“Dizelski motorjem so šteti dnevi. Kmalu jih bodo začeli odštevati tudi bencinerji, zato bo sprejemanje okolju prijaznejših vozil ključnega pomena!”, so besede, ki sem jih pred nekaj dnevi navrgel pod objavo fotografij Honde CR-V na Instagramu.

Odzivi so bili…precej burni. V smislu, elektro tehnologija je nateg, dizel je še vedno čistejši, premalo dometa, kako bomo polnili…izgovori in pritoževanja v slehernem komentarju, brez kančka iniciativnosti za boljši jutri. Namreč, koliko nenavadnih pojavov se še mora zgoditi, da bomo razumeli spreminjanje sveta? Tornado v Romuniji, resno?

Pa ne gre zgolj za podnebne spremembe, ampak posege v okolje, živalsko pestrost, torej življenjski cikel, ki je potreben za sleherni člen v verigi. Res, da so avtomobili zgolj kaplja v morje, a če bomo namesto z avtom v bližnjo trgovino raje pešačili, bomo naredili korak v korist planeta. Za dodatno širino in razumevanje problema priporočam ogled dokumentarne serije Netflixa – Naš planet (Our Planet).

Hibrid najboljša rešitev

Športni trenec sam po sebi res ni najbolj učinkovite karoserijske oblike, vendar, trenutnemu trendu lahko pripomore hibridna tehnologija. Sem namreč mnenja, da je to trenutno najbolj učinkovit pogonski sklop, tako z vidika izdelave kot dolgoročne uporabe.

Zaradi sorazmerno majhne kapacitete baterije (1,3 kWh) proizvodnja ni preobremenjena s CO2. Dolgoročno pa bo baterija imela daljšo življenjsko dobo, saj se je ne polni intenzivno (hitre polnilnice), ampak zgolj med zaviranjem, kar posledično izboljšuje dolgoročno učinkovitost – boljši izkoristek energije ter kasnejša menjava komponent zavornega sistema.

Zapletenost delovanja Hondinega hibridnega sistema lahko prečitate v kakšni brošuri, tisto kar je pomembno za kupca je to, da je celota učinkovita. Povprečna poraba goriva je bila okoli 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za ogromnega (sedem)petsedežnika s štirikolesnim pogonom res minimalno. Z malo prilagajanja se spusti tudi do 5 litrov.

Poslastica Hondinega športnega terenca pa je udobna vožnja, pod katero spada nizka raven hrupa ter minimalen prenos vibracij s cestišča na potnike v kabini. Pohvalo, saj je ”marketinško našpičenih” športnih terencev tako ali tako že preveč.

Cenovna predispozicija

Pri nakupu avtomobila se bodoči lastnik večinoma odloči na podlagi izgleda, kateremu doda mnenja znancev, pametnjakovičev po forumih, občasno upošteva dejstva novinarjev, a najbolj odtehta končna cena. Hibrid je višje pozicioniran, zato je primerjava z ne hibridnimi konkurenti popolnoma nesmiselna. Sicer pa za to ceno s hibridnim pogonom najdemo zgolj tri japonske predstavnike, tako da bo izbira le še na strani okusa.

Meni CR-V sede. Deluje skladno, nabito ameriško, predvsem pa dražje. Sogovorniki so mu pripisali vsaj 10 tisočakov višjo ceno. Že res, da najvišja stopnja opreme doda nekaj kroma na zunanjost ter usnja v notranjost, vendar splošen vtis je zelo kakovosten. Všečna je umirjenost potniške kabine, zasnova menjalnika na tipke ter razpoložljivost odlagalnih mest. Seveda ima tudi svoje muhe, saj je izgled ter delovanje osrednjega zaslona umeščeno kakšno desetletje nazaj. Pa vendar, razen tisti prvi teden po nakupu vozila, koliko še sploh uporabljamo tiste ta globoke funkcije vmesnika?

Skratka, če se navežem na uvodno misel, se vsi strinjamo, da so dizlom res šteti dnevi. Pa naj si bo iz okoljske, gospodarske ali zgolj politične perspektive. Vaš naslednji avto bo hote ali nehote nekakšna ekološka oblika vozila, ki ga poznamo.  

Specifikacije – Honda CR-V hybrid 2.0 i-MMD AWD executive

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.993 ccm
Moč motorja: 135 kW (184 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 3.000  vrt./min
Menjalnik: samodejni, neskončnostopnejski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 8,8 s
Poraba na testu: 6,0 l/100 km
Mere vozila: 4.600 mm x 1,855 mm x 1.689 mm
Medosna razdalja: 2.660 mm
Prostornina prtljažnika: 472 – 1697 l
Rezervoar: 57 l
Masa vozila: 1.726 kg
Cena osnovnega modela: 33.990 EUR
Cena testnega modela: 42.400 EUR