Takšnega delovnega konja bi človek pričakoval na farmah, v višje ležečih vasicah ali na kakšnem gradbišču. Nikakor pa si ga ne bi najprej predstavljal na več kot 1000 kilometrov dolgi poti v Berlin. Ja, Amarok je precej več kot še en poltovornjak.

S kolegi iz uredništva Caranduser smo se odpravili na sejem IFA v Berlin. To je sejem vseh elektro napravic – računalnikov, pametnih telefonov, novodobnih hišnih pomočnikov, gospodinjskih aparatov, skratka ni da ni. Do sedaj so se fantje na pot vedno podali s ”civilnim” voziliom. No, tokrat pa smo za na pot od uvoznika Volkswagnov prejeli tegale Amaroka.

Ljudski poltovornjak se po šestih letih predstavil v novi generaciji. Ostal je zvest svojim koreninam in obdržal lastnosti, katere so ga odlikovale v prejšnji generaciji, obenem pa je dobil izboljšav, ki ga bodo prestavile nekoliko višje v segmentu. Najbolj očitna sprememba je motor. Tokrat gre za različico tri litrskega šestvaljnika klasične V oblike, bolje poznanega iz novega Audija Q7, ki pa je bil dodobra predelan na račun vzdržljivosti in terenskih zmogljivosti.

Posebnost novega šestvaljnega motorja je funkcija overboost, ki za kratek čas poveča moč motorja in poskrbi za sekundo hitrejši pospešek (5,5-ih sekund) od 80 do 120 kilometrov na uro. Zavidljiv in konkurenčen je tudi pospešek do stotice, do koder novi Amarok pospeši v 7,9 sekunde.


Na zunaj se o predhodnika ne razlikuje dosti, čeprav so določeni elementi spremenjeni. Spredaj so novi bi-xenonski žarometi, maska in odbijač sta prilagojena visokim vstopnim kotom. Na željo stranke, pa je Amaroka možno opremiti s posebnimi paketi, kot je recimo tale Canyon. Kupec poleg standardnih reči dobi odbito kovinsko barvo, strešne LED luči, posebna platišča ter oranžno prešito oblazinjenje v notranjosti.

Potovalni poltovornjak?

Kljub veličini vozila smo bili primorani elektronske napravice držati znotraj potniške kabine, saj keson ni imel pokrivala. Situacijo smo rešili s čebulnim načinom zavijanja potovalk v folije, katere smo z ”gurtnami” pripeli v priročne kaveljčke kesona. Priporočam, da rolo obkljukate pri konfiguraciji vozila.

Praktičnost z rolojem dobi nove razsežnosti, še več svobode pa dopušča nadgradnja s plastično kabino. Seveda, če imate prostor in še poleg tega radi potujete, si lahko omislite tudi ”kamper” nadgradnjo. V bistvu je pick up kot nekakšno sestavljanje LEGO kock.

Gremo na pot. Prvi izziv je bil gospodarnega značaja. Ali bo Amaroku uspelo z enim tankom pripeljati do Berlina? Odgovor je da, saj 80 litrska posoda ob porabi med 7-8 litri goriva obljublja domet okoli 1000 kilometrov. Seveda je lahko šestvaljnik precej požrešen, če izkoriščamo potencial navora, vendar na relacijski vožnji pri konstantni hitrosti, se le ta zasidra na precej ugodnih številkah.

Pozabite na špartansko opremljenost poltovornjakov.

Tempomat, vmesnik z navigacijo, povezljivostjo s telefonom (CarPlay, Android Auto), dvopodročna klima, parkirni senzorji, kamera… Seveda je opremljenost odvisna od debeline denarnice, a v Amaroka lahko po novem stlačite marsikaj. Sam bi mu namenil kakšne ogrevane sedeže, samodejno preklapljanje luči, prepoznavanje prometnih znakov ter še kakšen varnostno-asistenčni kos.

Potniška kabina je dobro zatesnjena, hrup ni moteč niti pri avtocestnih hitrostih. Prostora za štiri osebe je dovolj, mogoče na tako dolgi progi postane moteča precej pokončna postavitev naslonjala zadnje klopi.

Vse ostalo je res podobno osebnemu avtomobilu. Tako specifikacije, vozne lastnosti napram drugim gospodarskim (pick-up) vozilom, kot tudi izboljšani materiali in ergonomski dodatki kot so posebni “ergoComfort” sedeži so dejstvo, da tokrat uvoznik s prodajo vozil cilja tudi na segment ljudi, kateri so se do sedaj odločali za SUV vozila, pa še zaradi davčnega vidika bolj zanimiv kot osebno vozilo.

Specifikacije – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Canyon

Vrsta motorja: Turbodizelski, V6
Prostornina motorja: 2.970 ccm
Moč motorja: 165 kW (225 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 550 Nm pri 1.250 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 207 km/h
Pospešek: 7,3 s
Poraba na testu: 8,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 80 l
Mere vozila: 5.254 mm x 1.954 mm x 1.834 mm
Medosna razdalja: 3.097 mm
Masa vozila: 2.145 kg
Nosilnost: 3.300 kg
Cena osnovnega modela: 39.990 €
Cena testnega modela: 54.490 €