Rešitev brez alternativ! – Mazda3 G120 Takumi

Nedolgo nazaj sem se udeležil podelitve kemijskih nagrad Maksa Samca, na kateri je doktorska nagrajenka v svojem govoru dejala, da se vse preveč poslužujemo alternativ kot pa, da bi iskali rešitve za obstoječe stanje.

Njen govor me je spomnil na Mazdo3, ki sem jo tisti večer imel parkirano pred stavbo Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo. Punca me je razsvetlila. V bistvu Mazda počne točno to v svojem ”zračno-aktivnem” poslanstvu, katerega odražajo motorji z nizko kompresijo, uporaba lažjih materialov, struktura uporabljenih komponent, in tako naprej. Čeprav tehnologije v marketinškem svetu ne prodajajo na račun kmalu brezdomnih polarnih medvedov, pa zatrjujem, da njihova rešitev v praksi najbolj deluje.

Nadaljujmo po kemijsko.

Ja, tudi sam sem zaključil magisterij na tem faksu, zato lahko opravičeno pametujem. Enostavna kemijska enačba nam pojasni, da če avto porabi določeno količino goriva, posledično v ozračje spusti sorazmerni delež ogljičnega odtisa. Turbobencinski predstavniki navajajo ekstremno nizke podatke o porabi goriva ter ogličnem izpustu, vendar če avtomobil porabi 2 litra več na 100 prevoženih kilometrov, to v praksi pomeni večjo količino emisij. Torej, prihranek na gorivu je za lastnika bolj klavern. Še več. Vprašljiva je tudi vzdržljivost ter dolgoročnost takšnega ”navitega” pogonskega sklopa.

Mazda je ubrala drugačno pot. Ob strani je pustila turbine in se raje odločila izboljšave bencinskega motorja s prostornino dveh litrov. Visoko kompresijsko razmerja omogoča navor v nižjih vrtljajih ter zadostno moč na visokih vrtljajih. V testnem primeru to pomeni, da avto proizvede 88 kW oziroma 120 konjičev ter 210 Nm navora. Impresivno.

V praksi to pomeni pospešek z mesta do 100 km/h v 8,9 sekunde, najvišjo hitrost blizu 200 km/h in 6 litrov povprečne porabe goriva. Glede na to, da je to že moj test Mazde3 s prstov druge roke, je ujemanje številk med različicami G120 popolno. Proti 5 litrov, če vozite varčno in proti 7, če konje spustite z uzde.

Točka G

S prenovljenim modelom je Mazda v trojki predstavila tudi nadzor sil, ki preko avtomobila delujejo na voznika in potnike. Sistemu se reče G-Vectoring in v praksi to izgleda takole:

Posebnost te izvedenke je oprema Takumi, ki stavi na športen izgled z nekaj informacijsko-zabavnimi ter varnostnimi elementi iz opreme Revolution. Na voljo je le pri kombilimuzinski izvedbi in prinaša 18-palčna lita platišča, poudarjen zadnji strešni spojler. V notranjosti se nahaja projecirni zaslon, gretje sedežev ter volana, sistem za mrtvi kot, vzvratna kamera s parkirnimi senzorji ter prostoročen dostop v avtomobil.

Kot celota je Mazda3 postavljena na čvrsto podvozje in se posledično zelo dobro pelje skozi ovinke. Kljub temu udobje ne trpi, le občasno zna zmotiti hrup izpod 18-palčnih koles, ko se menjajo podlage asfalta slovenskih cest.

A to je pikolovska zadeva. V bistvu Mazdi3 ne morem popolnoma nič očitati, saj je najbolj drzno vozilo razreda, se izjemno dobro pelje, ponuja učinkovite bencinske motorje, je kakovostno izdelana, nudi ogromno varnostne kot zabavne opreme in to za zelo solidno ceno. V bistvu je tako dobra, da smo eno naročili kar za domov. Limuzino, v rdeči barvi.

Specifikacije – Mazda3 G120 Takumi

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 210 Nm pri 4.000  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 8,9 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.470 mm x 1,695 mm x 1.465 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Prostornina prtljažnika: 364-1.263 l
Cena osnovnega modela: 14.490 EUR
Cena testnega modela: 19.390 EUR

Osnoven, a ne oskubljen! – Mazda3 G100 Challenge

1.000 kilometrov, 16 ur in 1 vesel dedek! – Mazda3 Sedan G120 Revolution Top

Obleka ne naredi… – Mazda3 Sport CD150