Takšnih ne bodo delali več! – BMW 120d xDrive ShadowLine

No, skoraj takšnih. Štirikolesni pogon bo v enici še vedno opcija, le zadnji pogon se bo z novo generacijo preselil naprej. Še pred upokojitvijo pa je aktualni model prejel malenkostne nadgradnje.

Najbolj očitna novost je tale barva sončnega zahoda Sunset Orange, ki se ji pridružuje še obmorska Seaside Blue. Na voljo so trije posebni paketi, Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow in Edition Shadow. Skupna lastnost vseh treh paketov so žarometi s temno podlago, črna maska hladilnika ter zatemnjeni zadnji žarometi. Nekaj manjših sprememb je vidnih še v potniški kabini, najbolj pa izstopa nov 8,8-palčni zaslon na dotik.

Posodobljena notranjost po občutku prefinjenosti preseže vse avtomobile nižjega srednjega razreda. Položaj za volanom je odličen, tipične merilnike je zamenjala delno digitalna podoba. Voznik s sistemom iDrive, na osrednjem zaslonu armaturne plošče, še vedno upravlja prek vrtljivega stikala na sredinskem grebenu, kar je po moje tudi najboljši, najlažji ter najvarnejši način upravljanja večopravilne enote.

Dinamični zasnovi vozila pa je na žalost nekoliko podrejena prostornost. Voznik ter sovoznik se bosta seveda udobno peljala na ogrevanih sprednjih sedežih. Za štiri dvometraše pa zna zmanjkati kakšen centimeter ali dva v dolžino. Prtljažnik sprejme prtljago dopustniškega para, za pustolovsko avanturo z druščino pa si bo potrebno najverjetneje omisliti rukzak v stilu strešne truge.

Terenska kombinacija.

Čeprav bi takšno pogonsko kombinacijo prej našli na aktualnih športnih terencih, predstavlja testna serija 1 zanimivo kombinacijo zmogljivega dizelskega motorja s 190 konjiči povezanimi z osemstopenjsko avtomatiko na štirikolesni pogon xDrive. Res, da slednjega v 350 dneh leta najverjetneje ne boste potrebovali. Še sam sem pozabil, da ga avtomobil ima. Prav tako pa se sprašujem, če je v tako malem avtomobilu rentabilen dizelski agregat…

Vsa zgoraj omenjena individualizacija ali zbirčnost, pa za sabo potegne hudo ceno. 52 tisoč evrov.

Unikaten zadnji pogon serije 1 v ”golfovem” segmentu bo kmalu postal zgodovina. Bavarci so se odločili, da bodo prihajajoče enice gnane na sprednji ali pa na vsa štiri kolesa, kar pa živahni mladini ne bo najbolj po godu. Se mi zdi. Je pa res, da znajo s to potezo primerki z oznako 140i (135i prej) postati med zbiratelji izredno priljubljeni ter cenjeni.

Specifikacije – BMW 120d xDrive

Mere vozila: 4.329 mm x 1.765 mm x 1.440 mm
Medosna razdalja: 2.690 mm
Masa vozila: 1.530 kg
Prostornina prtljažnika: 360-1.200 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.995 ccm
Moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni
Največja hitrost: 222 km/h
Pospešek: 6,8 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Rezervoar: 52 l
Cena osnovnega modela: 24.600 EUR
Cena testnega modela: 52.533 EUR

Ne sodi po preteklosti. – BMW 116d

Razpotje? – BMW 116d

Najmanjši Bavarec postal še manjši. – BMW 114d