Le kdo bi si mislil, da bosta ti dve surovini kdaj poganjali avtomobil. Z eno so pred dvema stoletjema zgolj gradili ter si daljšali dan, druga pa se je pred nekaj desetletji uporabljala za cenene čarovniške trike. Ja, to sta elektrika in nafta, ki danes ženeta hibridno vozilo.

Zanimivo je, da smo potrebovali 600 let, predno smo znali smodnik uporabiti v strelivu. Destilat nafte se uporablja šele dobrih 250 let. 40 let smo potrebovali za sestavo jedrske konice. Elektrika pa se je v polni meri razvila v zadnjih desetletij in še vedno pridobiva nove razsežnosti.

Avtomobilska industrija se usmerja v elektro mobilnost. Ali je to prihodnost bomo videli čez nekaj desetletij. Pomembno je, da smo dobili ‘nov’ energent za pogon vozil.

Dodana vrednost energenta?

Polemike o čistosti elektrike oziroma električne vozila so upravičene, saj še trenutno nimamo učinkovitega procesa izdelave. Res pa je, da se v primeru hibrida ta ”nečistost” bistveno zmanjša, saj avtomobil s sabo vozi bistveno manjšo baterijo. Ravno pravšnjo, da zadovolji dnevnim potrebam.


Še ena zanimivost, predno preidemo na avto. Ste vedeli, da se kljub vsemu napredku in hitrostnim rekordom, v povprečju še vedno premikamo z bolj ali manj enako hitrostjo kot so se kočije?

Gostota prometa je posledica polžjega premikanja ter onesnaženja mestnih središč. Priključni hibrid je kot nalašč za takšna okolja. Serija 2 Active Tourer omogoča od 25-35 kilometrov vožnje zgolj na elektriko, kar je za večino naših dnevnih potreb popolnoma dovolj. Polnjenje pa boste lahko brez težav opravili, med tem ko ste v službi, saj prek navadne vtičnice traja proces slabe štiri ure.

Po drugi strani pa enoprostorec v sebi skriva del športnika BMW i8. Trivaljni turbomotor. Skupna moč tako znaša 224 konjskih moči, dobro tretjino jih proizvede elektromotor. Pospeševanje do stotice bo v tej kombinaciji vzelo manj kot sedem sekund, kar je vsekakor pohvalno za manjši družinski enoprostornik. Hkrati voznik prejme še ”štirikolesni pogon”, saj elektromotor žene zadnji, klasičen pa sprednji kolesi.

Preostale sestavine so precej podobne ”navadnim dvojkam”. No, v tej boste na sredinski konzoli našli stikalo s katerim pretikate med voznimi programi, ter rezervoar za gorivo je nekoliko okrnjen – 37 litrov. Če pa sem kaj pozabil, lahko preberete v testu tukaj in tukaj.

BMW serija 2 Active Tourer je k Bavarcem prinesla veliko novih obrazov. Bil je netipičen avtomobil za tipično znamko, ki je dvignil veliko prahu.

Specifikacije – BMW 225xe iPerformance Active Tourer

Vrsta motorja: Turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč bencinskega motorja: 100 kW (136 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.250 vrt./min
Moč elektro motorja: 65 kW (89 KM)
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: spredaj bencin, zadaj elektro
Največja hitrost: 202 km/h
Pospešek: 6,7 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 37 l
Kapaciteta baterije: 7,6 kWh
Doseg baterije: 25-35 km
Mere vozila: 4.342 mm x 1.800 mm x 1.586 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.735 kg
Prostornina prtljažnika: 468-1.510 l
Cena osnovnega modela: 25.300 €
Cena testnega modela: 51.310 €