Slovenska premiera: Audi A8

Opremljen z vso najsodobnejšo tehnologijo se silovito postavlja ob bok tekmecev. Pri Audiju pravijo, da naj bi bil to prvi avtomobil že v osnovi razvit za napredno avtonomno vožnjo. 

Pri Audiju A8 so popolnoma preoblikovali zunanji izgled, ki je sedaj veliko bolj mišičast, velika sprednja maska z vodoravnimi linijami pa daje vtis širine. Spremenile so se tudi zunanje mere. Krajša različica je sedaj s 5.172 mm za 37 mm daljša od predhodnega modela, podaljšana izvedenka A8 L pa v dolžino meri 5.302 mm.

Notranjost predstavlja ogromno stopničko napredka glede na odhajajoči model. Najbolj opazen del notranjosti sta kar dva zaslona na dotik. Večji 10.1-palčni se nahaja v centru armature, manjši 8.6-palčni zaslon pa je v stilu Infinitija postavljen pod njim. Slednji je namenjen upravljanju hlajenja in ogrevanja, medtem ko z večjim opravljamo osredje vozila. Več prostora je sedaj namenjeno tudi potnikom zadaj, ki si lahko poleg ostalih sprostitvenih pripomočkov, kot so ogrevani in masažni sedeži, prvič v avtomobilu tudi zmasirajo stopala.

Osvežitev motorne palete

Osnovni agregat ostaja 3,0-litrski V6 TDI, ki proizvede 286 KM. Pridružuje se mu še 3-litrski bencinski turbo V6 z močjo 340 KM. Kasneje boste lahko izbrali tudi že znani 4,0-litrski V8 dizel s 435 KM in A8 L e-tron, ki združuje 3,0-litrski bencinski in električni motor. Skupna moč se giblje pri 450 KM in 700 Nm navora. V električnem načinu bo moč prevoziti 50 kilometrov, prvi pa bo omogočal tudi brezžično polnjenje baterije.

Vsi agregati bodo prejeli 48-voltni lahek hibridni sistem, ki bo omogočal ‘jadranje’ brez motorja z notranji izgorevanjem vse do 40 sekund. Sodeloval bo tudi pri speljevanju, za vsak porabljen liter goriva pa naj bi se domet podaljšal za vsaj 4 kilometre. Podaljšana izvedenka bo prejela tudi 6-litrski W12 z dvema turbinama ter 540 KM in 800 Nm navora.


Audi A8 se ponaša tudi z izjemno naprednim zračnim vzmetenjem, ki 18-krat v sekundi skenira cesto pred seboj, da temu primerno nastavi trdoto. Lahko boste izbirali tudi med doplačljivim športnim podvozjem in štirikolesnim krmiljenjem za spretnejšo vožnjo. Velikost pnevmatik bo segala vse od 17-palčnih ter do 21-palčnih.

Zna peljati tudi sam

Veliko je tudi pripomočkov za samodejno vožnjo, pri Audiju trdijo celo, da je to prvi avtomobil z avtonomnim sistemom 3. stopnje. Takšna tehnologija mu omogoča, da sam speljuje, zavira in krmili na katerikoli cesti. Nov je tudi sistem imenovan Traffic Jam Pilot, s katerim lahko popolnoma brez nadzora voznika vozi do hitrosti 60 km/h.

Na vozilu je vgrajenih 12 ultrazvočnih tipal, štiri 360° kamere, radar z dolgim dometom, laserski skener ter radar z manjšim dometom na vsakem ogledalu. S pomočjo vseh teh senzorjev, lahko samodejno tudi parkira, brez da bi bil voznik v avtomobilu.

Cene novega Audija A8 se bodo pričele pri 107.500 evrih, kolikor bo potrebno odšteti za 3-litrskega bencinarja (oznaka 55 TFSI quattro), medtem ko bo za dizelsko različico primakniti še „petstotaka več“.

V kolikor se vam je zahotelo bolj razkošnega prevoza, boste morali za podaljšano različico odšteti še približno 6.000 evrov več. Z dolgega seznama pa lahko izberete opreme tudi za 50 tisočakov in več.

Audi spremenil poimenovanje modelov. Razlog?

Najbolj zanesljiva avtomobilska znamka leta 2017 je Audi!

Audi RS5 – krogi s Porschejevo dušo!