Avtomobilski svet je poln avtomobilov, ki brez pomisleka sledijo vsem aktualnim smernicam ali celo postavljajo nova merila, na drugi skrajnosti pa so avtomobil, kot je denimo Suzuki SX4 S-Cross, ki se oklepa preizkušenega recepta.

No, v zadnji prenovi, ki je praktično prinesla le nekaj svežine pri motorni ponudbi, je počasi prilezel v sodobnost s pridobitvijo blago-hibridnega motorja. S to potezo želijo Japonci pritegniti novodobne kupce in s tem povišati prodajo, po mojem mnenju najbolj iskrenega križanca, kar sem jih do sedaj preizkusil.

Se sprašujete, kako je lahko avtomobil iskren? Enostavno. Medtem ko se številni avtomobili na razne načine pretvarjajo da so boljši od realne slike – so privlačno oblikovani, imajo pretirano tehnologijo, milijone zaslonov, takšne in drugačne premijske materiale ter nabrušene motorje – je Suzuki SX4 S-Cross enostaven, zanesljiv avto, ki bo večini kupcev nudil vse kar realno potrebujejo in še več. Pa ne pozabimo, pod površjem se za fantastično ceno v primerjavi s konkurenco, skrivata samodejni menjalnik in AllGrip štirikolesni pogon. Sliši se mamljivo, a mnogi iskalci novega jeklenega konjička spregledajo samuraja iz dežele vzhajajočega sonca, povsem verjetno zaradi monotonega oblikovanja.


To je sicer pred letom dni doživelo obsežnejšo posodobitev, v obliki osveženega sprednjega dela z elegantnejšima žarometoma in pridobitvijo kakovostnejših materialov, ki še vseeno niso nek presežek. S-Cross pač ne sega po presežkih, kar je opazno tudi v kabini polni trde plastike in pri enostavni razporeditvi brez pompoznih linij, saj se namen skriva v robustni uporabnosti, katere Suzukijev križanec premore veliko.

Čeprav na prvi pogled zaradi dokaj okrnjene oddaljenosti od tal ne deluje spreten na umazanih tleh, je zgodba čisto drugačna, kar sem preizkusil tudi v tednu sobivanja s testnim primerkom. Z veseljem in brez večjih problemov se zapodi po makadamu ali neurejenem kolovozu, štirikolesni pogon zlahka najde oprijem, užitek pa je še toliko večji zaradi odvečne skrbi po poškodbah pretiranih platišč in napihnjene karoserije, kar nosijo številni modernejši konkurenti.

Skočimo še pod pokrov motorja, kjer tiči bistvena prednost drugega vala posodobitev.

Govorimo o 1,4-litrskem prisilno polnjenem bencinskem motorju s 130 konji in 235 Nm navora, kateremu pomaga 48-voltni blago-hibridni sistem. Tako je, gre za blažjo obliko hibrida in ne polnovrednega z baterijo, kljub Suzukijevi pretkani marketinški potezi poimenovanja Hybrid. Vseeno je omiljena električna asistenca precej dobrodošla pri zmanjšanju porabe, ki se pri zmerni vožnji giblje okoli šestih litrov in pol ter stežka preseže sedem litrov. Morda ob sprehodu iz urejenih cest, ko s sredinsko nameščenim vrtljivim gumbom vključimo štirikolesni pogon Allgrip, ki premore štiri načine delovanja – samodejni, poskočen športni, sneg in sneg oziroma blato z zaporo sredinskega diferenciala.

Edina slaba točka SX4 S-Cross je po mojem mišljenju neodločen samodejni menjalnik, ki zna bit ob hitrem pospeševanju nekoliko sunkovit, pri umirjeni vožnji pa skoraj zaspan. Naj vas to sicer ne odvrne, kajti odkupi se z ostalimi področji, kot je na primer dostopna cena 25 tisočakov, na koliko je bil ocenjen testni primerek z radodarno opremo. Ta je vključevala vse od aktivnega tempomata, samodejnega zaviranja v sili, povezljivosti s pametnimi mobilnimi napravam, do vzvratne kamere in še mnoge druge bonbončke za prijetnejše doživetje vožnje.

Če bi več ljudi dandanes razmišljajo razumno in ne, kaj bo sosed mislil, če pred hišo ne bo impozantnega križanca ali SUV-ja, bi jih na cestah videvali precej več.

Žiga Kolman
foto: Žiga Kolman

Specifikacije: Suzuki SX4 S-Cross AllGrip Hybrid

Mere dolžina/širina/višina (mm): 4.300 / 1.785 / 1.585
Medosna razdalja (mm): 2.600
Prostornina prtljažnika (l): 440 / 1.269
Teža (prazno v./dovoljena) (kg): 1.290 / 1.790
Motor: turbobencinski, 4-valjni, vrstni
Delovna prostornina (ccm): 1.373
Največja moč: 95 kW (130 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 235 Nm
Največja hitrost (km/h): 190
Pospešek 0 – 100 km/h (s): 10,2
Posoda za gorivo (l): 47
Poraba po EU normah (l/100 km): 6,2
Poraba goriva na testu (l/100 km): 6,5
Emisije CO2 (g/km): 141
Cena osnovnega modela (v EUR): 21.940
Cena testnega modela (v EUR): 25.450

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD Elegance

Adut zmogljivosti. – Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD Elegance Top