TEST: Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi 125 kW selectshift L1H1 310 Titanium

Želja po lasti športnega terenca je dodobra prevetrila karoserijske ponudbe pri določenih proizvajalcih. Posledično že na cenikih težko najdemo enoprostorce, ki še vedno veljajo za družini najbolj prijazno avtomobilsko obliko. Po napovedih bi jih kaj kmalu tudi ukinil Ford, zato še dobro, da so pred tem izpilili njihovega Tournea.

Ford je potniško izpeljanko Transita, Tourneo Custom, predstavil že leta 2012 in ker gredo leta pri potniških dostavnikih počasi, je prenovo dočakal šele letos. Vendar ta je bila zelo temeljita, kljub ohranjenim enakim dimenzijam kot tudi podobi karoserije.

Na zunaj je nova prednja maska in opazne LED-luči, v notranjosti pa je razlika med prvim in osveženim Customom bistveno večja. Ford je v novinca naredil še bolj avtomobilističnega, s tem da ga je okitil s sistemi z vrha ponudbe pri osebnih avtomobilih.


V notranjosti je trdo plastiko popolnoma zamenjala mehkejša in na občutek imenitnejša. Armaturna plošča je ličnejša, ima večja in bolje berljiva merilnika ter TFT-zaslon med njima. Na vrhu sredinske konzole se nahaja, po že znanem Fordovem konceptu, velik in pregleden zaslon na dotik, ki med funkcijami vključuje tudi Fordovo posebnost – sistem za povezave in prepoznavo govora SYNC 3. Škoda le, da tudi v najbogatejšem paketu opreme ni opcije samodejne klimatske naprave, ki bi ugodje med vožnjo še izboljšala.

Ena od pomembnih lastnosti novega Tournea Custom je napredna dodatna oprema. Tako se lahko ”kombi” pohvali z omejevalnikom hitrosti, prilagodljivim radarskmi tempomatom, sistemom preprečevanja naleta z možnostjo samodejnega zaviranja v sili, sistemom, ki nadzira zbranost voznika, opozorilnik na vozilo v mrtvem kotu ter prečni promet.

Za poslastico je poleg boljših materialov, kabina tudi bolje zvočno zatesnjena. Z najboljšo stopnjo opreme se notranjost okiti z usnjenimi sedeži, katere je možno poljubno nastavljati ter senčniki. Kljub osmim ali devetim sedežem pa v prtljažniku ostane še 1.900 litrov prostora za prtljago. Zadek odpirajo dolga vrata, ki lahko služijo tudi kot streha ob morebitnem dežju. Na bokih vozila pa se nahajajo drsna vrata.

Skupaj z novim dvolitrskim turbodizelskim motorjem Ecoblue s 125 kW (170 KM) in 405 Nm navora pa je izkušnja v Tourneu Custom na precej višji ravni kot prej. Ropot in tresljaji so skoraj v celoti izginili, prožnost stroja je odločna in s precejšnjo lahkoto premika 2,4 tone suhe mase. Tudi menjalnik teče bolj gladko kot prej, poraba pa je z 8,2 litra zgledna za 5 metrov dolg kombi.

Gledano z vidika družinske uporabnosti, lahko takšen kombi več kot le nadomesti trenutne enoprostorce, sploh zato, ker se lahko očetu obrestuje pri davku na dobiček, mama bo lahko na dopust preselila celotno hišo, otroci pa bomo konstatno v stiku s svetom, saj ni vrag, da ne bi našli USB vtičnice za vseh 8-9 potnikov.

Sprecifikacije – Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi 125 kW selectshift L1H1 310 titanium

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.996 ccm
Moč motorja: 125 kW (170 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 405 Nm pri 1750  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 175 km/h
Pospešek: 11 s
Poraba na testu: 8,2 l/100 km
Mere vozila: 4.973 mm x 1.986 mm x 1.979 mm
Medosna razdalja: 2.933 mm
Prostornina prtljažnika: 1.150 l
Cena osnovnega modela: 32.190 €
Cena testnega modela: 41.990 €

Avto, ki ceni lastnikov čas! – Ford S-Max 2.0 TDCi Powershift Vignale

Kdo je najhitrejši v deželi tej? – Ford Transit Furgon 2.2 TDCi

Prestiž po ameriško – Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Bi-turbo Powershift AWD

Naj, naj,… leta 2014. – Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium