Ne preseneča dejstvo, da se vse več voznikov zanima za nakup ”višje sedečega” avtomobila, saj ga ni oglasnega spota, ki ne bi ob zamenjavi vozila narekoval tudi aktivnejši življenjski slog. V žargonu takšno vozilo poimenujemo ”športni” (besedo je potrebno jemati z rezervo) ali bolj smiselno ”mestni” terenec. In kaj takšna vozila pravzaprav prinašajo?

Materialisti bi rekli, da srečo. Avanturisti, svobodo. Zagriženi vozniki bi izbrali dolgčas. Družine pa jih največkrat parkirajo na dvorišče, saj ponujajo odličen skupek lastnosti, ki jih modern lastnik pričakuje od svojega vozila.

Torej, Suzuki Vitaro sem že večkrat pohvalil. V svetu prikritega oglaševanja bi še kdo sklepal, da me plačajo. Me ne. In tudi tale portal(ček) ne. Vitara je prepričala z dobrim štirikolesnim pogonom, učinkovitimi pogonskimi sklopi, bogato mero zabavne in varnostne opreme, najbolj pa z ugodno ceno. Za nekaj več kot 20 tisočakov kupite najvišje pozicioniran model. Kulsko, ane?

Pred nekaj meseci je Vitara prejela medgeneracijsko prenovo, osvežitev ali ”face-lift”, kar bi načeloma v drugi sferi pomenilo poseg z botoksom oziroma s kirurškim nožem. Kakorkoli, Vitara je bila pred, in ostaja po prenovi odlična. Sprednji del je z markantnostjo postal prepoznavnejši, veliko lepša so zadnja svetila v LED tehniki, nove barvne kombinacije pa bodo prepričale gledalce televizijskih oglasov.


In da ne bom le jaz hvalil, je na srečo v obdobju testiranja, sodelavec kupil novo Vitaro. Točno takšno, le v oranžno črni kombinaciji. Aja, sodelavec ni iz uredništva, ampak je to sodelavec v podjetju za katerega opravljam storitev (farmacevtska firma v glavnem mestu). Takoj sem izkoristil priložnost ter sodelavca vprašal, kaj ga je prepričalo v nakup Vitare.

Tretje mnenje?

Izbiral je med različnimi modeli, konkurenti, vendar ga s celotno ponudbo ni nihče navdušil. Nekateri tekmeci so z dodatkom štirikolesnega pogona, ki ga sam zaradi aktivnega sloga (planinarjenje, plezanje) občasno ”hudičevo” potrebuje, postali precej dragi. Spet drugi niso imeli pestre motorizacije oziroma je le ta ponovno dvignila ceno avtomobila. Eden ključnih faktorjev je seveda tudi izgled ter oprema. Vitara je dobro opremljena in potrebe po dolgih seznamih dodatne opreme ni. Sicer subjektivno, vendar precej pomembno je, da se kot lastnik/voznik dobro počutiš v svojem vozilu.

1,4-litrski tubomotor mu je nemudoma postal všeč na testni vožnji, saj je fletno odziven ob zmerni gospodarnosti. Z večinoma mestno vožnjo se povprečje giba okoli 7 litrov, na relaciji pa se spusti na 6. V preteklosti si je lastil ”orng” terenca z diferenciali ”na roke”, zato ga je pameten štirikolesni pogon navdušil, saj vse samostojno prilagodi glede na podlago. Preverjeno deluje. Dodatki kot so LED svetila, gretje sedežev, navigacija, kamera za vzvratno vožnjo, opozorilo za mrtvi kot, kamera za nadzor prometa, radarski tempomat pa le zapolnijo vrzel udobja v vožnji ter varnosti.

To so misli mojega sodelavca in sklepam, da bi moje nakladanje zgolj pokvarilo priokus. Če si le-tega želite, ga najdete v (opevanih) testih Vitar na povezavah spodaj.

Specifikacije – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip Elegance

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.373 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,5 s
Poraba na testu: 6,1 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.175 mm x 1.755 mm x 1.610 mm
Medosna razdalja: 2.500 mm
Masa vozila: 1.270 kg
Prostornina prtljažnika: 375-1.120 l
Cena osnovnega modela: 19.290 €
Cena testnega modela: 21.950 €