Več kot le varnostni dodatek! – Ford Mondeo Karavan 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium

Meteorologi iz meseca v mesec svarijo pred globalnim dvigom temperatur. Polarni medvedi bodo postali brezdomci, selfiji na ledenikih ter v Benetkah pa preteklost. Dobra stvar pa je, da bomo lahko doma gojili banane ter na morje hodili v Postojno.

No, seveda je to tega scenarija še več sto let in ga najverjetneje nihče izmed nas ne bo dočakal. Vendar prvi zaznamki so tukaj. Milejše zime. In tukaj se sprašujem, zakaj se potemtakem na trgu pojavlja čedalje več štirikolesno gnanih vozil?

Štirikolseni pogon je v zadnjih letih postal nekakšen varnostni filter za voznika in v modernih avtomobilih največkrat predstavlja zgolj uporaben pripomoček pri zagotavljanju višje ravni aktivne varnosti in načelom izboljšuje vozno dinamiko. Vse super, vendar večina Slovencev živi v okolju, kjer je še takšna gozdna stezica asfaltirana in zimske službe redno skrbijo za čisto podlago. Res pa je, da mnogi vozniki zatrjujejo, da štirikolesni pogon pripomore k dinamičnejši vožnji.

Nedavno je Ford svoje družinske predstavnike opremili s pametnim štirikolesnim pogonom, katerega označujejo s pomenljivo kratico iAWD (inteligentni štirikolesni pogon). Pogled v tehnične podatke razkrije, da sistem krmilni enoti posreduje podatke s cestišča vsakih 16 milisekund ter v desetinki sekunde prilagodi prenos moči na posamezno kolo. Tovrstna štirikolesno gnana pomoč izboljšuje Mondeovo vozno dinamiko in pripomore k dobremu prenosu 180-ih konjev, ki jih premore dvolitrski turbodizel. V kombinaciji s 6-stopenjsko avtomatiko kombinacija predstavlja odlično popestritev v Mondeovi ponudbi, ki sicer precej uspešno povečuje aktivno varnost na spolzkih podlagah.

Poleg štirikolesnega pogona pa Mondeo blesti po izjemno prostorni notranjosti. Pet oseb se brez težav odpravi na daljšo pot, saj je prostora dovolj tako v kabini ter v prtljažniku. Prtljažnik je možno preobraziti v ogromen tovorni prostor. Ob vsej prostornosti pa Mondeo ponuja še nekaj tehnikalij, ki jih najdemo v ”novejših” modelih. Na sredino armaturne plošle je postavljena opravila enota z zaslonom na dotik SYNC3. Instrumentna plošča pa je digitalizirana.

Vse ostale funkcije so bolj klasične, vendar bi za ceno in razred sam želel nekaj več. Recimo vsaj aktivni tempomat, boljše ozvočenje ter kakšen bombonček v stilu CarPlay ali Android Auto. Takšni dodatki po mojem mnenju na družinskem karavanu odigrajo precej večjo vlogo kot pa množično zaželjen štirikolesni pogon.

Specifikacije – Ford Mondeo Karavan 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium
Mere: 4,867m x 1,852m x 1,501m
Medosna razdalja: 2,860 m
Prtljažnik: 488-1.585 l
Masa: 1.610 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.997 ccm3
Moč: 132 kW (180 KM) pri 3.500 vrt./min.
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 9,5 s
Poraba na testu: 7,6 l/100km
Rezervoar: 62,5 l
Cena osnovnega vozila: 19.500 EUR
Cena testnega vozila: 38.610 EUR

Težko je narediti avtomobili, ki bi bil všeč prav vsem na svetu. – Ford Mondeo 1,5 EcoBoost Titanium

Bolj je staro, bolj je… – Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend

Plezalni in varčni Mondeo