Prodaja avtomobilov se je skozi obdobje 120 let spreminjala glede na potrebe ter socialno-ekonomsko stanje kupcev. Veliki, mali, ekonomični, šovinistični, unikatni in nenazadnje lepi avtomobili so skozi leta našli svoje kupce. A prodaja in kupci se spreminjajo, zato nemara lepota modela Mercedes-Benz CLA 220 ni več dovolj?

Le še redko zasledim, da kdo pogleda za ”novim” avtomobilom. Tudi glasne, nastopaške avtomobile s kričečimi barvami s pogledom ošvrkne zgolj peščica. Domala so za to krivi pametni telefoni, saj pešci, meščani, vaščani ali kakorkoli že poimenujemo osebe ob cesti, neprestano bulijo vanje. Ampak, so res za to stanje krivi telefoni?

Kruta resnica je, da so mojo (našo) generacijo vzgojili v ”dobri veri”. Okolju prijazna vozila, okolju prijazno potrošništvo, okolju prijazen turizem, okolju prijazno črpanje nafte in okolju prijazno kopanje premoga. Še Luko Koper občudujejo arktične živali. Skratka, okoljski ”šarm” je malce zavozil naše želje in veselje do avtomobilizma. Imam pa občutek, da se ta presing še bolj zaostruje iz leta v leto. Zato se pravzaprav sploh nisem čudil, da z avtobusne postaje pred ljubljansko srednjo šolo nihče ni pogledal res hudega štirivratnega kupeja. Mercedes-Benz CLA 220.

Siva mat barva, velika platišča, linije, ki ”staruhom” iz komisije za najlepši avto leta vzburijo žleze slinavke. Žal, se je Lešnik trudil zaman, saj mlade generacije prav malo briga za dizajn. No, vsaj ta v realnem svetu. Hmmm, kaj pa motor. Benciner, to je danes že redkost. Dvolitrski turbo z nekaj več kot 200 konjiči. Povezan z avtomatskim menjalnikom. Pred semaforjem pohodim gas, rohneč zvok zapolni križišče. Sem dobil kakšen pogled?

Ne, in bi verjetneje prej dobil lajk, če bi to početje objavil na družbeno omrežje. Čudna so današnja pota.

Skriti adut!

Vsekakor bi bili najstniki navdušeni, če bi jim razkazal notranjost. Spet, ne zaradi dizajna, ampak zaradi dejanske notranjosti. Tiste pod plastiko in kovino. Tehnologija se ji reče, pa še pametna je za povrh. Torej sistem MBUX je tvoj (vaš) mobilni butler. Z vami se pogovarja, ustreže z ustrezno klimatizacijo, nastavi priljubljeno radijsko postajo ali pa izbere skladbo, ki vam v tistem trenutku glede na vaše razpoloženje najbolj odgovarja. Seveda vas lahko razveseli, pomiri, upam da ne tudi ujezi. Vsaj preizkusil nisem. Na razpolago ima tudi šale, predvidi ali boste s sabo potrebovali dežnik ter pozna naslove in številke vaših prijateljev.

Sklepam, da vmesnik premore še mnogo trikov oziroma se jih bo s posodobitvami naučil, kakor se bo tudi naučil postopne avtonomne vožnje. CLA to omogoča z nakupom sistema Distronic+, ki vsebuje sklope za omogočanje skoraj avtonomne vožnje.

Potemtakem gre sklepati, da je oblika avtomobila, njegov motor oziroma pogonski sklop z nami le še začasa, predno se poslovimo od dolgočasnih (lepih) (ne)premičnin in preidemo na poosebljene premične mobilne oblike, ki smo jih nekoč poimenovali avtomobili. Upam le, da se bo z njimi ohranil vsaj kanček umetnosti.

Specifikacije – Mercedes-Benz CLA 220

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.991 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 241 km/h
Pospešek: 7,0 s
Poraba na testu: 7,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 43 l
Mere vozila: 4.688 mm x 1.830 mm x 1.439 mm
Medosna razdalja: 2.699 mm
Masa vozila: 1.490 kg
Prostornina prtljažnika: 460 l
Cena osnovnega modela: 35.800 €
Cena testnega modela: 61.388 €