S poznanim rekom ”Bistvo je skrito očem” se na preprost način opiše testni Suzuki Swift. Že res, da ne sledi ”modnim” trendom, a vsebuje številne aktualne tehnikalije in obenem voznika nikoli ne bo postil na cedilu.

V prvi vrsti s tem apeliram na japonsko zanesljivost, kateri sledi odličen Suzukijev štirikolesni pogon AllGrip. Eden redkih malih avtomobilov, ki to opcijo še ponuja. In zakaj je štirikolesni pogon še smiseln? Prva letošnja obilna pošiljka snega je definitivno eden od razlogov. Z nekaj centimetrov višjo oddaljenostjo od tal od standardnega modela, se štirikolesno gnani Swift, odlično znajde na sveže zapadli snežni podlagi. Nizka masa in ozke pnevmatike so vsekakor njegova prednost.

Še kako se strinjam, da mi mu pristajal močnejši agregat, predvsem tisti iz modela Sport s 140 turbinsko podprtimi vranci. Čeprav bi kupec končal v garaži z vozilom sposobnim za WRC preizkušnje, se bojim, da bi se s cenovno nedostopnostjo oddaljil od množic. Ugodna cena pa je vrlina Suzuki Swifta, s katero se pogleda skozi prste določenim malenkostim, ki jih tako ali tako opazimo samo avtomobilski novinarji.


Umirjen pogonski sklop z atmosferskim bencinerjem poskrbi za gospodarnost z gorivom, saj poraba bencina le redko preseže 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. K temu še svoje prispeva blago-hibridni sistem, ki s shranjeno zavorno energijo pomaga pri pospeševanjih ter podpori električnih porabnikov.

Bistvenih sprememb v sklopu medgeneracijske prenove ”mestni” Suzuki ni dobil. Malenkostno osvežena sprednja maska in zadnji odbijač bosta ločila lastnike enega in drugega vozila. Vse ostalo ostaja enako, vključno z zasnovo potniške kabine ter stopnjami opremljenosti, s katerimi ”japonska buba” omogoča vse kar imajo veliki.

Štirikolesni hribolazec premore radarski tempomat z nadzorom razdalje, opozorilnik za zapustitev voznega pasu s korekcijo in sistem za zaznavo naleta. Na področju komforta ne manjka avtomatska klima, gretje sedežev, povezljivost z zunanjimi mediji ter telefonom s preslikavo Apple CarPlay oziroma Android Auto. Parkirni senzorji, vzvratna kamera, polnilna mesta ter zatemnjena stekla so še nekateri dodatki manj kot štiri metre dolgega vozila, ki sprejme 4 ali pogojno 5 oseb ter 265 litrov prtljage.

Če v bodočem avtomobilu iščete zanesljivost in zmogljivost, obenem pa ne potrebujete obilo prostora ter niste vrženi na zadnjo športno-terensko modo, potem Suzuki Swifta le uvrstite v svoj ožji izbor.

Specifikacije – Suzuki Swift 1.2 VVT AllGrip Hybrid Elegance

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.197 ccm
Moč motorja: 61 kW (83 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 197 Nm pri 2.800  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek: 13,8 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Mere vozila: 3.840 mm x 1,735 mm x 1.495 mm
Medosna razdalja: 2.450 mm
Masa vozila: 991 kg
Prostornina prtljažnika: 265-947 l
Cena osnovnega modela: 11.310 EUR
Cena testnega modela: 17.535 EUR

Malček z velikim potencialom! – Suzuki Swift 1.2 VVT AllGrip SHVS Elegance