Ljudje imamo v zadnjem obdobju ekstremno veliko željo po avtomatizaciji življenjskih opravil. Sesanje stanovanja, košnja trave, prezračevanje stanovanja in kaj kmalu se bomo znebili še vožnje avtomobila.

Testni Hyundai i30 Wagon slednje je že skorajda zmore. S sklenitvijo pravno formalnih zadev in odklepa naprednih funkcij verjamem, da bo čez nekaj let takšen Hyundai bolj varno pripeljal s severovzhodnega konca Slovenije do obale, kot 88-odstotkov voznikov na naših cestah. A preden se prepustimo udobju izza volana, je Hyundai pripravil še eno vmesno poslastico.

Recimo, da vam pritiskanje sklopke ni najbolj po godu in vam pri tem večkrat avto ”crkne” na semaforju ali pa ”cuka”. Poleg tega pa ne želite ravno avtomatika, saj vam je všeč občutek prestavljanja z ročico. Korejski proizvajalec je zavoljo tehnologije rešil težavo, ki v prvi vrsti pravzaprav niti ni obstajala. Menjalnik iMT – inteligentni ročni menjalnik. Lahko bi mu rekli ”virtualni” menjalnik, saj s pritiskom sklopke aktiviramo zgolj senzor, ki nato izvede čarovnijo v vmesnem času, predno mi izberemo prestavo in spustimo sklopko. Kot zanimivost, je v Indiji ta menjalnik že na voljo brez sklopke.


In kaj pridobimo s tem menjalnikom? Hyundai pravi, da je bolj učinkovit, saj bolje sodeluje z 48V blago hibridnim sistemom. Tako med konstantno hitrostjo, krmiljenje odklopi menjalnik od pogona ter vklopi funkcijo jadranja. Hitreje se med ustavljanjem vklopi Start&Stop sistem, kar botruje k nižji porabi in nižjim izpustom. Na kratko, deluje tako kot avtomatik, le da to ni. Edina opazka inteligentnega ročnega menjalnika je mogoče ta, da je pred vsakim zagonom avtomobila, ročico potrebno prestaviti v nevtralni položaj.

Učinkoviti motorji, digitalizacija in ostrina

Ostale novosti, ki so prišle z medgeneracijsko prenovo modela i30, so povezane s svežim naborom motorjev, digitalizacijo notranjosti in dinamičnega zunanjega videza. Na ceniku boste zaman iskali različico s 140 ”konjički”. To sta zamenjala testni turbo trivaljnik T-GDI 120 ter močnejši T-GDI 160, oba z blago hibridno podporo ter inteligentnim ročnim menjalnikom. Glede na preizkušeno, več kot 88 kW pravzaprav ne forsiram, saj motor ponuja solidne pospeške in le redko ”lovi sapo”.

V notranjosti se po novem nahaja delno digitalizirana informacijska plošča pred voznikom in v osrednjem delu armaturne plošče velik zaslon na dotik s 26 cm diagonale. Sokolovo oko bo opazilo še nove reže za dotok zraka s kromiranim vstavkom in stikala za upravljanje pomika stekel.

Še najbolj očitna sprememba je sprednji konec vozila, ki zdaj opcijsko ponuja LED žaromete s prepoznavnim podpisom. V sklopu je še markantna maska ter odbijač s spremenjenimi režami za zrak. Celota deluje precej dinamično, posebno če i30 okitimo s paketom N-Line.

Hyundai i30 je ponujen v treh različicah, kot kombilimuzina, štirivratni ”kupe” in karavan. Prednost slednjega je definitivno prostor na zadnji klopi zaradi višje strešne linije ter veličina prtljažnika s kar 602 litri. Nabor opreme je odvisen od vaših želja in zmožnosti, a za solidno ceno že prejmete številne varnostne kot asistenčne sisteme z nekaj dodatki za razvajanje v smislu gretih sedežev in volana.

In če se inteligentni ročni menjalnik sliši preveč komplicirano, lahko še vedno izberete klasični avtomatski menjalnik za 1.200 evrov oziroma prihranite malo več kot dva tisočaka in domov odpeljete preprosto uporabnega karavana. V vsakem primeru s Hyundaijem i30 Wagon ne boste zgrešili.

Specifikacije – Hyundai i30 Wagon T-GDI 120 MHEV Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč bencinskega motorja: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 172 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 11,4 s
Poraba na testu: 6,0 l/100 km
Rezervoar: 50 l
Mere vozila: 4.585 mm x 1,795 mm x 1.475 mm
Masa vozila: 1.246 kg
Medosna razdalja: 2.650 mm
Prostornina prtljažnika: 602 – 1.650 l
Cena osnovnega modela: 15.890 EUR
Cena testnega modela: 23.850 EUR

TEST: Hyundai i30 1,4 T-GDi N Line

Bolj slovenski od slovenskega avta leta! – Hyundai i30 Wagon T-GDI 140 Impression