Ne bi se čudil, če bi mi proizvajalci avtomobilov pod nos ‘pomolili’ priročnik za telebane o snovanju avtomobila 20. stoletja. Nastopaška pojava z markantno masko, višje nasajena karoserija in ravno pravšnja velikost. Rezultat je takšna Mazda CX-30 in še vrsta ‘mestnih terencev.

Z novim modelom je japonski proizvajalec ubil dve muhi na en mah. V družinsko paleto je med CX-3 in CX-5 umestil ravno pravšnji model, Mazda CX-30. Logično. In ta model vpregel z revolucionarnim motorjem Skyactive X. Obe noviteti sta zapolnili praznino, ki je do zdaj Mazdi manjkala. Večji, a ne prevelik, mestni terenec ter motor z odločnejšo ‘konjažo’.

Emocionalno oblikovanje v lovu duše gibanja se je na CX-30 preneslo z aktualnih modelov. Zajetna maska, ozka svetila, čiste linije ter všečno prisekan zadek. Temelji na platformi še sveže ‘trojke’, kar pomeni, da je v medosju kar nekaj prostora za kolena, zaradi višine pa zadaj sedeči ne bodo drgnili z glavo ob strop. Prtljažni prostor je lepo zasnovan in obljublja 430 litrov prostora. Več kot dovolj za štiričlansko družino. Hobi rekvizite pa lahko spravite na streho ali zadek.

Delo mojstrov ali premium?

Zunanja lepota Mazdinih modelov je pričakovana, njeni mejniki se iz generacije v generacije višajo. A tokratna generacija menjava (zasnova, platforma) je v vseh pogledih nadgradila občutek v potniški kabini. Izstopa, in hkrati ne, armaturna plošča. Enostavnost in kvaliteta sta besedi, ki po moje najbolje opišeta voznikovo delovno okolje. Tri-kraki volan je eden lepših na tržišču in s tem ciljam tudi na razne butične avtomobile. Za njim se nahaja razločen digitalni merilnik, ki skrije svoje poreklo. Projecirni zaslon je vgrajen v armaturo, kakor tudi 8,8-palčni osrednji zaslon.

Slednji se pohvali s posodobljenim vmesnikom. Deluje zrelejše ter enostavnejše za uporabo. Res, da se ne upravlja na dotik, vendar je brskanje preko vrtljivega gumba na sredinskem grebenu varnejše ter učinkovitejše. Nižje se nahajajo stikala klimatske naprave, gretja sedežev, …

Nikakor pa ne smem mimo uporabljenih materialov ter kakovosti izdelavo. Slabe plastike ni, kakor tudi občutka, da bo kakšen kos čez leto ali dve odpadel. Izboljšani so sedeži – debelejša pena, širši sedalo in naslonjalo. Celotno kuliso ustvari odlično zatesnjena potniška kabina. Vse našteto ustvari premium občutek, katerega izraza mojstri kreacij nikoli ne izmaličijo v salonskih brošurah.

Benciner kot dizel?

Mogoče največja uganka je motor. Čudo, o katerem so se svetovni mediji razpisovali vsaj zadnji dve leti. Če prav razumem, se motor prižge kot benciner, nato pa deluje kot dizel, kadar so pogoji za to optimalni. Sam patent je pravzaprav že precej star, a do zdaj ni bilo računalnika, ki bi lahko tako hitro izračunal toliko različnih algoritmov.

Največkrat zastavljeno vprašanje tekom testa je bilo, če motor deluje. Ali je res tako varčen? In kako hiter je s svojimi 180 konji!? Po tedenskem preizkušanju motorja v različnih voznih pogojih lahko potrdim, da deluje. Nekako smo že pozabili, kako luštno je avto pognat v visoke vrtljaje. Druga prestava gre čez 100 km/h, tretja 15., … Skratka, zadostil bo tudi tistim, ki ne spremljate zgolj številk povprečne porabe. Ta se giblje med 6 in 7 litri, kar se mi zdi na vrsto in namembnost vozila povsem sprejemljiv rezultat.

V kombinaciji z dobro oglašenim podvozjem, informativnim krmiljenjem ter natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, je vožnja z Mazdo CX-30 pravi užitek.

Opažam pa, da zadnje čase za ta užitek priskrbijo bonbončki kot so dobro ozvočenje (Bose), ogrevani sedeži in volan, povezljivost s telefonom, asistenčni sistemi, kamere okoli vozila, … vse to in še več CX-30 ima. In večino tega že celo v osnovni opremi. Čeprav se Mazda ni čisto držala priročnika, tokrat ne bo izgovora, da v salonu nimajo pravšnjega vozila za vas s številčno konjenico.

Specifikacije – Mazda CX-30 SkyactiveX180 GT Plus

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 132 kW (180 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 224 Nm pri 3.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 204 km/h
Pospešek: 8,5 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.395 mm x 1.795 mm x 1.540 mm
Medosna razdalja: 2.655 mm
Masa vozila: 1.443 kg
Prostornina prtljažnika: 430 – 1.406 l
Cena osnovnega modela: 22.890 €
Cena testnega modela: 28.590 €