Spomnim se časov, ko so francoske limuzine paradirale pred nemškim ‘plehom’. Renault Safrane, Citroen XM in Peugeot 605. Vse z V6 motorjem in spodobno konjažo. Udobje je bilo na prvem mestu.

Kasneje so se pojavlili modeli C6, 607 ter Latitude, pri katerih je poleg oblike izstopala stopnja varnosti po EuroNCAP zvezdicah. Udobje je ostalo, vendar so kupci želeli nekaj več. Mogočen motor in spodobne vozne lastnosti. No, vsaj s tem so Nemci tržili svoja luksuzna vozila.

V obdobju športnih mestnih terenecev je ostalo le še malo (finančnega) prostora za limuzine. Razvoj stane, kakor tudi nadaljnje lansiranje modela po državah širom časovnih pasov. Renault je pred leti Laguno in Latituda zamenjal za Talismana. Brušen diamant, torej redkost. Oblikovno šarmanten avtomobil se brez zadržka postavi zoper ”opevane” limuzine. Zasnova potniške kabine, uporabljeni materiali, tehnološki bombončki, …, edino ”opazko” so lahko prejeli nerazburljivi pogonski sklopi. Glede slednjega so najbolj tarnali ravno Nemci. Brez sarkazma.

V želji pretegovanja ventilov limuzin na nemških Autobahnih, so Francozi ustregli in v Talismana privijačili najboljše iz svoje konjušnice. Pravzaprav, so potrkali na vrata oddelka Renault Sport in poprosili za 1,8-litrski turbo benciner, ki se slučajno nahaja v novem Meganu RS. Z malo ”pomirjevala” so ga uglasili na 225 konjičev, saj bi se več njih že smatralo kot napad na nemške konjušnice s 400, 500, celo 600 konjiči.

Le motor, kaj pa ostale komponente?

Zanimivo je, da ima Talisman že večino sestavin, ki tvorijo dobro limuzino, vgrajenih oziroma ponujenih. Štirikolesno krmiljnenje 4Control se je v destih letih uporabe uveljavilo ter postalo bolj vsestransko. Ne olajša samo manevriranja na parkirišču, ampak poskrbi za izboljšanje dinamike vozila. Ni čudno, da so z vgrajevanjem pričeli tudi Nemci? Samodejni menjalnik EDC z dvojno sklopko je prav tako že precej časa v koncernu. Prestavlja hitro in odločno, je pri speljevanju malenkost neodločen in pocuka, kot sleherni dvosklopčni menjalnik. Stvar navade.

Pogonski sklop z 225 KM in 300 Nm navora prednje gnanega, več kot tono in pol težkega Talismana z mesta do 100 km/h požene v 7,5 sekunde. Spodobno. Ne pozabimo, da gre pri Francozih v prvi vrsti za udobje, nato varnost, … Renault Talisman nakazuje na športnost. Velika platišča z nizko-presečnimi gumami ter ustrezni zavorni koluti s premerom 32 cm spredaj in 29 cm zadaj. Ovinkov se ne boji, najbolj pa mu dišijo avtocestna potovanja.

Še družinski aspekt. Kljub elegantni strešni liniji se na zadnjo klop spravijo tri osebe. Prtljažnik je volumensko velik, obenem pa je limuzinska odprtina sorazmerno velika. Najbogatejša različica Initiale Paris nekoliko bolj zareže v proračun, vendar če gledate za avtomobilom takšnega kova, ste s tem že seznanjeni. Poraba goriva je za zmogljivosti zmerna in se praviloma giblje med 7 in 8 litri na 100 prevoženih kilometrov.

Renault Talisman 1.8 TCe Initiale Paris na samosvoj način obuja večdesetletij stare občutke. In čeprav Excellove tabele prodaje ne strmijo v prid limuzinam si upam trditi, da s takšnim Talismanom v domačo garažo pripeljete kanček francoske kulturne dediščine, na ceste pa negermansko redkost.

Specifikacije – Renault Talisman 1.8 TCe Initiale Paris

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.798 ccm
Moč motorja: 165 kW (225 KM) pri 5.200 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 240 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu: 7,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.848 mm x 1.890 mm x 1.463 mm
Medosna razdalja: 2.808 mm
Masa vozila: 1.460 kg
Prostornina prtljažnika: 608 l
Cena osnovnega modela: 36.990 €
Cena testnega modela: 38.590 €