Kdo pravi da Italijani ne znajo? – Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City

Večkrat iz dolgčasa preletim kakšen avtomobilističen forum ter preberem komentarje pod žgočim člankom, ki se nanaša na dotično znamko, kateri naj v bodoče ne bi kazalo nič dobrega.

Nemalokrat osupnem, ko naletim na komentar v stilu ”Italijani ne znajo delati avtomobilov”, ”Več na servisu kot doma”, ”Kraljice odstavnih pasov”…, kar nakazuje, da Slovenci res nimamo pojma o avtomobilih ter avtomobilizmu. Če bi prečitali le nekaj avto-literature, bi v poglavjih inovacije, uspehi, dozežki definitivno našli mnogo italijanskih znamk. Med legendarnimi avtomobili pa bi se na prvem mestu znašel Fiat 500.

Ikona mestnih središč je na trg prišla leta 1957 ter v nekaj variacijah vztrajala vse do 1975. Medtem časom se je izdelalo skoraj 4 milijone primerkov. V letu 2007 pa so se pri Fiatu odločili obuditi legendo, kar se je kasneje izkazalo za izjemno potezo. Prikupen mestni avtomobil je šel za med, zato je bilo logično, da bodo sledile izpeljanke – kabrio, pet– in sedem– sedežnik. Seveda ni manjkala niti izvedba Abarth, a to je druga znamka.


Testirali smo že vse prej omenjene modele, in na slehernim izmed njih smo bili navdušeni. Italijanski šarm pač prevzame. Lani se je ”fičo” malenkost pomladil ter poleg kozmetičnih popravkov doživel zamenjavo skoraj 1.900 delov. Torej, letos je čas za 500L.

Genialna zasnova.

Ob lansiranju modela je bilo veliko skepse, kako se bo avto odrezal, da ne bi bil le ”grša” različica legendarnega avtomobila. Skrb je bila odveč, saj 500L ponuja popolno uporabnost za 3,4 ali 5 člansko družino. Zaradi škatlaste zasnove v notranjosti ponuja ogromno prostora, vrata se široko odpirajo in sedeži so na odlični višini, kar omogoča lažje vstopanje in izstopanje iz avtomobila.


Še boljša stvar modela 500L je prilagodljiv prtljažni prostor – dvojno dno ter pomična zadnja klop. Enostavna rešitev nudi družini številne možnosti prevoza, glede na potrebe oziroma namembnosti. Zanimivo, da se takšnale rešitev ne prime v favoriziranih germanskih vozilih.

Ne smem pa mimo dimenzij avtomobila, katere niso prevelike. So simpatično odmerjene, ravno toliko, da ne predstavljajo nežnejšemu spolu težav pri parkiranju v nakupovalnih centrih ter na šolskih dvoriščih. Po drugi strani pa je 500L lahko napokan s tehnologijo, ki voznico reši s takšnih ali drugačnih zagat – parkirni senzorji, kamera…

Kaj pa novosti?

Na zunaj so to svetila, izgled litih platišč, odbijača ter maska. Znotraj pozdravi nov volanski obroč, nova instrumentna plošča z barvnim zaslonom, drugače je zasnovana armaturna plošča, ki je opcijsko na voljo z osrednjim 8-palčnim ekranom na dotik…sredinski del z ekranom, tipkami in stikali klimatske naprave je pomaknjen višje in je za to bolj na dosegu vozniku. Prav tako se je posodobil predel za priklop zunanjih medijev, višje pa je zdaj nameščen menjalnik s krajšo ročico…spremembe so opazne še pri ročni zavori, zasnovi sedežev…

Motorizacija ostaja enaka. Testno vozilo je poganjal 1,3-litrski dizelski motor, ki z močjo 95 konjev povsem zadostuje namembnosti avtomobila. Impresionira odzivnost motorja, ekzaktno pretikanje menjalnika ter nizka poraba goriva, ki je na testu redko presegla 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Če je izbira dizelskega motorja za mestni avtomobil smiselna ne vem, lahko pa dodam, da benciner spije v povprečju 2-3 litre več od testiranega dizelskega motorja. Računico si naredite sami.

Ob preizkušenim se sprašujem, česa točno Italijani ne znajo? Imajo izvrstno kulinariko, veličastne zgradbe, všečne avtomobile ter znajo uživati v življenju. Edino politika jim ni najbolj pisana na kožo, a mislim, da moramo Slovenci najprej počistiti pred svojim pragom.

Specifikacije – Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City

Vrsta motorja: turbodizelski
Prostornina motorja: 1.248 ccm
Moč motorja: 70 kW (95 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 171 km/h
Pospešek: 13,9 s
Poraba na testu: 4,7 l/100 km
Rezervoar: 50 l
Masa vozila: 1.380 kg
Mere vozila: 4.242 mm x 1,784 mm x 1.658 mm
Medosna razdalja: 2.612 mm
Prostornina prtljažnika: 400-1.375 l
Cena osnovnega modela: 15.490 EUR
Cena testnega modela: 16.680 EUR

Avanturist. – Fiat 500L 1.6 MultiJet Trekking

Si, si delizioso. – Fiat 500X Off Road Look 2.0 MultiJet II 16v 140 AWD Cross

“Una birra calda, por favor” – Fiat 500 1.2 8v Lounge