Ima še kdo izmed vas občutek, da smo zadnja leta Slovenci postali precej aktivni. Sodeč bo objavah na družbenih omrežjih smo precej več kot zgolj rekreativci. Ne preseneča, da pri grajenju aktivnega življenjskega pazljivo izbiramo še jeklenega konjička.

Ta mora zdaj na sebi imeti vsaj malo plastike, da slučajno ne podrgnemo trebuščka z ostrimi kamenčki ali blatnika s sveže porezano ”živo mejo”. Ni bajne zahteve po štirikolesnem pogonu, čeprav zna večkrat voznika rešiti iz blatne zagate, ampak šteje odmik od tal. Višje tem bolje, saj oddaljenost pride prav pri plezanju na za robnike večjih slovenskih mest. Pa tudi pri raziskovanju gozdnih stezic.

Mnoge znamke ponujajo široko paleto tako imenovanih športnih terencev, vozila za aktivni življenjski slog. Med vsemi se je moje oko najbolje spoprijateljilo s Fordovo linijo Active. Sam ji pravim razumna tržna niša, ker združuje najbolje obeh svetov. Klasičnega ter modno privzdignjenega. Modela modrega ovala, Fiesta in Focus Active, se pred kupci postavljata v pohodni preobleki.

Zaznamuje ju višja oddaljenost od tal, platišča z več gumenega mesa, okrasni ter zaščitni plastični dodatki, nekoliko prenastavljeno vzmetenje, gumijasti predpražniki z globokimi utori, na občutek trpežnejši material sedežnih prevlek ter še kakšna, v drobnem tisku skrita, malenkost. Oprema, dodatki, pogonski sklopi in ostale ne naštete zadeve so preverjeno preslikane iz ”klasičnega” produkta.


Preizkusil sem že karavanskega Focusa z opremo Active, ki ga je poganjal dizelski motor povezan z 8-stopensko avtomatiko. Lušten avtomobil primeren za ljubitelje kolesarjenja ter aktivnosti, katere za izvajanje potrebujejo ogromno krame. Padalstvo. Ali rafting, mogoče celo kampiranje v ”divjini”.

Pripravljen na pustolovščine

Tegale oranžnega hečbeka pa bi priporočil tistim, ki za svojo aktivnost preferirate pohode, plezanje, rolkanje, tek in različne športe z žogo ter manjšimi rekviziti. Čeprav obstaja možnost, da na Focusa namontirate nosilce, s čimer se odre nova dimenzija transportiranja.

Bistvena razlika med tem in onim je, poleg barve, prostornosti, cene, motor. 1,5-litrski trivaljni turbobenciner s 110 kW (150 KM), sparjen z 8-stopenjsko avtomatiko pogonsko speljano na sprednji kolesi, poživi karakter vozila. Zvok trivaljnika je svojevrsten, a nikakor ni slišati podhranjeno. Prav rad se preganja in nudi všečno zmogljivost. Še poraba ni huda, ker vem, da se te dandanes mnogi najbolj bojite.

Active je zaradi svojega poslanstva najudobnejši med Focusi, kar mu pravzaprav štejem v plus. Enostavno je že preveč pretrdih in marketinško ”športnih” avtomobilov. Za popolno avanturo bo poskrbela bogata oprema vozila, saj ni skrbi, da bi se na poti izgubili. Tovarniška navigacija skrbi za kartografijo, ki jo na željo lahko podprete s tisto z vašega telefona (Android Auto, CarPlay).

V zimskih dneh za toplino poskrbijo ogrevani sedeži ter volan. Čas drgnjenja vetrobranskega stekla pa prihrani odmrzovanje le tega. Zvok prihaja iz ozvočenja Bang&Olufsen, pot osvetljujejo pametna LED svetila in oprijem koles se regulira s stikalom na sredinskem grebenu.

Če že imate pametno športno uro, skladišče športnih rekvizitov za aktiven življenjski slog in bazen informacij željnih prijateljev na družbenih omrežjih, potrebujete le še zanesljivega popotnika za avanture. Focus Active je izredno dober temelj, za gradnjo aktivnega življenjskega sloga.

Specifikacije – Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 8AT Active Business

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 1.600 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 208 km/h
Pospešek: 9,0 s
Poraba na testu: 7,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.378 mm x 1.848 mm x 1.452 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.369 kg
Prostornina prtljažnika: 375 – 1.354 l
Cena osnovnega modela: 17.900 €
Cena testnega modela: 33.490 €