Januarja 1959 so s proizvodnega traku v tovarni Mladá Boleslav zapeljali prvi primerki te legendarne modelske serije. Sredi 90. let prejšnjega stoletja so prve Octavie nove generacije nasledile priljubljeni kompaktni model. Mogočno zveneče ime Octavia je izviralo iz latinskega pojma ‘octavia’, ki pomeni ‘osma’.

Takratna novinka je bila namreč osmi model znamke po drugi svetovni vojni in hkrati osmi Škodin model z najsodobnejšimi kolesnimi obesami, ki jih je proizvajalec uvedel leta 1933. Pod pokrovom motornega prostora Octavie se je skrival robusten vrstni štirivaljni motor z gibno prostornino 1,1 litra in močjo 29,4 kW (40 KM), ki je prek štiristopenjskega menjalnika poganjal zadnji kolesi. Dosegla je najvišjo hitrost 110 km/h, njena povprečna poraba pa je znašala 7,7 litra bencina na 100 kilometrov.

Uvedba asimetričnih žarometov tekom leta 1959 je povečala aktivno varnost. Kot zmogljivejšo različico je Škoda prav tako v letu 1959 predstavila Octavio Super z 1,2-litrskim motorjem in vrhunsko zmogljivostjo 33 kW (45 KM). Modelska serija Octavia je kmalu postala zelo zaželena tako na domačih tleh kot v tujini.

Na avtomobilskem salonu v Ženevi je bila 10. marca 1960 premierno predstavljena športna različica Škoda Octavia Touring Sport (TS), ki je ponašala s povečano močjo 37 kW (50 KM). Škoda je pri Mednarodni avtomobilistični zvezi FIA zaprosila za homologacijo različice TS za dirke in rallyje v razredu nemodificiranih cestnih vozil ter s tem dvovratnemu modelu, ki je dosegel hitrost 130 km/h, utrla pot za uporabo v motošportu. Škodi Octavii TS je tako v letih 1961,1962 in 1963 kar trikrat zapored uspelo dosečirazredno zmago na rallyju Monte Carlo.

S premiero prve Octavie nove generacije je ime modela postalo sinonim za celotno znamko. Leta 1992 – kmalu po vključitvi znamke Škoda v koncern Volkswagen – se je začel razvoj popolnoma novega modela, ki je temeljil na legendarni tipski oznaki. Na moderni tehnični platformi je ekipa takratnega vodje oblikovanja Dirka van Braeckla ustvarila karoserijo z edinstvenim dizajnom.

Octavia limuzina z velikim pokrovom prtljažnika je bila javnosti prvič predstavljena 4. aprila 1996 in je nemudoma navdušila z visokim nivojem aktivne in pasivne varnosti. Prtljažnik v velikosti od 528 do 1.328 litrov je predstavljal osnovo izjemne prostornosti.

Škoda Octavia je že dolgo trdno uveljavljena na številnih tržiščih. To prepričljivo dokazuje dejstvo, da je bilo od leta 1959 izdelanih skoraj 6,5 milijona vozil. Poleg tega je Škodina najbolje prodajana modelska serija vedno bolj priljubljena tako doma kot v tujini.

V Nemčiji je edini model iz uvoza, ki se že leta uvršča na lestvico desetih najpogosteje registriranih avtomobilov. Poleg v Škodini matični tovarni v Mladi Boleslav Octavio trenutno izdelujejo tudi na Kitajskem, v Indiji, Rusiji, Kazahstanu in Alžiriji.