TEST: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Turbo 2WD Intense+

Na znamko Mitsubishi bi lahko gledali kot Japonski odgovor na Land Rover, saj oba v svojem portfeliju zdržujeta pretežno terenske modele. Mitsubishi je svojo ponudbo razširil z modelom Eclipse Cross, ime katere bi naj pomenilo točno to, kar je danes na tržišču aktualno – športni terenec.

Zasledil sem kar nekaj pripomb glede imena, češ, da so oskrunili športnika iz devetdesetih. Vendar slednjega tako ali tako ne bi obudili, torej so zgolj uporabili slavo za prebrisan marketinški vpliv. Očitno je deloval, saj sem mnogo terenčkov že zasledil na naših cestah. Eclipse Cross bazira na podvozju Outlanderja, po velikosti pa se uvrša med prej omenjeni model ter manjši ASX. Njegovi rivali so potemtakem Seat Ateca, Peugeot 3008 ter ostala nepregledno dolga lista konkurentov.

Mitsubishi definitivno izstopa po dizajnu. Spredaj je nastopaška maska polna kroma, zadek pa se bohoti z napihnjeno zadnjico ter preklanim zadnjim steklom, ki je že kar mala tradicija Japonskih avtomobilov. Celotno podobo avtomobila poživi tale šestplastna rdeča barva, ki se malenkostno preliva in imate iz različnih kotov svetlobe vsakič malenkost drugačen avto. Mitsubishi ji pravi diamantno rdeča in je zagotovo vredna 550 evrov, kolikor hočejo zanjo doplačila.

Dinamične linije zunanjosti so prenešene tudi v notranjost, kjer bo najprej v oči padel ogromen sredinski del armaturne plošče. Na tega so baje oblikovalci še posebej ponosni. Z voznikovega stališča vse štima. Ergonomija je dobra, sedež nudi mnogo možnosti nastavitve, prav tako volanski drog. Instrumentna plošča je pregleda, volan lepo sede v roke. Na vrhu armaturke se nahaja zaslon, katerega uporabniški vmesnik je fin, hiter in zelo pregleden. Za varnejše upravljanje med vožnjo se na sredinskem grebenu nahaja ‘touchpad’, po katerem se premikate med menuji. Vmesnik podpira Apple CarPlay ali Android Auto, kar je dobro, saj s tem dobite tudi navigacijo, ki je Mitsubishi ne ponuja.

Posebnost – in tudi prednost – je izdatno vzdolžno pomična zadnja klop (za 20 cm), ki v povsem odmaknjenem položaju ponuja veliko prostora za kolena in skromen prtljažnik, ob pomiku naprej pa se obe lastnosti zamenjata – prostora za kolena zadaj skoraj ni, se pa zato prtljažnik s 341 poveča na sprejemljivejših, a še vedno nič kaj izjemnih 448 litrov.

Pogonska kombinacija Eclipse Crossa pa ni bila niti malo tipično terenska. Za pogon zgolj sprednjih koles je skrbel 1,5-litrski turbobencinski motor s 163 konjiči, kar je z vidika zmogljivosti seveda dovolj, le poraba goriva bi lahko bila nekoliko nižja. V povprečju je znaša okoli 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Mogoče se splača razmisliti o štirikolesni verziji sparjeni z dizelskim motorjem, a to zna nekoliko povišati ceno.

Tale je skupaj z opremo Intense +, ki terenca obogati še s projekcijskim prikazovalnikom in parkirnimi senzorji, s popustom odšteli dobrih 24 tisočakov. Ni predrag, ampak to je tako ali tako odvisno od vaših želja. Dejstvo pa je, da je med terenci posebnež, kar pa dandanes nekaj šteje.

Specifikacije – Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2wd Intense+

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč motorja: 120 kW (163 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 10,3 s
Poraba na testu: 8 l/100 km
Mere vozila: 4.405 mm x 1,805 mm x 1.685 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Prostornina prtljažnika: 341 l
Rezervoar: 63 l
Masa vozila: 1.400 kg
Cena osnovnega modela: 26.490 €
Cena testnega modela: 28.467 €

Ali študentski avto še obstaja? – Mitsubishi Space Star ClearTec 1.2 Intense

V Slovenijo zapeljal prenovljeni križanec Mitsubishi ASX

Mitsubishi Outlander MY16