TEST: MINI Cooper S 5D

Pred tedni sem prejel zanimivo sporočilo za javnost. Vsebina se je nanašala na novo vozilo, baje živahno raketo, ki s svojimi 150 konjiči do stotice pospeši v vsega 8,9 sekunde. Ne ravno raketa, je pa sporočilo v meni zbudilo vprašanje, kdaj kombilimuzina postane ”hot hatch”?

Fama praktično uporabnih avtomobilov s pobalinskimi motorji se je pričela davnega 1976, ko se je Golf pojavil v prvi različici GTI. Avtomobilček z vsega 830 kilogrami je ponujal prostor za pet oseb in njihovo prtljago ter kljub trivratni zasnovi, je v tistem času marsikomu predstavljal družinsko trofejo na kolesih. Motor je razvil 110 konjičev, pospešek do 100 km/h je znašal 8,7 sekunde, najvišja hitrost pa 180 kilometrov na uro. Tako rekoč, je GTI prve generacije postavil mejnik ”žepnih” raket in od takrat bi moralo vse iti zgolj na bolje, močneje, hitreje…

V večini primerov je, in tekom desetletij na ceste zapeljali posamezni hudičevo dobri avtomobili. Peugeot 205 GTi, Civic Type R, Clio RS, Fiesta ST, Cooper S… in zato okititi avtomobil s pospeškom 8,9 sekunde do 100 km/h v letu 2018 kot ”žepna” raketa, je malenkost neprofesionalno. Mislim, Fiesta ST iz leta 2005 je z enako konjenico potrebovala 7,9 sekunde.

Nabrita britanska legenda

MINI, od začetka še s pridevkom Morris Mini-Minor.je definitivno avto z največ raznolikimi imeni (če ne verjameš, odsrfaj na Wifipedio), ki je bil prav tako proizveden v mnogih držav, nazadnje še leta 1992 v Venezueli…Za tem ga je kupil Rover, nato prevzel BMW…in kmalu je z lansiranjem moderniziranega originala MINI postal ikona Velike Britanije po vsem svetu. Od takrat so s tekočih trakov Oxforda zapeljale že tri generacije in slednja je letošnje poletje doživela ”britansko” prenovo.


Namreč, zadnja svetila svetijo, za doplačilo seveda, s podobo britanske zastave. To si lahko omislite še na strehi, pokrovu motorja, pokrovu ogledal, sedežih, ventilčkih…z možnostmi Cooper ne skopari, odvisno je le od debeline vaše denarnice. Po želji vam lahko s pomočjo 3D printa izdelajo popolnoma individualen dekorativni element za armaturno ploščo.

Prenova je prinesla malenkost spremenjen dizajn odbijačev, spremenjeno podobo sprednjih svetil, ki zdaj delujejo v matrični LED tehniki, obsežnejšo paleto litih platišč ter nekaj novih barv, med njimi je tale rdečo/oranžna Solaris Orange.

V notranjosti je zasnova ostala enaka, spremembe pa so bile le pa posameznih predelih. Tako ima voznik zdaj v rokah nov trikraki volan, količina goriva je prikazana na barvnem zaslonu, izbira voznih profilov se je z menjalnika prestavila na spodnjo vrstico kromiranih letalskih gumbov, osnoven zaslon zdaj meri 6,5-palca in ga je mogoče nadgraditi v 8,8-palčnega, dodano je bilo mesto za brezžično polnjenje ter v primeru izbire samodejnega menjalnika, je njegova ročica zdaj precej bolj seksi.


In ko smo ravno pri delu pogonskega sklopa. Motorji so s prenovo ostali nedotaknjeni, zato različico S še vedno žene dvolitrski štirivaljnik, ki s pomočjo TwinPower Turbo tehnologije razvije 141 kW (192 KM). Novost pa je možnost sparjenja motorja s 7-stopnejskim dvosklopčnim menjalnikom, kar sem preizkusil v testnem primerku. Menjalnik doprinese prijetnejšo vozniško izkušnjo kot tudi hitrejše pospeševanje in nižjo porabo goriva. Ocenjujem, da spije kakšen liter manj, kot prej. Zasanjaki boste nergali nad purističnim prestavljanjem, a žal ga avtomatik prekosi. Imate pa opcijo prestavljanja z obvolanskimi lopaticami.

Žepna raketa = moč

Kljub temu, da MINI ni dodal konjenice, je le te več kot dovolj za vsakodnevne potrebe. Tudi večino voznikov se da nadvladati. V prihodnje bi se sam raje odločil za zmanjševanje teže, kot pa dodajanje moči ,čeprav je ta ena izmed poglavitnih lastnosti žepne rakete. Le teh je na tržišču ogromno, a meja mora biti. Sam bi jo postavil na 200 ”konjev”. Če je moči več, je za izkoristek potreben štirikolesni pogon, ki doprinese težo in s tem se postopoma izgublja bistvo žepne rakete.

MINI Cooper S je na nek način dosegel in postavil mejo za užitkarske žepne rakete, ki so povrhu vsega še pametne in varne. Če vas pri nakupu ovira nekoliko višja cena, pa ima MINI v ponudbi še eno ”mini raketo”, ki se s 136 KM močnim trivaljnikom do stotice požene v 7,9 sekunde. Ironično je brez S-ni Cooper še zmeraj sekundo hitrejši kot opevana raketa iz prejetega sporočila za javnost.

Specifikacije – MINI Cooper S 5D

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 141 kW (192 KM) pri 5.000 – 6.000 vrt./min
Navor: 280 Nm pri 1.350 – 4.600 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 6,8 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Mere vozila: 4.005 mm x 1,727 mm x 1.425 mm
Medosna razdalja: 2.567 mm
Prostornina prtljažnika: 278-941 l
Cena osnovnega modela: 20.878 €
Cena testnega modela: 42.538 €

Vreden sleherne kapljice bencina! – MINI Cooper S Seven

Mini sončni dnevi – MINI Cooper S Cabrio

‘Mali’? Resno? – MINI Cooper 5D SD JCW

Zabava na kvadrat. – MINI Cooper