Enoprostorci so že skoraj da izumrla oblika avtomobila. Nadomestili so jih veliki urbani terenci, ki bolj kot na ”terenske” zmogljivosti stavijo na izgled, praktičnost in udobje. Dober primer naštetega je francoski avtobus z imenom Peugeot 5008.
Vsem, ki potrebujete avto z do sedmimi sedeži, Peugeot ponuja križanca 5008. Ta je za 20 cm daljši od oblikovno zelo podobnega 3008, predvsem na račun za 16,5 cm daljše medosne razdalje, kar je dobro opazno tudi navzven, saj avto izgleda daljši kot je s 464 cm dolžine.
Prirastek v dolžino zagotavlja več prostora za kolena na treh posamičnih, tudi vzdolžno pomičnih sedežih v drugi vrsti. Dodatna zložljiva sedeža tretje vrste, sta z medgeneracijsko prenovo postala serijska v ponudbi na slovenskem trgu. Postavljanje in zlaganje dodatnih sedežev je zelo enostavno.
Ob zloženih zadnjih dveh sedežih je prostora za prtljago zelo veliko, če pa je v avtu sedem potnikov, morajo ti biti zelo skopi s prtljago. V primeru, da vam več pomeni prostor kot dodatna sedalna prostora, se sedeža odstranita iz vozila in ponudita dodatnih 100 litrov prostora za prtljago.
Dizel – še vedno ‘prava’ izbira?
S strožjimi okoljskimi zahtevami je 2-litrski dizelski motor s 130 kW moči vse redkejša izbira kupcev, čeprav se po mojem mnenju še vedno najbolje poda velikim terencem. Inženirji so ga seveda opremili s stvarmi, ki ustrezajo predpisu 6.3 in s tem podaljšali njegov obstoj. Serijsko je spojen z 8-stopenjsko avtomatiko, moč pa se prenaša le na sprednji par koles. Motor in menjalnik dobro sodelujeta, moč motorja omogoča hitra prehitevanja, pa tudi na daljših klancih motor nima nobenih težav. S 6,9 litra dizla na 100 km je povprečna poraba zelo solidna za tako zajeten kos avtomobila.
Voznikovo delovno okolje je z zasnovo i-Cockpit futuristično, a je dostop do posameznih upravljavskih menijev enostaven s hitrimi tipkami pod osrednjim zaslonom. Vseeno so nekatere nastavitve v meniju preveč skrite ali trajajo, saj je na primer upravljanje klimatske naprave mogoče le preko zaslona na dotik.
Kot sem že na začetku omenil, so urbani terenci še kako radi nastopaški. Ta možnost je na voljo tudi pri Peugeotu 5008 s paketom GT Pack, ki zunanji videz začini z večjimi platišči in v črnino odene streho, masko, luči in logotip. Obenem najvišji paket nudi pester nabor varnostne opreme, boljše materiale in okrasne elemente v notranjosti vozila. Za doplačilo je na voljo še panoramska streha. Res pa je, da takšna celota preseže ceno 45 tisočakov, kar je zajetna številka za marsikateri družinski proračun.
Ampak, saj vsi vemo, kako se ravnati pri tehtanju med potrebami in željami. Peugeot 5008 je na voljo od 28.100 evrov naprej. Če izberemo vstopno dizelsko izvedbo in malce boljšo opremo, smo na dobrih 35 tisočakih, kar pa je že zelo konkurenčna cena za družinski avtobus.
Specifikacije – Peugeot 5008 2.0 BlueHDI 180 EAT8 GT Pack
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.997 ccm
Moč motorja: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 208 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu: 6,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 56 l
Mere vozila: 4.641 mm x 1.844 mm x 1.640 mm
Medosna razdalja: 2.840 mm
Masa vozila: 1.607 kg
Prostornina prtljažnika: 780 – 1.940 l
Cena osnovnega modela: 28.100 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 46.387 €