Rdečo barvo avtomobila največkrat povežemo s Ferrarijem Je markantna, vendar, ko govorimo o njeni lepoti sem mnenja, da Mazdini barvi Soul Red Crystal ne seže do ”kljuke vrat”.

Na cesti opažam, da se Slovenci vse več odločamo za živahne barve avtomobilov. Mogoče je k temu pripomogla tudi dobra gospodarska klima, ki je baje vpliva za veliko stvari. Kdo ve. Znano pa je, da je individualizacija vse bolj pomembna pri nakupu avtomobila. Izbira barve zunanjosti, platišč, tipa usnja ter dekoracijskih elementov…če le eden od naštetih faktorjev ni kompatibilen, lahko nakup avtomobila pade v vodo.

Pri vseh mogočih personalizacijah vozil pa mi je zanimivo, da je pri nemških znamkah ob vsej možni dodatni izbiri, včasih težko le to spraviti na tekoči trak. Imitacija kovine na armaturki pač ni kompatibilna z najbogatejšim paketom preme, saj ni tok ”fensi” kot klavirska plastika.

Na drugi strani pa je denimo Mazda, pri kateri izbereš motor glede na katerega pripada menjalnik oziroma pogon. Preostane še izbira stopnje opreme in barvo usnja ter zunanjega laka. Slednji je na listi dodatnega plačila, tako kot navigacija. Vse ostalo je serijsko oziroma vključeno v stopnjo opreme. Fascinantno.  


Čim manj kompliciranja!

Očitno tak pristop funkcionira. Mazdine prodajne številke modelov se višajo, kar je seveda tudi posledica izjemno všečnega dizajna ter dobre kupčije. Za takšnole polno naloženo lepotico s štirikolesnim pogonom ter najmočnejšim motorjem boste odšteli dobrih 40 tisočakov. Se vam to zdi veliko?

Sam pravim da ne. Čeprav se Mazda (še) nima za premium tekmeca, se jim vidno (načrtno?) približuje. Elegantna in močna karoserija ima prezenco velikih, v potniški kabini pa pozdravijo kvalitetni materiali, ki so izjemno dobro spravljeni skupaj. Voznikovo delovno okolje z novim volanskim obročem je prečiščeno in s tem bolj skladno, z dvigom sredinske konzole za 60 milimetrov pa so dosegli boljšo ergonomijo.

Veliko je bilo postorjenega tudi pri zvočni zatesnjenosti kabine ter uporabnosti te. Tako je zdaj zadnja klop pri najvišji ravni opreme ogrevana, naslon je pomičen, v sredinsko konzolo pa so dodali USB-vtičnico. Za hrbti potnikov je 506 litrov prtljažnega prostora, do katerega lahko dostopamo skozi električno dvižna zadnja vrata.

CX-5 že serijsko ponuja pester nabor opreme in asistenčnih sistemov, v izbrani opremi Revolution Top pa se seznam tako podaljša, da velja izpostaviti le tiste najbolj zanimive. Ena od teh je recimo nov sistem projiciranja podatkov o vožnji na vetrobransko steklo, ki je nadomestil nekdanji sistem projiciranja na dvižno steklo nad števci. Tu so še radarski tempomat, sistem za ohranjanje vozne smeri, parkirni asistent, sistem za zaviranje v sili… Ne manjka niti multimedijski vmesnik, katerega se upravlja preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli. Vidite, tako kot premijski predstavniki.

Pogonska učinkovitost

Testni CX-5 je imel vgrajen 2,2-litrski dizelski štirivaljnik s 129 kW in 420 Nm navora, ki bi moral zadovoljiti tudi zelo zahtevne voznike. V kombinaciji s prijetnim in učinkovitim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom zmore veliko. Od zelo tihega in mirnega avtocestnega križarjenja do dinamičnih odpeljanih ovinkov.

Odločen korak naprej so Mazdini inženirji naredili pri voznih lastnostih. Ob že omenjenem zvočnem zatišju tudi z odzivnostjo volanskega mehanizma, vodljivostjo in okretnostjo. CX-5 uspešno skriva cestno-terensko poreklo, višje težišče in svojo maso. Pelje se kot rahlo športna, a uravnoteženo vzmetena limuzina. Samodejno uravnavan štirikolesni pogon je pri CX-5 priboljšek za mirno vest in občutek varnosti. Pogon je zmogljiv, odziven in na spolzki podlagi učinkovit, za zahtevnejše terenske podvige pa avtu manjka tako večja oddaljenost od tal ali vsaj terenski program menjalnika.

Torej, se vam po opisanem zdi 40 tisočakov veliko? Če, da povem imam dva argumenta; za premium predstavnika boste v podobni konfiguraciji odšteli vsaj 2-krat več – pa se res 2-krat boljši? Še vedno pa lahko izberete kakšno stopnjo opreme manj, šibkejši motor, mogoče vrhunski ročni menjalnik ter le sprednji pogon, saj boste na res hud teren le redko zapeljali ( ker si ne bi odpustili, če bi spraskali tako lepo rdečo barvo). S temi ukrepi pa že pridemo pod 30 tisočakov, je to dovolj dobra kupčija?