Medved in dva konja! – Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 Style

Potreba po prostoru in udobju je pri voznikih avtomobilov vse večja. Enostavno vstopanje in sestopanje iz vozila, široki ergonomski sedeži ter vse večje število le teh, ogromen prtljažnik ter vsestranska uporabnost vozila, naj si bo sneg, makadam, asfalt… v hribih ali pa v mestu.

Športni terenci so kot nalašč za to. In glede na to, da rastejo kot gobe po dežju je bilo pričakovano, da bo Škoda napravila svojega predstavnika. To pa je pomenilo eno. Preverjena tehnika po dostopni ceni, s tem, da so snovalci dodali še alinejo prostornosti. Za sedem oseb. Posledično je ”češki medved” požel več pozornosti kot sorodstveni mladiči, ki so se skotili v Ljubljanskem živalskem vrtu.

No, zdaj, ko s(m)o vsi postopoma prišli do svojih, pred enim letom naročenih, avtomobilov pa je čas, da še zapišemo, čemu je tale Škodilak požel takšno zanimanje. A kot se zame spodobi, mu nisem zastavil enostavne naloge. Kodiaq se je moral dokazati v vlogi delovnega ”konja”. Khm, ”medveda”…


Od konja do Boeinga.

Velikanski Čeh se odlično znajde v vlogi vlačilca. Njegov 2,0-litrski dizelski motor postreže s 190 KM moči ter, kar je za voznike prikolic bolj pomembno, 400 Nm navora. V kombinaciji s 7-stopenjskim DSG menjalnikom je kakršnokoli speljevanje precej olajšano. Menjalnik moč razporeja na učinkovit štirikolesni pogon, ki voznika ne bo pustil na cedilu pri vožnji navkeber, obenem pa skrbi za varnost na spolzkem vozišču.

Kodiaq zmore vleči prikolico z maso 2,5 tone, kar je nekaj več kot tale prikolica z dvema konjema. Prikolica s konjema med testno vožnjo ni nikoli prevladala avtomobila in je lepo sledila zavojem. Prav tako se je dobro odrezala na avtocesti, kjer je kompozicija bila stabilna, kar vozniku daje zaupanje. Dolgo kompozicijo je zaradi kupa pomagal izredno enostavno zmanevrirati. Priklopljena prikolica se s ptičje perspektive izriše na osrednjem zaslonu, na podlagi katere sistem prikaže smer željenega manevra. Seveda je vse skupaj tudi avtomatizirano s sistemom Trailer Assist.


Testni Kodiaq je bil založen z mnogimi varnostnimi dodatki ter sistemi za lajšanje vožnje. Radarski tempomat, nadzor mrtvega kota, kamera za spremljanje prometnih znakov, sistem za ustavitev vozila v sili….Prav tako je Kodiqa za nekaj več kot 50 tisočakov ponudil grete elektrificirane sedeže oblečene v alkantaro. Ni manjkal ogromen zaslon občutljiv na dotik na sredini armaturne plošče.

Sistem ponuja navigacijo, povezljivost s telefonom v stilu CarPlay in Android Auto. Oprema kot je samodejna tripodročna klimatska naprava, samozatemnitveno ogledalo, električna stekla, senčniki, panoramska streha, LED svetila spredaj in zadaj, prost dostop v vozilo…so pri današnjih standardih že kar samoumevni. Definitivno pa je omembe vredno mesto za brezžično polnjenje telefona.

Dostopen, deloven, eleganten.

Škoda je s Kodiaqom ponudila športnega terenca, ki zapolnjuje mnogo vrzeli. Čeprav meni osebno njegova oblika ne sede najbolj, pa je zasnova tista, ki prepriča. Premišljeno zastavljena ter kvalitetno izdelana.

Kodiaq je tako lahko zgolj družinsko vozilo gnano na sprednji kolesni par, ki zadovolji osnovne potrebe večje družine – varen in udoben prevoz. Če ga opremimo z zmogljivim dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom je poleg osnov zmožen opravljati še zahtevne naloge, kot je vlečenje konj. V najbolje založeni opremi pa se Kodiaq lahko kosa s kakšnimi predstavniki iz premium segmenta po polovični ceni. Pri tem se lahko z njim zapeljete do opere ali pa odvlečete svoj gliser na jadransko obalo.

Specifikacije – Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 Style

Mere vozila: 4.697 mm x 1.882 mm x 1.675 mm
Medosna razdalja: 2.791 mm
Masa vozila: 1.752 kg
Prostornina prtljažnika: 720-2.065 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.968 ccm
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,9 s
Poraba na testu: 7,1 l/100 km
Rezervoar: 60 l
Cena osnovnega modela: 20.990 EUR
Cena testnega modela: 51.320 EUR

Prestiž po češko! – Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin&Klement

Prostor z dodano vrednostjo. – Škoda Superb Combi 2.0 TDI Sportline

Uporaben in razumen modni trik – Škoda Fabia Combi 1.2 TSI ScoutLine