Prostor z dodano vrednostjo. – Škoda Superb Combi 2.0 TDI Sportline

Dolgo časa je veljalo, da pri Škodi dobiš največ za odštet denar. Veliko prostra, solidna oprema ter vzdržljivost, ki ji ne gre oporekati. Kar naekrat, pa je ta prostor dobil dodano vrednost.

Napredek se odraža v dizajnu. Zunaj in znotraj. Koncerenske razlike se postopoma meglijo in Čehi iz leta v leto bolj dominirajo s svojimi produkti. Hudobra Fabia, razprodani Kodiaq ter poslovna avtomobila premišljenih vodij – Octavia ter Superb. Slednji avto se v pogovoru opiše kot ‘’češki’’ razred S. V luksuzni konfuiguraciji Laurin&Klement smo Superba že testirali, o njem si lahko več preberete tukaj.

Tale Škoda Superb Combi s fotografij pa je odgovor na razne M, S in AMG pakete, ki na slovenskih cestah kitijo že vsak drugi avtomobil nemške svete trojice. Za razliko od prej omenjenih nastopačev, Superb na svoji karoseriji nima vsaj 28 napisov Sportline. Saj ne, da bi jih potreboval. Čisto dovolj nastopaška je zlato rumena barva, ki temu karavanu…no, nevem…perfektno sede. Mislim, zakaj že bi morali izbrati tisto dolgočasno črno, sivo, srebrno oziroma mešanico vseh treh barv skupaj?

Navkljub izbiri barve, pa bodo pozornost pritegnila velika črna platišča, zatemnjene LED luči ter velika steklena streha. Športna konfekcija se nadaljuje v kabini, kjer pozdravijo zajetni športni sedeži, prisekan volan ter oblazinjenje v alkantari. Karbonske letvice, aluminijaste stopalke pa nekako zaključujejo športno celoto. Ne glede na vse športne dodatke, Superb ostaja zvest svojim koreninam, kar pomeni, da ohranja udobno vožnjo ter nudi ogromno prostora. Mislim, res ogromno.


Koliko zabojev češkega piva pospravi tale prtljažnik?

Nisem testiral, vendar sklepam, da bi v ta prtljažnik ‘’kamot’’ naložil vsaj 15 zabojev piva, brez, da bi podrl naslonjala zadnjih sedežev. Potniki na zadnjih sedežih imajo tukaj več prostora kot v bavarski sedmici, spredaj pa voznik in sovoznik uživata v komfortu špotnih sedežev. Za nameček k udobju pripomore nastavljivo podvozje, ki z izbiro programa karavana prelevi v čezoceanko (Comfort) ali športno vozilo (Sport). Na voljo so še programi Normal, Individual, kjer si voznik prilagodi delovanje določenih sklopov avtomobila ter seveda Eco, ki Superba prelevi v über šparovčka.

Pod športno obleko je tekel 2,0-litrski dizelski motor z močjo 190 konjev, ki se je preko ročnega 6-stopenjskega menjalnika prenašala na prednji kolesni par. Poznan dizelski stroj nudi suvereno prožnost ter je odličen sopotnik velikega Superba. Dobro se je obnesel tudi s porabo goriva, ki je v povprečju znašala 6,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Sam bi pristavil še nekaj stotakov ter izbral opcijo samodenjega DSG menjalnika, ki bi vozniško in tudi potniško izkušnjo dvignil še stopničko višje.


Na začetku sem omenil, da pri Škodi dobiš največ avtomobila za svoj denar. To še zmeraj drži. Tale Superb se z vsemi dodatki ceni na dobrih 40 tisoč evrov. Ni malo, vendar za to ceno je v Superbu zajeta ogromna količina multimedijske in varnostne opreme. 8-palčni zaslon na dotik, navigacija, povezljivost s telefonom (CarPlay, AndroidAuto), brezžično polnjenje telefona, ozvočenje Canton, električno odpiranje prtljažnih vrat, LED svetila, radarski tempomat, senzor za mrtvi kot, opozarjanje za zapustitev voznega pasu, parkirni asistent s kamero…

Če se ne motim, bi lahko tega Superba opremil le še s štirikolesnim pogonom ter samodejnim menjalnikom. Končna cena ni zanemarljiva, ampak je skoraj polovico nižja kot pri ‘’kolegih iz premium segmenta’’. Z dodatno vrednostjo pa takšen Superb brez sramu konkurira modelom iz premium segmenta, saj ni več korak za njimi, ampak jim je urno za petami.

Specifikacije – Škoda Superb Combi 2.0 TDI Sportline

Mere vozila: 4.865 mm x 1.864 mm x 1.468 mm
Medosna razdalja: 2.841 mm
Masa vozila: 1.425 kg
Prostornina prtljažnika: 660-1.950 l
Motor: Dizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.968 ccm
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročnii, 6-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 8,1 s
Poraba na testu: 6,7  l/100 km
Rezervoar: 66 l
Cena osnovnega modela: 34.034 EUR
Cena testnega modela: 40.402 EUR

Evropska produkcija. – Škoda Superb 2.0 TDI DSG Laurin&Klement

Percepcija! – Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4×4 DSG

Uporaben in razumen modni trik – Škoda Fabia Combi 1.2 TSI ScoutLine