – Brembo, kakopak. Obvezen dodatek je odprtina na pokrovu motorja, sledi zajeten odbijač, stranski pragovi, zadnji spojler ter odbijač z dvema urezoma za izpušni cevi.


Sedemnajst let nauka je občutiti tudi v kabini, kjer se bohotijo športni sedeži odeti v alkantaro, velik okrogel merilec hitrosti, ekstra debel športen volan z rdečimi šivi – v bistvu je vse prešito z rdečimi šivi. Aluminijaste stopalke, karbonski vložki, dodatki kroma…in nešteto oznak John Cooper Works. Tako zunaj kot znotraj.

Kaj pa pod pokrovom?

Countrymana poganja 2,0-litrski bencinski motor, ki razvije 231 konjskih moči ter jih, v testnem primeru, prenaša preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika na vsa štiri kolesa. Posledično oprijema ne zmanjka, prestavljanje pa je v natančnosti perfekcionista. Za nameček so na voljo še programi vožnje, ki Countrymana še dodatno začinijo. Zvočna kulisa brbotanja in pokanja. Neprecenljivo.


Mogoče bi si sam želel malce več konjev, predvsem takrat, ko bi se z njim sprehodil po kakšni pisti. Za vsakdanjo uporabo je zaloga moči povsem zadostna, pospešek z mesta v 6,5 sekunde pa je tudi spoštovanja vreden.  Celostno gledano MINI Countryman JCW dobro povzema vizualno ter duhovno lekcijo dirkaške dediščine, le mogoče manjka tista pika na i.

Tisto, s čimer je ”Janez” zaslovel. Moto športna legenda bi Countrymanu JCW najverjetneje namenila vsaj kakšnih 100 konjev več, ki bi zagotovili popoln dirkalni pedigre.

Specifikacije – MINI Countryman John Cooper Works

Mere vozila: 4.299 mm x 1.822 mm x 1.557 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.630 kg
Prostornina prtljažnika: 460-1.390 l
Motor: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina: 1.998 ccm
Moč: 170 kW (231 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 350 Nm pri 1.450 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 234 km/h
Pospešek: 6,5 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Rezervoar: 50 l
Cena osnovnega modela: 40.900 EUR
Cena testnega modela: 58.072 EUR

‘Mali’? Resno? – MINI Cooper 5D SD JCW

Najbolj vroča ‘frizerja’ v mestu! – Mazda MX-5 vs. MINI Coopes S Cabrio

Zabava na kvadrat. – MINI Cooper