Proizvajalci avtomobilov so vse bolj poparčkani, kar za sabo povleče precej bolj generične avtomobilske produkte. Ne, da bi s tem bilo kaj narobe, vendar mi na vsake toliko časa avtomobilistični novinarji ”dvignejo lase”.

Besede novo, prenovljeno, evolucijsko, revolucijsko, vse prej postajajo mašila kot pa opis dejanskega stanja. Namreč, Nemci z veseljem delijo platforme, zato govoriti o povsem novem vozilu germanskih korenin pravzaprav nima smisla. Če avto izboljša obliko prejšnjega je evolucija, če pa popolnoma spremeni (čeprav sam ne vem točno kaj to pomeni), pa se slog označi kot revolucionaren. No, avti še zaenkrat vozijo po cestah in v večini primerov po štirih kolesih.

Začetno godrnjanje je povezano z Mazdo6, saj boste o tejle zadnji izdaji slišali/prebrali večinoma to, da je tretja posodobitev modela iz leta 2012. In kje pravzaprav to piše? Če bi Mazdin šef na odru dejal, da je to nova Mazda6 pa bi zapisali, da je evolucija prejšnjega modela. Mislim, ali novinarji sleherni avto dajo na dvigalo in preverijo kaj je na njem novega in kaj ni? Se beseda novo določi glede na procent novo vgrajenih delov?

Novo?

Sam sem zagovornik tega, da je novo tisto, kar je sveže na trgu. Se pravi, boljše od tistega prej. Posledično je Mazda6 v svoji (tretji, če želite) novi izdaji, boljša kot je bila doslej. In kaj so fantje izboljšali v tretje?


Osnova je bila dobra, zato so se bolj osredotočili na posamezne komponente. Maska je povzeta po aktualni CX-5 oziroma Mazdi3. Čistejša je bočna linija in olepšan zadek. Motorizacija je postala skladna z Euro6d, kot doslej pa jo bo možno spariti z ročnim ali pa samodejnim menjalnikom. V testnem je brnel 2,2-litrski dizel s 184 ”konjiči”, ki jih je preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika v dir pošiljal preko sprednjih koles. Kombinacija je precej všečna, saj konkretna moč omogoča lagodna pospeševanja ter prehitevanja. Ob tem pa motor ni kaj dosti požrešen, v povprečju spije 6 litrov na 100 kilometrov.

Dodelave za premijski segment

Mazda ima veliko ekipo inženirjev, ki se ukvarja s hrupom, vibracijami in krhkostjo (NVH). S praktičnimi preizkusi so uspeli odlično zatesniti potniško kabino, predvsem so zmanjšali hrup iz predela kolotekov. Prav tako jim je uspelo zmanjšati vibracije, kar so dosegli z drugačno nastavitvijo blažilnikov, izboljšanimi sedeži, ki pravilo podprejo telo ter nadzorom sil – G Vectoring Control.

Skupek minimalnih izboljšav prinaša mejne koristi, ki avto postavijo v premijski segment. Čeprav se Mazda o tem ni nikoli javno pohvalila, je to z novo Mazdo6 nazorno pokazala. Seveda, so dodelali materiale, ki so pravi – aluminij, usnje, našitki; obložena vrata, sredinski greben, armaturna plošča. Ni razlik v materialu na sprednjih in zadnjih vratih, kot to počno Nemci. Stikala, vrtljivi gumbi imajo kakovosten občutek, tako premijsko obtežen.

Pozabili niso niti na tehnologijo – varnostno, kot tisto za lahkotnejšo vožnjo. Projicirni zaslon zdaj projicira na vetrobransko steklo, instrumentna plošča je digitalizirana, radarski tempomat skupaj s sistemom za ohranjanje smeri v voznem pasu odlično deluje, klimatska naprava je ena elegantnejših ter enostavnejših, učinkovito hlajenje sedežev s sesanjem zraka…

V bistvu je Mazda6 bolj nova, kot se marsikomu na prvi pogled zdi. Tisti, ki razmišljate o nakupu družinsko/poslovnega vozila in ne želite biti osrednja tema barskih debat, boste z novo ”šestico” zadeli v polno.

Specifikacije – Mazda6 karavan CD184 Revolution Top

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.191 ccm
Moč motorja: 135 kW (184 KM) pri 5.600 vrt./min
Navor: 445 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 225 km/h
Pospešek: 8,6 s
Poraba na testu: 6,1 l/100 km
Posoda za gorivo: 62,2 l
Mere vozila: 4.805 mm x 1.840 mm x 1.480 mm
Medosna razdalja: 2.750 mm
Masa vozila: 1.641 kg
Prostornina prtljažnika: 522-1.664 l
Cena osnovnega modela: 26.290 €
Cena testnega modela: 35.450 €