Vse pogosteje se sprašujem ali je moč avtomobila res dandanes še šteje? Mislim, kdaj ste se nazadnje peljali več kot 130 km/h oziroma ste se že kdaj zvezno peljali po slovenski avtocesti s to hitrostjo?

Sklepam, da ste na obe vprašanji odgovorili z ne. Posledično pa se čudim, da v Sloveniji sploh kupujemo avtomobile z več kot 150 konjički, saj je njihovega realnega izkoristka iz dneva v dan manj. Tale Tuscon je precej velik avtomobil in če v štartu zapišem, da ima zgolj 115 konjev in da ti povsem zadostijo potrebam večine voznikov kot družin, boste dobili občutek, da se šalim ali pa da sem plačan. Nisem in se ne.

Novi normativi so pač prinesli nove, varčnejše motorje. Predvsem pa manjše po prostornini. Prej 1,7-litrski je zdaj pod pokrovom nadomestil 1,6-litrski turbodizel s 86 kilovati, torej 116 ‘konji’, ter 280 Nm navora. Kot sem zapisal že odstavek prej me je motor pozitivno presenetil s tem, da kljub velikosti vozila moči kronično ne primanjkuje, ker se 116 ’konjev’ sliši zelo malo. Definitivno boste z večjo konjažo enostavneje držali vodstvo na avtocesti ter hitreje speljali izpred semaforja…

Vendar v našem svetu šteje gospodarnost. Nakupna cena, vzdrževanje ter poraba goriva. Slednja se je v povprečju gibala okoli 6-ih litrov, kar je zavidljiv rezultat. Štirikolesnega pogona nima, ga najbrž ne potrebujete, zato bolj priporočam menjalnik DCT, ki pa bo dvignil ceno ter porabo goriva. V testnem je bil 6-stopenjski ročni, sicer precej natančen, ima pa razvlečene hode in dolg hod pedala sklopke, zato bo avtomatik prinesel komoditeto.

Prenova

Nedavno je Tuscon prejel osvežitev. Oblika je bila večini všeč že prej, zato je niso preveč spreminjali, čeprav bo težko spregledati lepša odbijača, bolj ostro zašiljeno motorno masko, nova svetila ter platišča. Tako kot zunanjost pa tudi notranjost ni bistveno drugačna.

Armaturna plošča je nekoliko znižana, da se bolje vidi ven. Na vrhu nje pa po novem tiči 8-palčni zaslon s posodobljenim vmesnikom. Meniji so zdaj pregledni, enostavni za uporabo, vse skupaj tudi deluje hitro, napram prejšnjemu je tako opazen napredek. Celo povezavi Apple CarPlay in Android Auto mu nista tuj.

Fino se mi zdi še gumirano odlagališče za brezžično polnjenje mobilnih telefonov, vse ostalo pa z razliko manjših lepotnih popravkov tudi tu ostaja podobno. Podobni so materiali, trde plastike je še vedno veliko, je pa izdelava dobra in pas usnja na armaturni plošči skrbi, da vse skupaj deluje bolj premium.

Tucson je s prenovo najbolj napredoval na področju naprednih varnostnih sistemov. Predvsem sistem samodejnega zaviranja v sili deluje dobro, kot tudi sistem za aktivno ohranjanje vozila na voznem pasu. Pri parkiranju bo prav prišel še sistem štirih kamer, ki omogoča pogled s tako imenovane ptičje perspektive.

Še eden od atributov Tuscona je prostor, tega je zares veliko. Prtljažnik sprejme kar 513 litrov (ob podrti klopi tudi do 1.503) in je tako med večjimi v razredu. V drugi vrsti pa bodo brez težav sedele tudi tri odrasle osebe, ki bodo uživale še v prednostih, ki jih prinaša nastavljiv naklon klopi.

Kljub letom ostaja prepričljiv, kar za dobrih 33 tisočakov, kolikor stane takšen s popustom, tudi mora biti.