Ali je nov avtomobil sploh lahko še poceni? – Ford Ka+ 1.2 Ti VCT Trend

Nedavno je padla barska debata o gibanju cen avtomobilov. Obujanje spominov kako je wolfsburška limuzina poimenovana po morskem vetru, davnega 98 leta v dizelski izvedbi stala toliko, kot današnji na pol opremljen slovenski avto leta. Zanimivo, kaj ne?

Že res, da so se avtomobili z leti okiti z dodatki, o katerih se mojim staršem še sanjalo ni, ko so se s svojimi starši po večinoma makadamskih magistralkah, vozili na morje. Po drugi strani pa so avtomobili bili redki kot diamanti, saj so kljub na videz nizki ceni, bili težko dostopni. Današnje stanje je nekaj povsem drugega. Avtomobili so postali dostopni, predvsem zaradi odprtih možnosti financiranj…njihova cena pa je druga zgodba.

Ne spomnim se, da bi v zadnjem letu vozil več kot 2 ali 3 avtomobile, ki bi bili cenejši od 20 tisočakov. Če bi tistim trem dodal še stvar ali dve s cenika dodatne opreme, pa bi prav tako končali v razredu 20. Res pa je, da mnogi vozniki ali lastniki v avtomobilih ne marajo veliko tehnološke krame. Dovolj sta že motor, volan, klima in radio z opcijo predvajanja zunanjega medija. Pravzaprav jim niti ne toliko pomemben eblem na maski jeklenega konjička. In pri takšnih (ne)zahtevah, se cena avtomobila lahko spusti tudi pod 10 tisoč evrov.

Kaj prinaša poceni?

Ekonomija ni naša najbolj priljubljena veda, kar se odraža tudi v politiki. Zdi se mi, da v Sloveniji poceni avtomobile podcenjujemo ter zato raje zavijemo na trg rabljenih avtomobilov. Pa vendar, tisti, ki ekonomijo le malce obvladajo, bodo raje pogledali za novem avtomobilu, kakor pa zgubljali čas in denar pri oživljanju starih krip.

Mnogi bodo mnenja, da za dobrih 10 tisočakov ne dobiš kaj več kot volan in kolesa, a verjemite, da dandanes poceni malčki ponudijo več varnostne opreme kot kakšna 15 let stara premium limuzina.

Ka zablestel v Bondu!

Malo avtomobilov se lahko pohvali s takšnimi filmskimi sekundami. Narejen na podvozju Fiata 500, Ka je osvajal tako mlajše kot starejše predstavnice nežnejšega spola. A kanarček z naslovne fotografije, je bil iz tovarne pripeljan s povem drugačno (za)mis(l)ijo. Ponuditi dostopen, uporaben ter robusten avtomobil.

Ka+ je reinkarnirana Fiesta prejšnje generacije. Ponuja nekoliko višji sedalni položaj, višjo strešno linijo, katera ustvari prostorno zračno potniško kabino. V njej je prostora za 5 potnikov, ki se bodo na zadnji klopi prav prijetno peljali, saj je ta pomaknjena precej nazaj in je posledično prostor za noge solidno odmerjen. Prtljažni prostor je zaradi postavitve kabine nekoliko manjši.

Delovno okolje je dobro. Pred voznikom se nahaja klasična instrumentna plošča z digitalnimi merilniki ter manjšim prikazom potovalnega računalnika. Na vrhu osrednjega dela armaturne plošče se nahaja barvni zaslon, ki prikazuje radijske postaje, multimedijsko vsebino, povezljivost s telefonom…vsi ukazi se upravljajo s pomočjo tipk. Nižje se nahaja konzola avtomatske klimatske naprave ter reži za AUX in USB priklop ter 12V vtičnica.

Z ergonomskega vidika mogoče malo zmoti zgolj po višini nastavljiv volan ter manko sredinskega naslona za roko. Vse omenjeno je Ford že vgrajeval v prejšnjo generacijo Fieste, zato bi lahko ti dve zadevi našli mesto tudi v Ka+.

Bencinska klasika brez turbine.

Ford nas je dodobra razvadil s svojimi EcoBoost motorji, zato je tale testni 1.2-litrski atmosferc z 85 konjiči pustil malenkost grenak priokus. Ni švoh, vendar, če bi ponudil nekaj več sunka, bi bila izkušnja še boljša. Namreč podvozje Ka+ je zelo dobro uglašeno, krmilni mehanizem pa odziven in natančen. Ka+ z EcoBoostom bi definitivno odvzel Fiesti kakšno stranko.

Ka+ se v Sloveniji prodaja izključno s tem motorjem ter izključno s to opremo Trend, ki ponuja več, kot kupec takšnega avtomobila pričakuje. Z dodanimi stvarmi s cenika dodatne opreme se cena ustavi malo pred 13 tisočaki.

Specifikacije – Ford Ka+ 1.2 Ti VCT Trend

Mere vozila: 3.929 mm x 1.695 mm x 1.524 mm
Medosna razdalja: 2.489 mm
Masa vozila: 1.055 kg
Prostornina prtljažnika: 270-849 l
Motor: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina: 1.197 ccm
Moč: 63 kW (85 KM) pri 6.300 vrt./min
Navor: 112 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 169 km/h
Pospešek: 13,3 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Rezervoar: 42 l
Cena osnovnega modela: 10.750 EUR
Cena testnega modela: 12.450 EUR

Prestiž po ameriško – Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Bi-turbo Powershift AWD

Avto, ki ceni lastnikov čas! – Ford S-Max 2.0 TDCi Powershift Vignale

Več kot le varnostni dodatek! – Ford Mondeo Karavan 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium