Če so ti mestni terenci všeč oziroma si ravno v fazi nakupa avtomobila tega kova, potem nikakor ne smeš mimo karizmatičnega Fiata 500X. Prikupen mestni ”potepuh” dodaja v precej nabasan repertuar vozil nekaj energije, fakotrja X.

Ravno razmišljam, kateri križanci so mi pravzaprav zanimivi. Fiat 500X, Jeep Renegade zaradi svoje škatlaste pojave ter legendarnega terenskega značaja in MINI Countryman, ker je pač nekaj posebnega, tako britanski (čeprav je precej nemški xD). Vsem trem je skupno to, da so malce dražji od povprečnega mestnega terenca, vendar, kdo še dandanes želi biti povprečen? Sploh pa z mestnim terencem?

Štiri leta so milila, odkar je Fiat lansiral ”nabito petstotko”. V bistvu so Italijani bili precej hitri v takrat še ne tako rastočem segmentu. Zdaj je stanje precej drugačno. Eksplozija modelov je botorovala k izboljšavam Fiata 500X, da ostane konkurenčen.

Spremenila se je oblika svetil, ki zdaj svetijo v LED tehniki. Nekoliko drugačna je sprednja maska, kot tudi zadnji odbijač. Bogatejši je nabor barv ter litih platišč. S paketom Cross ostaja nekoliko privzdignjen od tal ter predvsem bolj možatega videza. Nekaj malega je sprememb v notranjosti, predvsem na tehnološkem področju. Instrumentna plošča pred voznikom je postala digitalizirana, osrednji ekran na dotik pa je zdaj večji, ima sodobnejši vmesnik ter ponuja povezljivosti v stilu Apple CarPlay in Android Auto.

Opcijsko je mogoče dokupiti veliko panoramsko streho, ki stane dodatnega tisočaka. Na seznamu dodatne opreme pa najdemo še radarski tempomat.

Mogoče največja novost se skriva pod pokrovom motorja, kjer se nahaja 1,33-litrski turbobencinski motor s 110 kW. Spojen je s 6-stopnejsko avtomatiko, pogon pa se je v testnem primeru vršil na sprednji kolesni par. Slednja kombinacija je najbolj na kožo pisana slovenskim kupcem, saj dvomim da bo kdo 500X kupil za več kot 30.000 kilometrov letno.

In kot je pri testu predhodnika zapisal moj kolega: Fiat 500X zagotovo ni med najbolj ugodnimi v svojem razredu, je pa vsekakor med najbolj posebnimi. Če uživate v špagetih po bolonjsko, pizzi in v tratorijah, boste tudi v tem posebnežu.

Specifikacije – Fiat 500X 1,33 T4 GSE TCT City Cross

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.332 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.850 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,1 s
Poraba na testu: 7,0 l/100 km
Posoda za gorivo: 55 l
Mere vozila: 4.269 mm x 1.810 mm x 1.603 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Masa vozila: 1.485 kg
Prostornina prtljažnika: 245-1.000 l
Cena osnovnega modela: 17.590 €
Cena testnega modela: 21.190 €