Prostora v avtomobilu nikoli ni dovolj. In tudi če se ta slučajno najde oziroma po naključju ostane nezapolnjen, s kakšnim kosom zapolnimo praznino. Rešitev je lahko večje pakiranje, Tiguan Allspace.

Pretekli vikend sem se mudil v Grazu, in ker sosedje drugi dan v letu pač delajo, sem se ustavil še za nakup v marketu. V trgovini s poznanim logotipom, a drugačnim imenom, sem opazil, da ne prodajajo velikih pakiranj živil. V mislih imam litrski jogurt, ‘polkilske’ kisle smetane, večjega pakiranja smetane za kuhanje, celih klobas, …. vam je postalo jasno, česa severni sosedje nimajo. Razvil pa sem dve teoriji. Ali jedo v manjših količinah, ali pa posledično ‘proizvedejo’ več embalaže.

Kakorkoli, primerjava živil s trgovskih polic je kot nalašč pisana na pločevino Tiguana. Nedavno je v ponudbo pripeljal večji brat, ki sliši na ime Allspace. Kot ime narekuje ponuja več prostora. 20 centimetrov več v dolžino, 10 v medosju. Prtljažnik v osnovi meri 100 litrov več, ob poklopljenih sedežih pa kar 300 litrov. Opcijsko je možno velik prtljažni prostor zapolniti z dvema sedežema in tako ustvariti prostor za 7 potnikov. Omembe vreden je še vzdolžni pomik druge vrste za 18 centimetrov. Skratka, preveliko pakiranje za avstrijske police. 🙂

Več prostora, več evrov?

Ja in ne. Allspace po ceniku ‘štarta’ z opremo Comfort Edition in je od petsedežnega Tiguana 2 tisočaka dražji. V primeru testne konfiguracije pa sta ceni vozil zelo primerljivi. Torej, če oba avtomobila opremimo z dizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom ter samodejnim menjalnikom se cene razlikujejo v nekaj 100 evrih. Glede na to, da v določenih konfiguracijah Tiguan Allspace ni pretirano dražji od navadnega Tiguana, je pred nakupom vredno razmisliti.

Slej ko prej boste priča tistemu momentu: »O, če bi le imel še nekaj več prostora!« In, da ne bo potem sledilo: »Zakaj nisem takrat izbral varianto Allspace?« Vsekakor je za enačbo pomembno, da družina šteje nekaj članov oziroma se bavite z nekakšnim poslom, kjer je zaželen prostor. Ali pa zgolj vaš popoldanski konjiček (lahko tudi dobesedno), zahteva nekoliko večje vozilo.

Kaj izbrati?

V zadnjem času rešujem barske prepire na temo dizel ali bencin. Res, da so slednji ‘fajn in nobel’, ampak takšen stroj mora gnati dizel. Ugodnejša poraba, optimalen navor, … O štirikolesnem pogonu bi premislil, kot tudi o izbiri avtomatika. Oziroma, recimo takole. Če se ne odločiš za 4Motion, potem tudi DSG menjalnik ni nujen. Mestni terenci so povečini voženi zgolj na asfaltiranih podlagah, snežni meteži pa so le še v božičnih filmih. Z redukcijo opreme se kar precej zniža nabavna cena, ki pa se mi pravzaprav ni zdela tako visoka tudi pri testnem modelu.

R-line začini Tiguana Allspace. Nabiti odbijači, velika 19-palčna platišča s pnevmatikami 255/45 R19. Paket doda LED svetila ter še nekaj okrasnih dodatkov. Celota se je cenila na 38.848 evrov, kar je za bogato založeno vozilo, ki lahko pripelje ogromno krame ali 7 oseb, solidna cena.

Ali je Tiguan Allspace najboljši terenec?

Ob prihodu Tiguana na trg sem pisal, da je to vsaj koroški, če ne slovenski avto leta. Tiguana pač najdemo povsod. Kljub vse večji konkurenci ostaja najbolj vsestranski mestni terenec, ki se prav nič ne boji gozdnih stezic. Pestra izbira pogonskih sklopov že postaja redkost v prodajnih salonih. Volkswagen Tiguan omogoča širok spekter motorjev, menjalnikov in pogonov. Tudi na področju opreme je mogoče Tiguana oplemenititi povsem individualno. Enako velja za različico Allspace.

Ergonomija v notranjosti štima. Digitalni prikazovalniki prihajajo iz aktualnih modelov. Osrednji zaslon z vmesnikom je eden boljših na tržišču. Preprosta povezljivost s telefonom ter logično opravljanje sta njegova glavna aduta. Ne manjka polička z induktivnim polnjenjem telefona, priročna držala za pijače, obloženi vratni predali,…

Priznam, da nisem vozil bolj zanesljivega sistema ‘polavtonomne’ vožnje, kakršnega premore skupina Volkswagen. Ne zmotno in lahkotno deluje v še tako zahtevnih okoliščinah. Aja, pa še z eno stvarjo me je navdušil Tiguan Allspace – nekdo je razmišljal in zasnoval vrata tako, da segajo čez prag. Posledično se potniki ne umažejo pri vstopu ali izstopu iz vozila. Genialno.

Specifikacije – Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion R-line

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 9,8 s
Poraba na testu: 7,1 l/100 km
Mere vozila: 4.701 mm x 1.839 mm x 1.674 mm
Medosna razdalja: 2.787 mm
Prostornina prtljažnika: 760 – 1.920 l
Rezervoar: 60 l
Masa vozila: 1.780 kg
Cena osnovnega modela: 34.658 EUR
Cena testnega modela: 38.848 EUR