Kdaj je prostora dovolj? To se vse pogosteje sprašujem med branjem člankov o enormnih bivalnih površinah. Prihajam iz ‘hišne’ družine, in čeprav zadnja leta bivam v prestolnici na ‘zgolj’ 35 m2, se mi po večji (odvečni?) kvadraturi prav nič ne kolca.
Prostorsko so mi interesantne jadrnice, jahte ali pa avtodomi, saj imajo izkoriščen sleherni milimeter prostora. Sklepam, da bi z dobrim arhitektom lahko trenutno stanovanje spremenil v pravcato butično rezidenco, kjer ne bi manjkalo bombončkov milijonskih vil. Torej je res velikost tista ki šteje?
Podobno se obnašamo pri nakupu avtomobila. Nemudoma, ko je par v pričakovanju otroka, se prične iskanje večjega avtomobila. Zakaj že? Trenutna kombilimuzina bo ”tistega” otroka že ”prebavila”. Edini tehten razlog za menjavo vozila je denimo tehnična neizpravnost ali pa zastarelost modela – odsotnost ISOFIX sidrišč, varnostnih blazin .. vse ostalo ne pije vode.
Večji avto, več krame.
Znanec je eden redkih, ki se je tej smernici uprl. Enostavno je za svojo kombilimuzina dokupil strešni kovček, katerega namotira dva- do trikrat na leto. Tekom leta pa se poslužuje zgolj prtljažnika. In kot je sam iz izkušen dejal, večji avto, več krame. Višji stroški vzdrževanja, višja poraba goriva …
Res pa je, da želijo biti mnoge družine v stiku s trendom, kar pa pomeni lastiti si SUVja. Žal ta tip avtomobila ni najbolj naklonjen praktičnosti. Seveda zgleda nabito in mogočno, vendar je pod karoserijo le malo prostora – zgleda kot hiša, s kvadraturo garsonjere. Če želite prostor, potem priporočam karavana.
Klemen, kaj pa če želim nekaj več?
Občasno se stvari v življenju nepredvidljivo obrnejo in denimo, da se ti družina nenadno poveča, bo najboljša izbira kombi. Tale Ford Tourneo zna rešiti zagato. Nudi prostor za 8 ali 9 oseb, ki se z nekaj fizkulture ob odstranjevanju sedežev, spremeni v delovnega konja. Takrat je možno pripeljati tudi kompletno otroško sobo iz Ikee. Preverjeno. In nič sponzorirano.
Pravzaprav so kombiji postali precej všečni, saj je voznikovo delovno okolje urejeno po smernicah osebnega vozila. Ergonomija torej štima in utrujenosti po daljši vožnji ne bo občutiti. Mogoče tudi zato, ker vožnjo delno razbremenijo sistemi, kot so aktivni tempomat, nadzor mrtvih kotov, zaznava voznega pasu, samodejna svetila, brisalci …
Avtomobilsko izkušnjo pričara multimedijski vmesnik SYNC, ki spari telefon in ga preslika z CarPlay ali AndroidAuto. Dobro ozvočenje, električno nastavljivi ogrevani usnjeni sedeži, samodejni menjalnik pa dodajo tiste končne finese.
Zanimivo je to, da takšen kombi stane približno toliko kot malce bolje opremljen SUV. Gospodarnost je pri kombijih tako ali tako preverjena. S porabo 8 litrov na sto kilometrov pa se tudi oklepa večine športnih terencev.
In ko bo vaš prijatelj čez nekaj tednov iskal večji avto za družinski naraščaj ga opomnite, da lahko za ceno garsonjere (SUVja) dobi večstanovanjsko hišo (kombi). Potrebuje le še kramo, da ga primerno zapolni.
Specifikacije – Ford Tourneo Custom Limited 2.0 TDCi L1H1
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 125 kW (170 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 405 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek: 11 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 70 l
Mere vozila: 4.972 mm x 2.032 mm x 1.964 mm
Medosna razdalja: 2.993 mm
Masa vozila: 2.376 kg
Prostornina prtljažnika: 1.150 l
Cena osnovnega modela: 36.390 €
Cena testnega modela: 46.490 €