Športni terenec za voznika! – Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 280 Q4

Še eden proizvajalec avtomobilov se je ujel v past športnih terencev. In čeprav Stelvio na prvi pogled ne najbolje sovpada z Alfinim historičnim portfolijem, pa je to po mojem mnenju eden boljših avtomobilov letošnjega leta.

Alfa je športnega terenca napovedala že leta 2003 pod imenom Kamal. Leta so minevala, o italjanskih lepoticah pa ni bilo ne sluha ne duha. Po pretečenih 10-ih letih je novi šef napovedal korenite spremembe in razvoj globalnih modelov. Mislim, več deset milijonski vložek v razvoj nove platforme (Alfa in Maserati) se je moral nekje poznat. Stelvio v osnovi temelji na enaki platformi kot Giulia. Posledično je v osnovni varianti gnan zgolj na zadnji kolesni par, štirikolesni pogon Q4 pa večino moči prenaša na zadnji kolesni par.

Športni potencial

Masa. Ta je največji problem modernih, tako zvanih, “športnih” terencev. Z ogromno maso športnost omahne. Vendar, pri Stelviu je stvar zastavljena drugače, saj je zaradi uporabljenih materialov avto peresno lahek. Za primerjavo. Macan tehta kar 185 kilogramov več, X3 pa 145. Stelvio je potemtakem ‘’the biggest loser’’.

Nizka masa se pozna pri vodljivosti. Ne spomnem se, s katerim vozilom sem nazadnje tako spreminjal smer. Sklepam pa, da je nosil katero izmed famoznih nemških kratic. Kljub natačnemu in odzivnemu krmiljenju, pa celota ni neudobna. Podvozje suvereno kljubuje neravninam ter udarnim jamam. Tudi gume imajo presenetljivo dosti mesa.

Seveda pa je za pravi športen prizvok potrebno imeti primerno motorizacijo. Rdečo lepotico je poganjal 2,0-litrski turbo motor, ki razvije 280 konjev. V kombinaciji z 8-stopenjskim menjalnikom do 100 km/h pospeši v manj kot 6ih sekundah in sopiha vse tja do…kolikor dopuščajo omejitve na cesti. Vozniške občutke pa ob performansih zašini še delovno okolje. Velike aluminijaste lopatice prestav za volanom, ravno prav odebeljen ter perfektno oblikovan volanski obroč z gumbom za zagon motorja . Osrednji del z grebenom je podoben tistemu v Giulii, le da je tukaj nekoliko širši. Več prostora pa je tudi za potnike zadaj ter za njihovo prtljago.


Ne le srca, prepriča tudi glavo!     

Stelvio je izjemno čedna mašinca, kar je trenutno pri izbiri avtomobila pomemben faktor. Definitivno bo prepričala tudi kakšnega zagovornika karavanov, saj med vožnjo kaj hitro pozabiš, da se pelješ v terenskem vozilu. Občutek je točno takšen kot zatrjujejo – Giulia, le z višjim položajem sedenja.

Močno držim pesti, da se Alfa Romeo s tem modelom otrese tistega slabega prizvoka o zanesljivosti. Stelvio enostavno ima svoj šarm, svojevrstno osebnost. Za povrh pa je hudičevo všečen avto. Športni terenec za voznika.

Specifikacije – Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 280 Q4 Super

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 206 kW (280 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.240  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 5,7 s
Poraba na testu: 9,1 l/100 km
Mere vozila: 4.687 mm x 1,903 mm x 1.671 mm
Medosna razdalja: 2.818 mm
Prostornina prtljažnika: 525 l
Cena osnovnega modela: 34.990 EUR
Cena testnega modela: 52.490 EUR

Alfa Romeo Stelvio – SUV za strastno vožnjo

Ko čustva preplavijo razum – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super

Avtomobil, ki piše novo zgodovino! – Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio