Seat Leon je eden izmed najbolj pričakovanih avtomobilov letošnjega leta. Četrta generacija želi biti boljša na vseh področjih, izmed katerih definitivno izstopa dizajn. Zagotavljam, da tega svetlobnega podpisa zlahka ne boste pozabili.

Za Leonom se mimoidoči precej obračajo. Ne zato, ker bi bil vpadljiv, ampak je težko določiti iz katerega kota je bolj simpatičen. Mogoče spredaj, kjer z novo grafično podobo svetil deluje precej agresivno, posebno v tej testni FR izdaji. Ali z boka, s koder se med drugim opazi večje medosje. To nagovarja k boljši dinamiki ter večji prostornosti v kabini. Zadek zaključuje svetilni element po celotni dolžini, nova značka s katero dostopamo do prtljažnika ter pisani podpis Leona.

Veliko je detajlov, s katerimi je Seat Leon drugačen od konkurentov kot tudi od prejšnje generacije. A če je potrebno izbrati enega, potem je to animacija zadnjega svetilnega elementa. S slednjo se oprostijo tudi ”lažni” zaključki izpušnih cevi.

Povezljivost na dotik

Kokpit je na prvo žogo podoben Golfovemu. Razčiščen, funkcionalen, vendar z njim deli nekaj osnovnih elementov, kot je recimo ročica samodejnega menjalnika. Minimalističen dizajn zelo dobro paše Leonu, ki skupaj s kvalitetnimi materiali ustvari kabino prijetno za oko in na dotik. Dodatki paketa FR v kabino prinesejo profilirane sedeže, prisekan športni volan, aluminijaste stopalke ter kopico rdečih šivov in oznak FR.


Skoraj vse funkcije od radia, klime, navigacije do nastavitev vozila se upravljajo na 10-palčnem osrednjem zaslonu občutljivem na dotik. Prikaz domačega zaslona se lahko postavi povsem individualno, kakor se vozniku zdi najbolje. Temperatura zraka za voznika in sovoznika se nastavlja z drsnikoma. To velja tudi za nastavitev jakosti zvoka. Opravili sta jasni, vendar ponoči drsniki niso osvetljeni. Gretje vetrobranskega in zadnjega stekla pa boste zaman iskali na sredini, saj se stikali nahajata na levi komandni ploščici pri svetilih.

Z druge plati je odličen sistem za nadzor mrtvega kota. Sistem že dolgo obstaja, vendar noben ni tako učinkovit. Nima svetila v vzvratnem ogledalu, ampak za opozarjanje koristi del ambientalne osvetlitve. Še ena stvar, ki se mi ni najbolje dopadla je kamera za vzvratno vožnjo. Ta ima visoko resolucijo, vendar je leča preveč široka in posledično ukrivi vsebino, ki ji je težko zaupati.

Ne glede na malenkosti se Leon lahko pohvali s 3-consko klimatsko napravo in solidno zaleženo osnovno izvedenko. Priklopi USB tipa C so postali vsakdanja realnost, na katero se bo kmalu treba privaditi. Leon ponuja 4 priklope. Ne manjka niti odlagalno mesto za ključ ter pametni telefon z induktivnim polnjenjem.

Blaga pomoč elektrike

Za oznako 1.5 eTSI mHEV se skriva blagi hibrid s 48V starter generatorjem. Le ta shranjuje zavorno energijo in pomaga delovanju klasičnega motorja. Na voljo je izključno v kombinaciji z DSG menjalnikom. Na cesti je avtomobil dinamičen, še posebej v izbranem športnem programu, ki ustvari odzivnejšo stopalko za plin ter utrdi volan. Ljubi zavoje in želi biti zabaven, hkrati pa je z maso pod 1,3 tone precej lahkoten. Ko govorimo o udobju, je podvozje nastavljeno v prid dinamiki, vendar na 18-palčnih platiščih Leon ni neprijetno trd.

V vsakem primeru je najbolje obiskati konfigurator ter si sestaviti kombinacijo, ki vam najbolj odgovarja. Seat Leon je na vseh ravneh boljši od predhodnika, ampak tako kot vsi razredni tekmeci obsojen na dejstvo, da se primerja z Golfom.

Sigurno je, da so med modeloma razlike vse manjše. Leon je v osnovi še vedno cenejši in zdaj še bolj atraktiven, ne samo od njega, ampak od večine konkurence.

Specifikacije – Seat Leon eTSI DSG FR

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 217 km/h
Pospešek: 8,7 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.368 mm x 1.800 mm x 1.456 mm
Medosna razdalja: 2.686 mm
Masa vozila: 1.361 kg
Prostornina prtljažnika: 380 l
Cena osnovnega modela: 16.508 €
Cena testnega modela: 32.339 €