Tudi kombilimuzina je lahko privlačna. Mnogi proizvajalci jo zato poimenujejo “petvratni kupe”. Ne glede na naziv, je i30fastback lep dokaz, kaj v tem trenutku premore znamka iz Južne Koreje!

V času, ko germanski narodi izvajajo računice rentabilnosti proizvodnje določenih modelov (ukinitev večine trivratnih različic ter butičnih modelov), se je Hyundai odločil na tržišče poslati avtomobil, ki sloni na imidžu. V skladni, nizki bočni silhueti ne manjka zadnjih trendov tehnologije, a kakšen ”brihten” občan bi Fastbacku kaj hitro znal očitati prostorski manko.

Če ste eden izmed takšnih občanov, potem ta avto pač ni za vas. Verjamem, da se raje ukvarjate z racionalnimi izbirami prevoznih sredstev, še dobro, saj v teh časih pralnega stroja res ne dostavijo na dom (in pri tem odpeljejo starega), Hrvaška ni v EU, se na dopuste po večini ne odpravite z letalom in otrok ne sme narediti kakšnega koraka z nogama.

Vsem ostalim bo/je Hyundai i30 Fastback izjemno všeč. Čeprav se od kombilimuzine oziroma karavana ne razlikuje prav dosti, pa je ravno oblika, malce nižje podvozje ter nižje sedenje tisto, kar ustvari športen občutek za volanom. Voznika in sovoznika v bogatejši stopnji opreme pozdravijo usnjeni sedeži z izdatno bočno oporo in podaljškom za kolena. Ne manjka njihovo gretje, kot tudi ne gretje volanskega obroča.

Vozniško okolje je povzeto z družinskega drevesa. Na sredini se nahaja velik ekran na dotik, ki prikazuje večino funkcij – navigacija, radio, multimedija ter nastavitve avtomobila. Spodaj se nahaja konzola s klimatsko napravo. V sredinskem grebenu se v predalu nahaja plošča za indukcijsko polnjenje telefona. Ob prestavni ročici se nahajajo stikala za gretje sedežev in volana, nastavitve podvozja ter upravljanje s parkirnimi senzorji ter sistemom Stat&Stop. Instrumentna plošča ima dva analogna števca med katerima se nahaja prikazovalnik delovanja asistenc, stanja vozila, prevoženih kilometrov ter stanja goriva.

Varen pametnjakovič

I30 ima bogato serijsko opremo, vendar z izbiro najvišje stopnje se v avtomobilu poleg usnja ter nekaterih pomočnikov za vožnjo, kot so vzvratna kamera in parkirni senzorji, znajdejo tudi asistence za menjavo voznega pasu, opozorilo za vozilo v mrtvem kotu ter radarski tempomat z uravnavanjem razdalje. Slednji s pomočjo samodejnega uravnavanja avtomobila v voznem pas deluje že skoraj da avtonomno. Ob konstantni avtocestni vožnji boste le še redko posegli po volanu, oziroma stopalkama zavore ter plina.

Boste pa po njih večkrat posegli na kakšni dobri vaški cesti, saj se i30 Fastback precej rad zapelje v ovinek. Za pravo navdušenje bo poskrbela različica N, a trenutno tale 1,4-litrski turbobenciner s 140 konji povsem zadostuje. Pristneži bi posegli po ročnem menjalniku, testni pa je bil opremljen s 6-stopenjsko avtomatiko, ki se je izkazala kot soliden izdelek. Dobro sovpada z motorjem ter razumno hitro menja prestave. Za nameček se za volanom nahajajo ročice za prestavljanje, tako, da rok ni potrebno sneti z volanskega obroča.

Ne bom lagal, če zapišem, da je i30 Fastback čvrst. To seveda ne pomeni, da je neudoben, a zaradi harmonije ”brilijantnih” asfaltnih podlag, velikih nizkopresečnih gum ter športno nastavljenega vzmetenja, zna včasih potnike malce pretresti.

Prostor za nergače!

Z i30 Fastback se bosta dve osebi peljali v izmernem komfortu, za prevoz 4ih oseb pa bo potrebno sedež potisniti malenkost naprej (visok voznik). Nizka strešna linija odškrne nekaj prostora za glave, vendar se primarno zadaj tako ali tako vozijo nižje osebe. Prtljažnik pa sprejme solidno mero prtljage. Konec koncev so avtomobili večino zasedeni le z voznikom – poglejte malo okoli med vožnjo.

Torej, če želite nekaj osvežujočega, vendar želite ostati v razumnem denarnem kot tudi uporabnem krogu, je Hyundai i30 Fastback definitivno vaš ožji izbor. Še malo, pa se bo racionalnežem začelo kolcati…

Specifikacije – Hyundai i30 Fastback T-GDI 140 Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.353 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 242 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 203 km/h
Pospešek: 9,5 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Mere vozila: 4.455 mm x 1,795 mm x 1.425 mm
Masa vozila: 1340 kg
Medosna razdalja: 2.650 mm
Prostornina prtljažnika: 450-1.351 l
Rezervoar: 53 l
Masa vozila: 1.362 kg
Cena osnovnega modela: 15.990 EUR
Cena testnega modela: 27.520 EUR