Nedavno sem imel intervju z oblikovalcem avtomobilov, ki je med drugim izjavil, da je trenutni trend športnost. Dinamika avtomobila v navezi z markantnostjo. Ekološko umirjene linije se pač ne prodajajo tako dobro, zato se Hyundaijeva vpeljava linije N, niti ne zdi tako napačna.

Ravno nasprotno. Upam si napovedati, da bo vsak tretji Hyundai i30 odslej prodan s paketom N Line. Seveda bodo razni kavč komentatorji ponovno pametovali, da če nimaš za pravega N, potem z N Line tega ne moreš nadomestiti. A roko na srce, enako se dogaja pri ostalih znamkah. Stranke želijo ideologijo najboljšega modela ali različice, ki jo lahko v komponirajo na svojo racionalnejšo izbiro.

Točno takšen prodajni paket je odlična kombinacija. Edino odprto izbiro dopuščam pri barvi. Vse ostalo, vsaj zame, štima. Korejci so se namreč sprednji odbijač prenesti kar iz N modela. Privlačno delujeta črni zunanji ogledali in zadnji odbijač z dvema pravima izpušnima cevema. Tako rekoč bistvena lastnost, ki povzdigne ta avtomobil iz povprečja so 18-palčna platišča, oblečena v vrhunske Michelin Pilot Sport 4S pnevmatike.

1,4-litrski turbo motor je super izbira, saj nudi zelo dobro zmogljivost hkrati pa je prijazen do denarnice. V povprečju zahteva med 6 in 7 litri bencina na 100 prevoženih kilometrov. Zaradi bolj športnega izpuha pa postreže z nekoliko globljim glasom. Lajkam.

Športnost serije N je občutiti tudi na menjalniku. Ta ima nekoliko krajše hode, predvsem pa je občutek prestavljanja bolj dirkaški, zaradi okrogle bunke odete v usnje. K športnemu občutku nadzora avtomobila spada še debelejši tri-kraki volanski obroč, aluminijaste stopalke ter športni sedeži, ki so prav tako preneseni iz modela N. Nudijo veliko bočne opore, električni pomik pa poskrbi za enostavno nastavitev najbolj udobnega položaja.

Armaturka je zelo smiselno zložena, vse je na pravem mestu. 8-palčni zaslon na sredini je praktičen za uporabo in povezljiv z vsemi mobilnimi napravami. Praktična je tudi brezžična polnilna ploščad, seveda če imate primeren mobilnik. Ob količini športnosti se ni pozabilo na varnost. Nadzor mrtvega kota, voznega pasu s korekcijo volana, prepoznavanje znakov, zaviranje v sili oziroma ob naletu, pa verjetno sem še kaj pozabil. K naštetemu še spada spisek pripomočkov za razbremenitev vožnje v smislu vzvratne kamere, parkirnih senzorjev …

Vsekakor pa je namen N Line paketa, da športnost prinese v strankin vsakdan, brez odrekanja. Tako ponuja atribute klasične kombilimuzine in nudi spredaj veliko prostora za udobno vožnjo. Zadaj je kar prostoren, dokler na sprednjih sedežih ne sedi dolgin. Odlagalnih površin ne primanjkuje, prtljažnik s 378 litri prostornine pa ponuja dovolj prostora za vsakodnevna opravila ali krajši dopust.

Edina pripomba je, da N Line paket zaenkrat še ni možno izbrati v kombinaciji s karavansko različico. To bi šele bila prodajna uspešnica.

Specifikacije – Hyundai i30 1,4 T-GDi N Line

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.353 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 242 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 9,1 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.340 mm x 1,795 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.650 mm
Prostornina prtljažnika: 378-1.316 l
Rezervoar: 53 l
Masa vozila: 1.362 kg
Cena osnovnega modela: 15.990 EUR
Cena testnega modela: 21.890 EUR