Slovenska premiera: Mazda6 in Mazda CX-3

Na slovenske ceste sta zapeljala prenovljena japonska modela. Mazda6 je eden redkih novih avtomobilov, ki so ga prenovili že tretjič. Če sta bili prvi prenovi bolj subtilne narave, je tokratna konkretna. Trendovski križanec CX-3 pa je prejel nekaj lepotnih popravkov ter se ponaša z reorganizirano potniško kabino.

Najprej poglejmo šestico, kateri to Japonci namenili nova odbijača, motorno masko in vsa svetila, ki že od osnovnega paketa naprej svetijo v LED-tehniki. Sprednji meglenki sta po novem integrirani v sam žaromet, ta pa je lahko pri bogatejših različicah celo prilagodljiv in sestavljen iz kar 20 segmentov, ki se posamezno zatemnijo. Z boka boste opazili še nova platišča, ta merijo do 19 palcev.

Večje spremembe so v notranjosti.

Armaturna plošča je dodobra prečiščena, linije so elegantnejše. Na vrhu se namesto 7-palčnega zaslona nahaja 8-palčni, ki s sistemom MZD connect omogoča še povezavo s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Digitalizirana je tudi instrumentna plošča, in sicer od paketa Revolution dalje. V vsakem primeru pa so kombinirani s klasičnimi analognimi merilniki vrtljajev, nivoja goriva ter temperature hladilne tekočine. Novost od omenjenega paketa predstavlja tudi kamera s 360-stopinjskim prikazom okolice, vse šestice pa se lahko pohvalijo še z izboljšanimi materiali, bolj udobnimi sedeži, ti so lahko celo prezračevani, ter novimi stikali klimatske naprave.

Serijska oprema je izjemno bogata. Že osnovni paket Challenge (prej Emotion) šestici serijsko prinaša 17-palčna lita platišča, 8-palčni zaslon na dotik v povezavi z navigacijsko napravo, polne LED-žaromete, samodejno klimatsko napravo, zatemnjena stekla in, pozor, projekcijski prikazovalnik, ki zdaj projicira na vetrobransko steklo.

Ne manjka niti prilagodljiv radarski tempomat, ki lahko v primeru samodejnega menjalnika deluje do popolne zaustavitve in obenem omogoča ponovno speljevanje vozila, kot sistem za samodejni preklop med svetlobnim snopom. Tu sta še sistema za nadzor mrtvih kotov ter prečnega prometa, še posebej pa poudarjajo sistem za preprečevanje naletov z možnostjo samodejnega zaviranja v sili.

Motorni pokrov skriva manj novosti.

Na voljo je pet že znanih različic, ki zdaj vse po vrsti izpolnjujejo normative razreda Euro 6d-TEMP. Na strani čistejših bencinskih tako najdemo 2,0-litrsko štirivaljno, ki pri oznaki G145 razvije 107 kilovatov moči, pri G165 pa 121. 2,5-litrska štirivaljna je najmočnejša v Mazdini ponudbi in nosi oznako G194, kar pomeni, da se ponaša s 143 kilovati moči.

Dizelski motorji po drugi strani niso tako spretni pri izpolnjevanju novih standardov, zato so zdaj opremljeni še s sistemom AdBlue. Ne pri najbolj priljubljeni različici CD150, tam je moči še naprej 110 kilovatov, pač pa pri močnejši, ki namesto 129 kilovatov po novem ponuja 135, zato namesto oznake CD175 nosi novo CD184. Z izjemo osnovne različice je možno vse kombinirati še s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, večina pa bo izbrala kar šeststopenjski ročni. Pogon ostaja na sprednji kolesi, peščica pa bo, podobno kot pred prenovo, posegla po štirikolesnem i-active AWD, ki je na voljo le v kombinaciji dizelskega motorja in kombijevske različice SPC.

V primerjavi z opremo revolution top je ta opremljena še z električno pomičnimi sedeži, oblečenimi v napa-usnje, črno stropno oblogo in strešnim oknom, ne manjka niti vzvratno ogledalo brez okvirja ter LED-osvetlitev notranjosti. To pomeni, da boste za novinko odšteli najmanj 25.690 (mazda6 G145 challenge, 6-st. roč.) in največ 37.890 evrov (mazda6 CD184 AT takumi plus, 6-st. sam.), na ta račun pa prejeli bistveno več opreme.

Še beseda o prenovi Mazde CX-3…

…le ta se je namreč rahlo spremenila, saj je prejela le novo karoserijsko barvo soul crystal red, malce lepše zašiljena platišča ter svetila tako spredaj kot zadaj. Spredaj novost predstavljajo še parkirna tipala, ta so v primeru mazde CX-3 na voljo prvič, medtem ko se v notranjosti ponaša še z boljšimi materiali, predvsem pa novo sredinsko konzolo, kjer je elektronska ročna zavora nadomestila mehansko. S tem so prihranili precej prostora, ki so ga nato zapolnili z dodatnimi odlagališči in čisto pravim naslonom za roko.

CX-3 je prejel tudi nov motor CD115, kar pomeni, da iz prostornine 1,8-litra razvije 85 kilovatov moči. Na voljo je tako z ročnim kot samodejnim menjalnikom, vse skupaj pa lahko kombinirate še s štirikolesnim pogonom. Za prenovljeno mazdo CX-3 boste v povprečju odšteli kakšen stotak več kot prej, cene pa se začnejo pri 16.090 (CX-3 G121 emotion, 6-st. roč. ) in povzpnejo do 28.590 evrov (CX-3 CD115 AWD AT revolution top, 6-st. sam.).

Takšen avto imel bom tudi jaz – Mazda6 Sport Combi CD150 Revolution

Cena neupoštevanja nasveta! – Mazda CX-3 CD105 Revolution

Tisto nekaj več… – Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top