Pred kratkim sem naletel na članek z naslovom, da je skok čez kozo smrtno nevarno početje. Podrobnejše branje je razkrilo, da se starši za svoje otroke pri športni vzgoji bojijo da bi se poškodovali, posledično pa so ti le vse manj fleksibilni.

Prevali, tekmovanje ritensko, skok v višino in še kakšna dejavnost predstavljajo nevarnost. Vsaj takšnega mnenja so starši. Posledično se je(bo) večina otrok pomehkužila in ni(ne bo) več tako fleksibilna. Še največja dejavnost otroka bo zgleda gmalu gibanje prstov na konzoli ”igralne postaje 5”. Lahko bi povzel, da svoje želje iščejo v virtualni resničnosti.

Se opravičujem za nesmiseln uvod, vendar nekako sem moral pripeljati do Jeepa Renegade. Mnogi privrženci znamke nanj gledajo z viška, saj se mestna srajca noče in ne želi umazati, kot je to zapisano v genih znamke Jeep. Že res, a imam občutek, da je razlogov za to precej več.

Redko se peljem mimo umazanega avtomobila.

Z blatom prekrite gume, odtis pljuska vode po boku avtomobila … To je mogoče videti le še na kakšnem tekmovanju. Največja umazanija klenih terencev naših cest je prah z zadnjih sto metrov makadamske ceste, ki pelje do vikenda. In potem kakšen smrekov vršiček za brisalcem, kamenček v gumi in mušice na sprednjem koncu vozila. Preprosto je vse več cest prevlečenih z asfaltom, dela na cesti so ustrezno urejena, zato ni več potrebe po zmogljivih terencih. V bistvu svojo nalogo povsem suvereno opravi takšen Renegade z zgolj sprednjim pogonom.


V vseh nas tli nekakšna želja ali dejanje, ki ga nekoč želimo uresničiti. Vožnja terenca skozi prostrano divjino je najverjetneje eni izmed želja lastnika ”mestnega terenca”. Čeprav bo to le redko, oziroma morda celo nikoli preizkusil, je z nakupom dotičnega avtomobila korak bližje k temu.

Avtomobilski proizvajalci mojstrsko ”utelešajo” zgodovino, ikoničnost in prepozvanost znamke v aktualne prevozne igračke. Renegade povzema legendarnega Willyjsa, le poglejte nekaj detajlov:

Se vam je pravkar v mislih odvil kakšen vojni film? No, o tem govorim.

S prenovo je Renegade postal prikupen.

LED tehnologija je prinesla bolj všečen (ikoničen če želite) dizajn svetil, malo je novega na sprednji maski ter zadnjem koncu. V notranjosti se je nekoliko posodobila instrumentna plošča, osrednji zaslon na dotik pa vsebuje nov vmesnik, ki napram staremu deluje precej hitreje in je nekoliko bolj smiseln ter enostavnejši za uporabo.

Ne manjka asistenčnih sistem ter sistemov za lahkotnejšo vožnjo. Prostora je dovolj za pet oseb, saj je zaradi kockaste prostor za glave dobro izkoriščen. Nekoliko skop je prtljažni predel do višine police, če pa se ta odstrani, se do stropa pridobi kar nekaj litrov.

Za pogon skrbi dizelski motor v povezavi s samodejnim menjalnikom. Slednji se avtomobilu precej poda, medtem, ko je dizelski motor zvočno robat in ne ”paše” takšni mestni srajci. Nov benciner, ki sem ga preizkusil v bratskem modelu, je precej bolj všečen. No, morda pa sem sam zgrešil bistvo ali pa nimam teh pustolovnih ambicij.

Tale modernizirana ikona vas bo stala nekoliko več kot povprečen mesti terenec, vendar Renegade hoče izstopati pred slehernim semaforjem in na vsakem parkirišču. Tudi na dovozu gorske koče vas bodo spoštljivo sprejeli. In če želite avtentično vozilo, mu namenite še štirikolesni pogon, ikonično kuliso pa bo ustvaril izbor dizelskega motorja.

Specifikacije – Jeep Renegade 1.6 Multijet TCT Limited

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.598 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.255 mm x 1.805 mm x 1.697 mm
Medosna razdalja: 2.507 mm
Masa vozila: 1.450 kg
Prostornina prtljažnika: 351-1.750 l
Cena osnovnega modela: 17.990 €
Cena testnega modela: 35.906 €