Prestiž po češko! – Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin&Klement

Škoda, ki se je dolgo časa skrivala v ozadju koncerna, je v zadnjih letih vidno napredovala. Celo tako, da so naredili prestižno različico karavana, namenjenega poslovnežem, pa tudi družinam, ki od najbolje prodajanega vozila češke znamke, želijo nekaj več.

Upam si trditi, da vsak izmed nas pozna vsaj nekoga, ki si lasti Octavio. Še več. Roko dam v ogenj, da si nekdo v vašem sorodstvu lasti avtomobil z logotipom perjaste puščice. Samo v mojem zaselku sta dve Octaviji in en Rapid. V zadnjem času pa so Slovenci še dodatno vzhičeni nad izdelki iz Mlade Boleslav. Še pomite letošnjo naelektrenosti okrog češkega medveda? Superba kot alternativo premium limuzinam? Octavia pa vse bolj postaja sinonim za najboljši možen nakup – največ za odštet denar.

Z generacijami ter zadnjo posodobitvijo je Octavia pridobila veliko novodobnih tehnologij. Še vedno lahko dobimo tisto ta osnovno in namenjeno pravnim osebam, vendar Čehi želijo ponuditi še nekaj več. Dodano vrednost opreme, ki se bo odslej znašla v paketu Laurin&Klement. V tako založeni Octaviji najdemo sistem za nadzor vozil v mrtvem kotu, za preprečevanje nenamernega zapuščanja voznega pasu, parkirno asistenco, kamero za vzvratno vožnjo, aktivni tempomat, sistem za zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in sistem za prepoznavno prometnih znakov. Torej praktično celoten paket, ki v praksi deluje kot dobro naoljen stroj, brez odstopanj in napak.


Potniška kabina je bogatejša za 9,2-palčni zaslon na dotik, ki je pameten, hiter in razmeroma preprost, le prstni odtisi ostajajo povsod. Pripombo imam na zaslon med merilcema vrtljajev ter hitrosti, saj ta nima konkurenčne grafike in nekako ne sodi v Škodo za skoraj 40 tisoč evrov. Ceno opravičijo kakovostnejši materiali ter rjavo usnje v kombinaciji z alkantaro, ki želi poudariti tisti premium občutek v potniški kabini. Slednja je prostorna in ponuja resnično veliko prostora za zadaj sedeče potnike kot tudi prtljago.

Preprosto pametno?

Vsako zimo uničim vsaj dve kartici, ker se enostavno ne spomnim, kje imam shranjeno strgalo. Predvidevam, da se je češkim inženirjem dogajalo podobno, zato so pričeli nizati dodatke Simply Clever. Kupci so do sedaj že spoznali preko 30 simpatičnih rešitev, od dežnika v prtljažnem prostoru, do strgala za led na pokrovčku goriva. Zdaj so se jim pridružili še magnetna svetilka LED v prtljažniku ter zelo priročno držalo za ključ in mobitel v prostoru za pijačo.


Testni avtomobil je poganjal 2,0-litrski dizelski agregat s 110 kW (150 KM) sparjen s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Poznana kombinacija ne prinaša nobenih presenečenj ter dobro služi svojemu namenu. Solidna poraba z dodanim voznim udobjem samodejnega pretikanja.

Octaviji z opremo Laurin&Klement ni kaj za očitati. Res pa je, da tako motorizirana in naložena Octavia Combi ni več najbolj dostopna, obenem pa že posega v cenovno pozicijo Superba.

Specifikacije – Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin&Klement

Mere vozila: 4.667 mm x 1.814 mm x 1.465 mm
Medosna razdalja: 2.686 mm
Masa vozila: 1.374 kg
Prostornina prtljažnika: 610-1.740 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.944 ccm
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 213 km/h
Pospešek: 8,6 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Rezervoar: 50 l
Cena osnovnega modela: 17.633 EUR
Cena testnega modela: 38.751 EUR

Percepcija! – Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4×4 DSG

Prostor z dodano vrednostjo. – Škoda Superb Combi 2.0 TDI Sportline

Uporaben in razumen modni trik – Škoda Fabia Combi 1.2 TSI ScoutLine