Na dopustu navadno ne posvečam prav velike pozornosti avtomobilom. Paše malo oddiha in sprostitve od vsakdana. Res pa je, da občasno, sploh ob kakšni prebrani knjigi, razmišljam. Ja, in takrat se mi prikrade tudi kakšna misel o avtomobilizmu.

Če sem čisto iskren, menim, da ima Ford eno izmed bolj pestrih ponudb. Poglejte njihovo paleto. Od majhnega KA+ do gromozanskega F150 Raptorja. Vmes en kup avtomobilov primernih za družine s takšnim ali drugačnim življenjskim stilom. Limuzine, karavani, športni terenci. Enoprostorci so pred prihodom segmenta SUV dominirali pri modrem ovalu. Vsekakor ne smem mimo gospodarskih vozil, ki so prirejena tako za prevoz blaga kot potnikov.

A ostanimo pri osebnih vozilih. Ford je za večino modelne palete nedavno lansiral stilske linije, ali bolje rečeno, karakterne različice, ki ustrezajo profilu kupca. ST Line za markantne ter adrenalina željne posameznike, uspešni in tisti s stilsko žilico bodo posegli po Vignale. Videz Active pa je kot nalašč za kupce trenda oziroma pustolovce po duši.

Od nekdaj simpatična različica

Spomnim se, ko je davno tega Audi lansiral Allroad različico svoje šestice in trenutek, ko sem jo prvič zagledal na cesti. Tisti avtomobil se ni dalo primerjati z ničemer. Bil je unikat in hkrati precej posrečeno vozilo, ki je v mnogih vzbudilo željo po nakupu – sklepam, da bolj zaradi emblema kot vozila samega. Kakorkoli, zdaj Ford s Focusom Active ponuja podobno zgodbo, ki pa se mi zelo dopade.


Zasnova prevzdignjenega karavana mi je všeč. Razlog za to pa je precej enostaven. Športni terenci so za moj okus pre-visoki, pri dotičnih modelih se sedi pre-visoko oziroma je visok že vstop v vozilo. Poleg tega ne ponujajo tako razkošnega prtljažnega prostora – vsaj ne v dolžino, mogoče v višino. Niso najbolj ”športni”, aerodinamika ni v njihovo prid, zato porabijo več goriva in še bi lahko našteval.

Focus Active v karavanski formi nima nobene od zgoraj naštetih šibkosti, vendar skriva enega velikega aduta. Trenden stil. Odbijači s plastiko so krik zadnje mode. Robustnost, vsestranskost, praktičnost so najpogosteje slišane besede v avto salonih. In točno te Focus predstavlja.

Karavan je po mojem mnenju ena prostornejših zasnov, sploh, če je zadek prtljažnika zasnovan pokončno. Zaradi višje oddaljenosti od tal ter dodatnih zaščit je precej bolj uporaben na različnih terenih, tudi kar je zahtevano manjše plezanje. Z robustnostjo pa nagovarja celoten zunanji dizajn.

Neskončne debate

Saj veste, katera so tista vprašanja za odprtje neskončno trajajoče debate? V avtomobilskem svetu so to vprašanja vezana na pogon. Dizel ali bencin, ročni ali avtomatik ter dvo- ali štirikolesni pogon. In predno sprožite barski pretep, na kratko, predvsem pa razumno zaključimo. Dizel zaenkrat še velja kot najbolj učinkovit stroj z najnižjo porabo goriva. Torej, če do sajavčka nimate osebnih zamer, ne vem, zakaj ga ne bi izbrali. Mogoče, če letno naredite res samo 10.000 kilometrov.

Kar se tiče menjalnika, pri Fordu ne boste zgrešili ne z enim ne z drugim. Če kupujete višje pozicionirane modele, potem le dodajte avtomatiko, saj je v večini primerov pametnejša od nas, kar se prestavljanja tiče. Glede pogona pa pri Focusu ne bo zapletov, ker štirikolesnega ne ponuja. Sicer ima vozne programe, ki glede na vozne razmere prilagodijo elektroniko, vendar sam v času preizkusa potrebe po štirikolesnem pogonu nisem slutil.

Tale testni model je predstavljal vrh ponudbe z 2,0-litrskim turbodizlom s 150 ‘konjički’ ter 8-stopenjsko avtomatiko. S kopico dodatne opreme kot je projekcijski zaslon, sistem SYNC3 z 8-palčnim osrednjim zaslonom, LED svetila, električna prtljažna vrata, zimski paket (gretje sedežev, volana, vetrobranskega stekla) in še mnogimi varnostnimi sistemi, ki so vključeni že v serijskem paketu opreme, se model ceni na dobrih 34 tisočakov.

Razpredanje o ceni je tudi barsko početje, zato se tega ne bom posluževal. Polagam pa na srce, da se ne poslužujete spletnih, forumskih in socialnih komentarjev glede cen, ampak v konfiguratorju sestavite vozilo po svojih željah. Konec koncev lahko v Fordovi pestri paleti vozil precej hitro najdete zase ustrezno vozilo.

Specifikacije – Ford Focus Active Business 2.0 EcoBlue

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.997 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 370 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,3 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.693 mm x 1.844 mm x 1.504 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.559 kg
Prostornina prtljažnika: 608-1.653 l
Cena osnovnega modela: 16.460 €
Cena testnega modela: 34.920 €