Otroka sta se domislila bistrega načina za čiščenje vetrobranskega stekla!

Zakaj bi dežne kaplje samo obrisali z vetrobranskega stekla – mar ne bi bilo bolje, da bi deževnico zbrali in jo pozneje prek brizgalnih šob uporabili za čiščenje stekla?

Ko sta bila brat in sestra Daniel in Lara Krohn lani poleti na poti v družinskem avtu, so se odprle nebeške zapornice. A ko je njun oče Gerd za volanom skušal odstraniti umazanijo, je le nemočno ugotovil, da je posoda s tekočino za čiščenje prazna – in vetrobransko steklo je bilo čedalje bolj umazano.

Ideja dveh bistroumnih otrok, da bi morali dežne kaplje zajeti in jih ponovno uporabiti, je osvojila prvo nagrado na lokalnem naravoslovnem tekmovanju in jo zdaj razvijajo za uporabo v pravem testnem avtomobilu.

“Res je bil naliv in pol. Voda je bila povsod – razen v posodi za čiščenje vetrobranskega stekla. Nama s sestro se je to zdelo zabavno in odgovor je bil kot na pladnju: uporabimo deževnico,” je povedal 11‑letni Daniel iz Jülicha v Nemčiji.


“Nisva mogla verjeti, da ni še nihče pomislil na to,” je dodala 9-letna Lara. “Za preizkus sva razdrla najin model gasilskega avta in v akvariju pritrdila črpalko na drug modelček avta. Dodala sva še sistem za filtriranje, da je bila voda res čista. Vse je super delovalo.”

Fordove inženirje je ideja navdušila in predlagali so, da bi napravo polne velikosti namestili v testnega Forda S-MAX-a. Za zbiranje vode so gumijaste cevi na dnu vetrobranskega stekla povezane s posodo.

“Danielova in Larina ideja je bila že desetletja pred očmi voznikov, njun genialni preblisk pa jo je pomagal uresničiti. V manj kot petih minutah dežja je posoda za čiščenje vetrobranskega stekla povsem polna,” je povedal Theo Geuecke, nadzornik opreme za zunanjost karoserije pri Fordu Evropa.


Predvidoma bodo vozila sčasoma porabila vse več vode, saj bo treba čistiti tudi dodatne kamere in senzorje. Fordovi inženirji že raziskujejo načine za zajem vode pri dežju in kondenzaciji, vključno z izkoriščanjem vlage iz zraka in njenim filtriranjem v pitno vodo – projekt z imenom On‑the-Go H20.

Ali je nov avtomobil sploh lahko še poceni? – Ford Ka+ 1.2 Ti VCT Trend

Eleganten in športen Ford Edge pripravljen na ”pametni” svet

Ford Fiesta – Revolucija znotraj, evolucija zunaj