Doseg socialnih omrežij našega medija ima svoje prednosti in slabosti. Bralcem serviramo aktualne novosti, neposredno predstavljamo zanimivosti trenutno testiranih vozil ter smo posledično na voljo za razna vprašanja in nasvete. Q5 Sportback je med sledilci dvignil veliko prahu!

Mnogi so objave všečkali in jih pospremili s komentarjem – ”hud voz”, ”enkrat bo moj”, ”drag, ampak lep”; vendar en uporabnik se je razpisal, da športni terenci uničujejo druge (boljše) avtomobile ter da so kupejevske različice terencev totalno brez vezne in potrata denarja. Seveda ga nisem želel prepričati nasprotno, a sem mu zastavil nekaj vprašanj, če razume poslovanje in obenem vsaj malo pozna dogajanje v avtomobilski industriji. Po nekaj izmenjanih stavkih, se mu je moja razlaga zdela smiselna.

Audi je del VAG koncerna, zato ni važno kaj se v proizvodnjah izdeluje. Z drugimi besedami. Modularne platforme so prinesle možnost, da se na podobno osnove gradijo različni avtomobili. Tako proizvajalec več ne čaka na številčno naročilo enega modela, ampak dobesedno kot po tekočem traku s pomočjo QR kod sestavlja od kombilimuzin do velikih športnih terencev v razmaku nekaj minut. Audi Q5 Sportback je ena izmed možnosti, ki na the trakovih lahko nastane. Razvoj ni bil drag, prav tako ne sprememba nekaterih formatnih delov karoserije. Verjamem pa, da je dobiček zaradi dodane opcije lahko velik.


Všečen Q5 brez kompromisov?

Daleč od tega, da bi Audi popolnoma zgrešil s pristopom. Menim, da so ga s Sportback linijo zadeli. Škatlasti terenec je dobil več karakterja. Spuščeno vetrobransko steklo z drugačnim pokrovom motorja kokretno spremeni zadek kot tudi stranski profil, čeprav je bolj ali manj na las podoben ”standardenmu” Q5, ki je nedavno bil osvežen. S posodobitvijo je terenec dobil bolj zašiljen izgled, nekaj tehnoloških dodatkov ter učinkovitejše pogonske sklope.

Na podoben način kot zunanjost je osvežena tudi notranjost modela Q5. Večji zaslon multimedijske naprave je zdaj občutljiv na dotik, namesto nadzornega vrtljivega stikala pa je v sredinskem delu več prostora za drobnarije. Prednja sedeža ostajata vzorno udobna, voznik še vedno sedi udobno pokončno, vidljivost iz avta je zelo dobra, ergonomija in kakovost izdelave ter vgrajenih materialov pa sta odlični. Q5 je ob prenovi zadržal nekaj stikal in gumbov, kar je pohvalno, saj ta precej pripomorejo k varnemu opravljanju med vožnjo.

Pogonska kombinacija, ki jo sestavljajo 2-litrski štirivaljni dizelski TDI, sedemstopenjski avtomatizirani menjalnik in štirikolesni pogon s sredinsko večploščno sklopko, na prvi pogled ne prinaša nič novega. Kljub temu ima TDI s 150 kW (204 KM) in 400 Nm navora pred menjalnik vgrajen generator, ki polni dodaten kompakten litij-ionski akumulator. Slednji zagotavlja energijo za električne porabnike, pomaga pa tudi pri pospeševanjih in omogoča “jadranje” z ugasnjenim motorjem.

Štirikolesni pogon “ultra” Quattro navor prek dveh sklopk učinkovito in hitro prenese na zadnji kolesni par, ko prednji kolesi izgubita oprijem ali ko voznik s pritiskom na plin nakaže, da želi več oprijema. Poraba goriva seže od 6 do 7 l/100 km, kar je za 1,9 tone težak avto, ki 100 km/h doseže v 7,6 sekunde, dober rezultat.

Opremljenost Audijev je tradicionalno odvisna od globine denarnice kupca. Najpomembnejši asistenčni sistemi v prenovljenem Q5 spadajo v serijsko opremo, je pa treba doplačati tako za odlična matrična žarometa kot tudi za digitalne merilnike, 20-palčna platišča in še vrsto drugih dodatkov, ki osnovno ceno 50.000 evrov pri testnem avtu dvignejo na malo več kot 70.000 evrov.

Specifikacije – Audi Q5 Sportback 40 TDI S-line

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.968 ccm
Moč motorja: 150 kW (204 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 222 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 65 l
Mere vozila: 4.682 mm x 1.893 mm x 1.662 mm
Medosna razdalja: 2.820 mm
Masa vozila: 1.880 kg
Prostornina prtljažnika: 520 – 1520 l
Cena osnovnega modela: 50.450 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 70.455 €

Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Q5, kakršnega se ne bi branil nihče! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport