Dominacija športnih terencev že pušča posledice v salonih, kjer prodajalci vozil novim strankam sploh ne poskušajo ponuditi kakšen drugi tip vozila. Ampak, ali je dominacija upravičena, so res športni terenci najboljši?

Niso. In več kot sem jih peljal, prej sem prišel do spoznanja, da so za dotične uporabnike še vedno bolj optimalni namenski avtomobili in ne ”večnamenski športno-rekreativni mestni-cestni terenci”. Največ prostora še vedno ponujata karoserijski obliki karavan ali enoprostorec, medtem ko se pod nazivom mestnega avtomobila skrivajo pregledni ter vitki malčki z majhnim obračalnim krogom, kar pa večina športnih mestnih terencev ni. Pa še potratni so za povrh.

Honda je že pred leti predstavila revolucijo prostornosti v mestnem avtomobilu. Jazz, kot predstavnik zdaj že izumrlega segmenta mini enoprostorcev, je med konkurente pripeljal dinamično zasnovo ter kabinsko prilagodljivost. Vse to je aktualno še v letu 2021, le da je vse skupaj prestavljeno stopničko višje.


Nekoč avtomobil za starejšo klijentelo (Jazz ni imel takšnega poslanstva, vendar trg je ustvaril drugačno sliko), se zdaj predstavlja v sveži oblikovni podobi, ki naj bi apelirala na mlajše kupce. A kot že milijon-krat rečeno, je oblika subjektivna, v primeru novega Jazz pa popolnoma korektna. Celo všečna. No, bistvo Honde Jazz se skriva v notranjosti ter pod in med kolesji. Mogoče le še opazka, ki je vidna z boka. Honda je domiselno rešila problem sprednjega mrtvega kota. Varnostno funkcijo A stebrička je prevzel B stebriček. Posledično se je A stebriček lahko stanjšal in pomaknil nekoliko naprej. Rezultat ima dva učinka – izvrsten pregled na vse strani ter občutek prostorne notranjosti.

Za staro in mlado

Vstop v notranjost skozi široko odpirajoča vrata pozdravi prijeten ambient v stilu dnevne sobe. Komfortni sedeži so odeti v kvalitetno kombinacijo usnja in tkanine. Armaturna plošča je enostavno zasnovana in v sebi skriva številne odlagalne prostorčke. Na obeh koncih najdemo vdolbino za pol litrsko embalažo ali pa to uporabimo kot držalo za telefon. Sovoznik ima pred sabo zgornji in spodnji predal. Sredinski greben pred menjalno ročico ponuja ravno odlagalno površino, malce nazaj še en utor za pijačo in nato še velik predal pod sredinskim naslonom za roko. Ne manjkajo predali v vratih, vreče na zadnji strani sprednjih sedežev s posebno zarezo za telefon na vrhu sedeža. K temu še lahko pripišemo 354 litrski prtljažni prostor in sedišča za 5 oseb. Vse to v vozilu, ki meri nekaj več kot 4 metre v dolžino.

 

Preprosta zasnova notranjosti je ključna poteza, saj se bodo v njej še vedno znašli starejši kupci, medtem ko bodo mlajši lahko odkrivali čare tehnologije. Pred voznikom se nahaja digitalna instrumentna plošča z velikim osrednjim prikazom hitrosti, ki ga levo in desno dopolnjujeta stanje baterije in količina goriva v rezervoarju. Če vas tehnologija ne zanima, lahko na tem mestu klasično ročico prestavite v D in se odpeljete. Občasno se boste ustavili na bencinskih servisih in dotočili smešne količine goriva. Takrat se boste spomnili, da vam je prodajalec omenil, da ste kupili hibrida.

Od LED svetil, ogrevanega volana do voznega znanja

Če pa želite izkoristiti vse kar Honda ponuja v tem vozilu, morate biti kar malce tehnofila. Novi Jazz ponuja domala vse kar imajo na voljo veliki. Prepoznava prometne znake, vas opozarja na prekoračitev hitrosti, preprečuje vožnjo zunaj črt voznega pasu, … pravzaprav najraje prevzame krmilo in pelje sam. Vi samo nastavite želeno hitrosti (ali potrjujete zaznane omejitve) ter razdaljo do spredaj vozečega vozila.

S področja udobja in zabavne elektronike v mestnem malčku najdemo izboljšan Hondin vmesnik, ki podpira povezljivost z operacijskimi sistemi pametnih telefonov. Nudi številne priklope za povezljivost in polnjenje modernih napravic, celo prenosni računalnik boste lahko priključili v 180 W vtičnico. Glede na vse našteto se ne bomo preveč ustavljali ob avtomatski klimi, vzvratni kameri, LED svetilih ter gretih sedežih in volanskem obroču. Povzamem le lahko, da med testiranjem nisem pogrešal niti ene stvari, priznam pa, da sigurno kakšnega atributa niti nisem odkril.

Ostane nam še hibridni pogonski sklop. Večino bralcev bom zadostil, če zapišem, da v povprečju želi 4-5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Za navdušence nad tehniko pa dodajam, da 1,5-litrski benciner poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator. Slednji preko električnega motorja poganja kolesi. Bencinski motor v večini primerov ne poganja koles, le pri določenih hitrostih, takrat za to poskrbi posebna sklopka. Jazz torej nima menjalnika, bencinski motor pa deluje podobno, kot da bi avto imel brezstopenjski menjalnik. Bistvo je, da sistem deluje odlično ter ima dovolj moči, ob nizki porabi goriva.

Ob vseh rečeh, ki jih ponuja Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive se sprašujem, zakaj se takšnim avtomobilom ne posveti več pozornosti pri prodaji in se kupcem razkrije vse atribute. Že res, da dajejo kupci prednost kvantiteti kot kvaliteti, ampak cena naj ne bo izgovor za prodajalčevo predajo. Konec koncev bi tako založen mali športni terenec stal preko 30 tisočakov, z manj prostora in višjo porabo. Ne verjamete?

Specifikacije – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1,498 ccm
Moč bencinskega motorja: 72 kW (97 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 131 Nm pri 4.500  vrt./min
Moč elektro motorja: 80 kW (109 KM)
Navor elektro motorja: 253 Nm
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 175 km/h
Pospešek: 9.4 s
Izpust Co2: 104 g/km
Poraba na testu: 4,6 l/100 km
Rezervoar: 40 l
Mere vozila: 4.044 mm x 1,694 mm x 1.530 mm
Medosna razdalja: 2.517 mm
Prostornina prtljažnika: 354 – 1.203 l
Cena osnovnega modela: 21.990 EUR
Cena testnega modela: 25.990 EUR

Honda CR-V hybrid 2.0 i-MMD AWD executive

Čisto vse, a zgolj za petino cene! – Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Prestige