Tisto nekaj več… – Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top

Mazda je v zadnjih letih med avtomobilskimi proizvajalci naredila enega vidnejših preskokov. Iz ne toliko izrazitih modelov so skreirali vozila, ki kot za šalo pobirajo nagrade ”rdečih pik” (RedDotAwards), predstavili nebeško aktivno tehnologijo ter začrtali smernice določenih razredov.

Tako denimo v Mazdini ponudbi (Slovenija) najdemo zgolj 6 modelov, oziroma 9 modelnih različic. Zakaj bi kompliciral z ekstremno razvejano paleto vozil, ker če želiš kupiti Mazdo boš tako ali tako izbral eno, pa naj jih bo na voljo 9 ali pa 28. Kljub temu še vedno držijo mesto najbolje prodajanega roadsterja vseh časov z modelom MX-5 in najbolj zaželenega mestnega terenca v svojem razredu model CX-5, ki je mimogrede postal najbolje prodajan model ene generacije v zgodovini podjetja. Nič kaj slabše se ni odrezala CX-3 in Mazda3, katera je že nekaj let najbolje prodajana limuzina v Avstraliji.

Stari vrgel rokavico novemu!

Poznana gesta na večini delovnih mest: »Tu imaš osnove, naprej se pa znajdi sam.« Nova generacija je delo vzela resno in rezultat je več kot očiten. Sam sem novo CX-5 v najbolje založeni verziji preizkusil na potepu po Jadranski magistrali in ob prihodu domov sem gospodu za stike z javnostjo poslal mail s sledečo vsebino:


Najprej na kratko o CX-5, ki me je presenetila v napredku, predvsem v kabini, z izjemno kvaliteto končne izdelave ter izbranih materialov, bogatega nabora opreme (ki tudi prav deluje, pomembno!) in ergonomije – ni neprijetnih vibracij (cesta, motor), skoraj ničen hrupa motorja, vetra ter gum, neglede na hitrost. Dodaten plus pa je učinkovitost – za pot Ljubljana-Starigrad-Ljubljana, sem porabil dobro polovico tanka. Skratka, kamot jo postavim ob bok Audiju Q5, ki sem ga preizkušal teden prej. Mogoče je CX-5 celo za odtenek bolj zabavna (lahkotnejša, živahna) za vožnjo.

Tudi nekaj mesecev po tem, še vedno potrjujem isto. Če želite za avtomobil zapraviti med 25 in 35 tisočaki ter mora izpolnjevati moderne smernice, je Mazda CX-5 pravi naslov. Ponuja dobre motorje, ki lahko zelo malo porabijo, bogato založene pakete oprem, katere po šivih pokajo od založenosti, všečen dizajn, zavidljive vozne lastnosti ter nenazadnje prostornost. Ena izmed vrlin terenca je tudi gospodarnost, a najbolj ob vsem naštetem prepriča cena.

Če naštejem le nekaj kosov opreme: vgrajeni projekcisjki zaslon, velik osrednji ekran na dotik z možnostjo opravljanja preko vrtljivega gumba, gretje vseh sedežev, bež usnje, elektrificirani sedeži, samozatemnitvena ogledala, parkirni senzorji, vzvratna kamera, LED svetila, sistem za zaviranje v sili (vožnja naprej in nazaj), senzorji za mrtvi kot, sistem za zaznavanje voznih pasov, radarski tempomat…vsi sistemi skupaj ustvarijo možnost delne avtonomne vožnje.


Impresivno, mar ne. Kaj takega bi pričakovali na premium športnih terencih bolj znanih kot ”nemška sveta trojica”, katere je treba pošteno preplačati, da postrežejo s takšno dovršenostjo in kvaliteto. Mazda CX-5 se iz tega naslova brez sramu kosa z njimi, a hkrati vem, da v bistvu to ni njeno poslanstvo. Želi ostati zgolj unikatna in ponuditi nekaj več. Včasih so Japonci temu rekli Zoom Zoom…

Specifikacije – Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top

Mere vozila: 4.550 mm x 1.842 mm x 1.675 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.610 kg
Prostornina prtljažnika: 506-1.620 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 2.191 ccm
Moč: 129 kW (175 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni
Največja hitrost: 206 km/h
Pospešek: 9,5 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Rezervoar: 58 l
Cena osnovnega modela: 23.990 EUR
Cena testnega modela: 38.990 EUR

Predobro, da bi bilo res? – Mazda CX-5 CD150 AWD Challenge

Tudi vam težijo z maili? – Mazda CX-5 CD150 Attraction

Pomladitev. Brez botoksa. – Mazda CX-5 CD150 AWD Revolution

Vozniško pred konkurenco. – Mazda CX-5 CD150 Challenge

Mestni terenec, ki izstopa! – Mazda CX-5 CD 150 AWD Avt. Attraction