Malo razuma pa je le ostalo med nami. Focus je postal slovenski avto leta, kar je precej presenetljivo, glede na to, da vse bolj kupujemo višje-nasajene avtomobile. Še več, slednje je Focus v izboru celo premagal.

Ni imel lahkega dela, saj je moral prelisičiti subjektivni faktor marsikaterega bralca ter novinarja. Še težje delo ga čaka pri uveljavljanju na tržišču. No, že res, da je vse od leta 1998 Focus postavil nekakšen mejnik v razredni vozni dinamiki, vendar, koga še dandanes to zanima, če konkurenca ponudi boljše financiranje z brezplačnimi servisi?

Focus se je v četrti generaciji precej spremenil. Na bolje, seveda. (Zakaj večina nas ob spremembi pomisli na negativne zadeve?) Naredili so nekaj, kar bi si le redek proizvajalec upal. Namreč, kombilimzini so nekoliko odvzeli prtljažnik in s tem pridobili komoditeto za potnike na zadnji klopi. S tem pa pravzaprav ni nič narobe, saj za vse ostale željne prtljažnega prostora ponujajo res ogromen zadek karavana.

Pelje na novi platformi, ki že po nekaj kilometrih razkrije svoje dinamično poslanstvo. Z dodatki ST Line, ki poleg kozmetične našpičenosti tudi znižajo podvozje ter nadenejo velika platišča, se voznik nemudoma poveže z vozilom. Volan je ravno prav obtežen, ponuja korektne povratne informacije s cestišča, stopalke so idealno razporejene, prav tako je dodelan položaj za volanom.


Res da pišem tako, kot da se pod pokrovom skriva na stotine vrancev, vendar se tudi z litrskim EcoBoostom Focus čisto pošteno ujame. Ne presega meje fizike, a pomembno je, da motor zvezno deluje v kombinaciji s 6-stopensjkim ročnim menjalnikom – v vseh režimih vožnje. Primanjkljaja moči ni, je pa zato precej ugodna poraba goriva, ki niha med 6 in 7 litri. Definitivno elementi, ki so prepričal žirijo. Vendar, kaj pa je prepričalo bralce?

Poleg zunanjosti, ki jo lahko mimogrede individualizirate od športnega, klasičnega do prestižnega izgleda, je Focus največji korak naredil v notranjosti. Armaturna plošča je zdaj dosti bolj kompaktna ter prečiščena. Povzema koncept hišnega oblikovanja z osrednjim velikim ”štrlečim” zaslonom na dotik, ki deluje na sistemu SYNC3 ter podpira povezljivost z Apple ter Adroid aparaturami.

Ključnega pomena za bodoče lastnike vozil je tudi širok spekter varnostne opreme ter dodatkov za pomoč pri vožnjo. Opozorilo pred naletom, nadzor mrtvega kota, zazanava zapustitve voznega pasu, LED svetila, kamera za vzvratno vožnjo, avtomatizirano prilagajanje svetil ter brisalcev…in še bi lahko našteval. Odlično se je Focus odrezal tudi na preizkusih trka.

Vse našteto je torej pripomoglo na poti do zmage. Pa da ne bom zgolj teoretsko siciral zaslužene zmage, še na kratko združim svoje misli. Ford je ponovno pokazal, da je pred 100 leti začel nekaj, kar je danes samoumevno. Focus je res dober avto in še boljši sopotnik.

Specifikacije – Ford Focus 1.0 EcoBoost ST Line Business

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 1.400 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 10,3 s
Poraba na testu: 6,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.378 mm x 1.825 mm x 1.471 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.322 kg
Prostornina prtljažnika: 375-1.354 l
Cena osnovnega modela: 19.170 €
Cena testnega modela: 23.190 €