Najhitrejše prevozno sredstvo slovenskih cest je dostavnik. Ne glede na dimenzije, se na avtocesti v vzvratnem ogledalu nemalokrat pojavi ”bela škatla” z bliskajočimi žarometi. Očitno drži pregovor, da je najhitrejši avto službeni!

Pri Fordu želijo svoje dostavnike čim bolj približati osebnim vozilom. Poleg ergonomije in pripomočkov za vozno udobje, dajejo velik poudarek na varnostne sisteme.

Poledično zdaj v njihovi modeli paleti najdemo sistem za opozorilo o zapustitve voznega pasu s korekcijo, nadzor mrtvega kota, kamero za nadzor prometa z zaviranjem v sili, prepoznavanje prometnih znakov…Upam le, da bodo kupci oziroma voziniki vse te sisteme koristili in jih ne zgolj izklopili, kot so denimo bili ob prejetem testnem vozilu.

Razčistimo osnove.

Fordovo poimenovanje modelov je na prvo žogo malce zapleneo. Prvi del imena, torej Tourneo ali Transit, pove, če gre za potniško ali tovorno različico, drugi pa, za kateri model gre. Connect je večji, Courier pa manjši. Torej, tukaj je Transit Connect Furgon, ki po petih letih prinaša predvsem lepši obraz, sodobnejši multimedijski vmesnik ter nekaj naprednih (že prej omenjenih) varnostnih in asistenčnih sistemov.


S prenovo dobil novo motorno masko, ki je zdaj enodelna, nič več dvodelna, zato izgleda bolj moderno.. Ob motorni maski novost predstavljajo tudi ksenonski žarometi z LED-dnevnimi lučmi (opcijsko), bolj zanimive pa so spremembe v notranjosti. To si lahko zdaj poživite z novim 6-palčnim zaslonom na dotik, ki je podprt še s sistemom SYNC tretje generacije. Nov je tudi pametni ključ, da bodo odklepanje, zaklepanje ter zagon vozila še enostavnejši.

No, testna različica je bila bolj klasična. Avto-radio je predvajal USB ter podpiral ”modri zob”, ključ je bil klasičen, vzvratna kamera pa se je nahajala v vzvratnem ogledalu.

Novinec je obenem tudi prvi, ki v razred prinaša aktivno pomoč pri parkiranju, tako bočnem kot pravokotnem, za nameček pa je opremljen še s sistemoma active city stop, ki zazna pešce, ter z inteligentnim omejevalnikom hitrosti. V primeru, da vas poti pogosto popeljejo na Primorsko, bo dobrodošel še sistem za stabilizacijo vozila v primeru močnega bočnega vetra.

Pravi gospodar.

Še vedno ga odlikujejo čvrstost, trpežnost in funkcionalnost, tako značilne za Transita, dopolnjujejo pa jih dovršene funkcije, kot sta odprtina v predelni steni za prevoz daljših predmetov in prilagodljiv sovoznikov sedež. Izbirate lahko med kratko in dolgo medosno različico s prostornino za tovor do 3,6 m³ (VDA), nosilnostjo 520–903 kg in različnimi karoserijskimi izvedbami.

Testnega dostavnika je poganja 1,5-litrski dizelski motor s 120 konjiči. Takšen motor v kombinaciji z dobrim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom se kot delovni konj precej dobro izkaže. Nudi navor ter ugodno porabo goriva. V bistvu ga v tem dostavniku priporočam, kljub nekoliko višji nabavni ceni.

Še vedno pa me bega bogata ponudba opreme. Namreč, sam dvomim, da je slovenskim podjetjem v interesu nabava dražjih dostavnikov opremljenih s podobno varnostno opremo. Prav tako si ne predstavljam, da bi dostavnike oblekli v kovinsko barvo, nadeli alu platišča… v kolikor ni oseba voznik, delavec in lastnik podjetja.

Sem mnenja, da še nismo (podjetja ter posamezniki) vzgojili takšne varnostne kulture, saj vse skupaj še vedno gledamo skozi denar. Posledično boste še naprej videvali (nove) dostavnike v beli barvi, ki vam bodo nevzdržno blendali. Škoda.